406 restyl break airco werkt niet. goed is de bsi kast ,bedieningspaneel,druk en vulhoeveelheid,bedrading niet onderbroken,en zet je zo stroom op de pomp dan wel koeling,geen foutcodes,wat is het antwoord hierop de meeste dingen zijn gecontroleerd en afzonderlijk getest
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meegemaakt dat er - en ik weet dat je dat hebt gecontroleerd - toch een zekering , naar ik meen onder de motorkap linksvoor, stuk is.
als je spanning op pos 7 van de groene stekker op de bsi zet, gaat de airco dan ook werken? dan is vanaf daar in ieder geval alles in orde. dan kan de verdampertemp-sensor nog stuk zijn, of toch de bsi.
succes, harry
Henk,
Is de BSI nieuw of hoe weet je zeker dat de BSI ok is ?
Lees topic http://www.problemcar.nl/index.php?topic... eens, veel info, lijkt op dat van jou is mijn idee.
Vorige week nog meegemaakt:
bedrading van de pressostaat was onderbroken in de draadboom onder de koelvinrelais achter de gril
Bij genoemde auto werkte de koelvin ook niet als je de airco inschakelde.
In de motorebe kun je de lage en de hoge snelheid gewoon aansturen en laten werken
MAAR deze koelvin had 3 snelheden
Ook was het mogelijk om de aircopomp aan te sturen vanuit de BSI
Eigenlijk komt de informatie van de pressostaat niet aan waardoor er geen toestemming wordt gegeven om de aircopomp te laten draaien.
vgr Oxo
bsi is gerepareerd.echt geen zekering stuk.airco pompaan sturen lukt bedrading is in orde.
Druksensor rechts (achter de koplamp) op de leiding ??
bij de pres schakelaar heb ik op 1 punt geen spanning en het andere punt 4 volt wat dus te weinig is. wie o wie???
heb dus ook hetzelfde probleem met een 406 van 2001 , storing uitlezen met de diag gaf wel tijdelijke storing verdamper temperatuur , toch verdampertemperatuursensor stuk ?
als de dealer hem aan stuurt werkt het wel,de displ geeft wel aan dat hij aan staat maar komt niet bij de bsi teregt.
is dan de bsi toch verdacht is na rep van bsi nogmaals gecontroleerd door reperateur.
waarom controleer je de draden van de pressotaat niet?
als je daar 4 volt meet.
dan controleer die draden toch (weerstand)
lees ook wat ik je al eerder schreef
dat zou kloppen ware het niet dat er data overheen gaat. wij bezitten nog geen 2 kanaals scoophet is voor ons niet meetbaar. inmiddels hebben wij een nieuwebsi bestelt
nieuwe bsi geplaatst en u raad het al hij werkt NIET.als er spanning op de draden bij de pre schakelaar slaat de fen wel aan maar de pomp niet. bij de bsi pomp aan gestuurd en werkt dan wel.maar ja hij regelt dan natuurlijk niet.wie heeft er een goed schema met de codes wat wat is.
hoe is het met de sensoren Henk. Inmiddels meer info te weten gekomen of die 4 Volt goed is ?
binnentemp vervangen.presst verv
heb je die reeds eerder genoemde ijssensor nu al gecheckt( of doorverbonden om te proberen)
de sensor links op de of bij de vloer bedoelje??
yep, die in de verdamper geprikt zit
de man gaat nu op vac daarna zet ik de strijd voort jullie horen van mij daarna en een ieder nat ook een pret vac
bij ons is het opgelost , ventilator schakelde wel in maar pomp niet , oorzaak bsi defect
Als je op de pressostaat 4 v meet, dan denk ik eerder dat het een lineaire pressostaat is. Deze krijgt een voeding van 5 volt en op de andere draad is een spanning in functie van de hoge druk ! In dien de draden naar de pressostaat van een kleine sectie zijn, dan mag je er zeker van zijn dat het een lineaire is , en deze informatie gaat naar de INJECTIECOMPUTER.
inmiddels bij een gelijke auto gemeten en er staat bij die 12v op dus na de vac wel iets te meten
probleem opgelost. het was een dun geel draadje met een 9000 no dus een data draad. er zat gewoon een hoge weerstand in van 81 omh . bleek oit ingeprikt te zijn of zoiets. daar door geoccideerd. probleem was dus niet die 5 volt dat is normaal. alleen van de dealer een schema gekregen van een verkeerd type .dat vond ik niet lollig.bedankt voor het meedenken en bedankt voor de adviezen
Goed dat je het hebt gevonden!(en ook dat je het hebt teruggekoppelt op de site!)
Mooi Henk,
Waar zat die draadweerstand??
vrg Oxo
in een dun geel draadje wat loopt van de stekker onder de akku naar vin relais . er zitten 2 van die draden met een 9000 no
Laat ik nu een 406 break 1.9 d HDI hebben en niet dat stomme BSI geval kan vinden.
Compressor werkt bij mij ook niet direkt,terwijl het systeem wel op druk staat.
IK heb de kompressor ook al direkt aangesloten deze werkt.
Weet wel onder het dashboord de zekeringen kast, en een zekeringen kast onder de motorkap bij de bestuurder en een klein kastje voor de zekeringen kast onder de motorkap
De prestostaat weet ik onderhand ook al te vinden.
En laat ik nu electricien zijn. Maar de beschrijving van de komponten en waar deze zitten VERSTOPT vindt ik toch eventjes zwaar ..... omschreven.
Kan mij iemand eventjes vertellen waar de BSI zit welke relais ervoor zorgt dat de compressor aanstuurt.
groet Peter
18 jaar
Peter,
De BSI zit links onder het dashboard waar de zekeringen inzitten
Achter die zekeringen zitten een stel stekkers bevestigd (in een van die stekkers zit de
stuurdraad v/d compressor)
Als je wil weten welke stekker / draad dan is het het handigst om het DAM nummer
even te geven. (dit is een 6 cijferig nummer en staat in de deurstijl of op de linker voorpoot en begint met een 8 of 9)
Ook bouwjaar en maand, aantal koelvinnen, automatisch (climatcontrol) of handmatig
en chassisnummer (ivm motortype) is nodig.
dan kan ik het schema voor je op zoeken
vgr Oxo
in de bsi kast zitten ook de zekeringen links in de auto
Dan zal ik as. maandag nog eens kijken.
Als het daar zo lekker verstopt zit ,dan zal het wel nog enkele zweetdruppels gaan kosten en een kromme rug.
Ik hoop in elk geval dat het dat is .Mijn lieve peugotgarage (prutsers) hebben namelijk een dichtingsmiddel in het systeem gedaan bij een eerdere reparatie.
Komt men bij het aircocenter ,willen ze de wagen niet testen aan hun apparatuur i.v.m. die troep.
Als de prestostaat defect is moet het hele systeem gespoeld worden en dan pas kan er een nieuwe op .En dat gaat me toch een beetje erg veel kosten.
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
18 jaar
als je eerst die gevraagde gegevens stuurt.
mbv het juiste schema is het simpel om e.a uit te sluiten
Zo,was weer eventjes zweten maar ik heb het gevonden.
Een 16 A zekering lag eruit.
IK heb deze dus vervangen en hij doet het weer.
Nu stel ik bij mezelf weer eens de vraag,waarom die fabricanten van de auto's geen kistjes maken waar alles in uitkomt en waar alles is te vinden.
Moet dan ook nog eventjes goed bereikbaar zijn zodat men alles goed kan overzien.
En niet zoals nu alles weggestopt in elk holletje en kompleet onoverzichtelijk.Rijdt men in een bak van een auto met veel ruimte,maare hier wordt dus kennelijk niet over nagedacht.
18 jaar
16amp bestaan die dan?
Hahahhahah,bedoel 15 A.
Dat is bij mij zo ingebakken,dat ik er niet bij stil sta.
Maar wel een genot die airco zeker met deze temperaturen.
Ben wel eventjes blij met dit forum.Zal hem in elk geval verder linken.
Groet Peter
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar