Onze auto met 158.000 km op de teller heeft (vermoedelijk sinds een paar weken) een airco probleem.
De auto is voorzien van climate control. De laatste paar weken hebben we niet zelf in de auto gereden vanwege een vakantie naar warmer oorden.
De uitblaas temp op volle ventilator stand bij een buitentemp van 16 graden is max 17 graden. dat terwijl de airco aanstaat en de temp regeling bv op 14 garden binnentemp staat ingesteld.
Bij inschaleing A/C knop gaat wel het stationair toerental omhoog van de normaal 700 tpm naar ong. 800 tpm. Ook de koelvin gaat draaien zodra je de airco inschakeld. Het lijkt me dus wel dat de pomp ingeschakeld wordt. Het heeft alleen geen merkbaar koelend effect.
Nu moet ik er bij zeggen dat sinds een paar duizend km terug de MM lamp weer is gaan branden nadat ik bij een lange rit op benzine om alles schoon te rijden terug wou schakelen op gas. De motor begon toen te bokken en ik heb weer teruggeschakeld op benzine . later die dag heeft mijn dochter de auto van schiphol weer meegenomen en heeft ondanks het barnden van de MM lamp geen motorproblemen meer gehad. Ze kun gewoon op gas rijden zonder gedoe. Vanwege het rare MM gedrag (zie andere topic) heb ik daar nu niet weer meteen aktie op ondernomen.
Zou het toch kunnen dat het MM lampje nu om andere (airco ?) reden brandt . BV een temp sensor die van slag is oid ?
Wat is de beste weg zonder dat ik eerst weer op allerlei onnodige kosten en vervanging BSI of vloeistof of gas oid laat doendie niet nodig blijken te zijn achteraf.
Ik denk even aan het topic met de kapotte relais in de BSI. Ik denk dat in mijn geval omdat de pomp wel wordt ingeschakeld (?) dit relais zijn werk doet. Hoe kan anders als de airco pomp het niet zou doen het motortoerental zo sterk reageren? dat gebeurt toch alleen onder de belasting van de aircopomp?
Wie weet raad en geeft me tips om eerst simpel zelf iets te checken ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
2x Geplaatst....
de motor management moet de airco pomp toestemming geven om in werking te komen dus moet eerst de mmc uitgelezen worden en hopelijk gaat hij daarna wel weer werken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar