Hallo,
Sinds gisteren doen de airco en aanjager het plotseling niet meer. De zekeringen zijn in orde. Wie kan me de oorzaak van dit defect vertellen? En hoe is het op te lossen?
Groeten, Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt er spanning aan op de aanjager? zoniet is de kans heel groot, indien alle zekeringen heel zijn, dat het elektrische gedeelte van het kontaktslot stuk is.
Werkt dat elektrische gedeelte dan alleen op de airco en aanjager? Overigens merkte ik vanavond dat de sleutel erg moeilijk in het contactslot ging en ook zwaar draaide bij het starten. Heeft dat er iets mee te maken?
Jan
16 jaar
aan het kontaktslot komen 3 stekkers toe. een grijze,een zwarte en een bruine. verbindt de draden van de bruine stekker eens met elkaar zonder de stekker los te maken. als de aanjager dan werkt is het slot kapot.
Ben ditzelfde probleem onlangs tegen gekomen. Was inderdaad het contactslot, er is nog iets dat niet werkt maar ik heb geen idee meer wat dat was.
Contactdeel is niet los te bestellen en voor het geld dat een heel contactslot op nummer bestellen kost heb ik het los gehaald en de contactjes gereinigd (beetje ingebrand) dit was een maand of drie terug en de klant rijdt nog steeds lekker koud en zeer tevreden rond.
Die stekkers van het contactslot zijn bij mij niet terug te vinden hoor. Er gaat er maar één naar het contactslot, dat is een zwarte.
16 jaar
En zitten daar een zooitje dikke kabels aan, rood geel oranje enzo??? En een centimeter of vijftien verderop kom je dan die stekkers tegen waar Vervoort het over heeft.
Er zitten 4 dunne kabeltjes aan. 1 oranje en twee blauwe en een grijze geloof ik.
16 jaar
Ik denk dat je op de verkeerde plek zit te kijken, achterop het contactslot zit je contactblok met daaraan een paar dikke kabels in de voorafgenoemde kleuren die moet je volgen om bij de stekkers te komen, en voor zover ik mij kan herinneren was het de rode die geen plus meer kreeg via contact.
Inderdaad moet je wat verder naar onder. Ik heb de bewuste stekkers gevonden en bij doorverbinden van de bruine werkt alles weer. Dus elektrische deel van contactslot kapot. Is dat dus dat zwarte "kastje" wat om het werkelijke slot heenzit? Bij Peugeot (ik heb inmiddels geïnformeerd) verkopen ze alleen complete sets terwijl dit makkelijk los te vervangen is. Prijs: 164,-. Is er ook een andere optie? Sloop-onderdeel?
16 jaar
Zie mijn eerdere inzending. "zwarte kastje" kun je van het contactslot afhalen, voorzichtig loshalen ( ivm. veertjes en dergelijke) en de contactjes goed schoonmaken goed smeren ook het slot zelf, weer dichtbouwen en klaar. Gewoon even de tijd voor nemen, contactslot er even helemaal uithalen dan gaat het het beste.
Kan iemand vertellen hoe ik het beste het contactslot kan demonteren?
16 jaar
Ik heb inmiddels het contactslot losgehaald. Het gedeelte waar de dikke kabels ingaan gedemonteerd, schoongemaakt, in de contactspray gespoten en weer in elkaar gepeuterd. Even leek het wat te worden want bij wat sleutelgemorrel deed allers het maar nu doet ie eigenlijk helemaal niks meer. Starten ook niet. Alleen de eerste stand van het contact werkt af en toe nog. Help!
16 jaar
er valt niet veel meer te helpen denk ik, je moet gewoon een nieuw electrisch gedeelte kopen (of een compleet contactslot) dat is damnummer afhankelijk.
Probleem opgelost! Vanmorgen stug verder gegaan. Opnieuw alles los. Een afgebroken stukje kunststof zorgde ervoor dat een kabel niet goed op z'n plaats bleef zitten. Dit heb ik opgelost, daarna nog eens heel goed gekeken hoe de zaak gemonteerd moet worden waarbij ik de contactpunten van aanjager en airco iets heb verbogen. Nu werkt alles weer naar behoren. Ik heb er gelukkig geen 200,- voor uit moeten geven. Bedankt harry, co en vervoort!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar