close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Aircopomp vervangen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 110

Is er iets waar ik speciaal op moet letten?
Magneetkoppeling komt niet in, terwijl de druk goed is.

Dus neem ik aan dat de pomp kaduuk is, vandaag systeem leeg laten halen.

Iemand tips?

Geplaatst door

Eric Van Der Plas (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er gemeten of er spanning op de magneetkoppeling komt ?
Er zijn een aantal zaken die gecontroleerd moeten worden om te kunnen zeggen wat er mis is .
Er zit een hoge/lagedruk sensor in het systeem , is deze goed , stekker/ bedrading .
Werkt je kachelventilator , weerstand in orde ?
Zekeringen heel enz.

Ik heb rechtstreeks 12 v op de magneetkoppeling gezet en het blijft stil....

Waar zit de druksensor?

Je kan ook de magneet koppeling vervangen als die kapot is....hoeft niet de hele compressor.

Hans4040 1285
badge vip badge

6 jaar

In de persleiding , de dunne leiding.

Vaak is de koppelingsplaat stelbaar . d.m.v. ringetjes weg nemen .

Met b.v. een schroevendraaier bij de plaat houden kan je het magnetisme duidelijk voelen wanneer je op de spoel een spanning zet.

Het is even pielen omdat de ruimte vaak beperkt is en een trekker om die plaat er af te trekken is ook welkom .

Houd een paar tiende mm. ruimte tussen de plaat en meeneemschijf aan.

Succes.

Punt 50
badge

6 jaar

Aircopomp is besteld!
Rechtstreeks 12v erop gaat de magneetkoppeling niet in. Helaas kon ik een losse magneetkopp. niet vinden.

Nu de vraag.... hoe maak ik de airoleidingen los, systeem is inmiddels leeggehaald.

Als ik het zo bekijk, is het eerst de pomp los en dan de leidingen?
Kan er anders in het geheel niet bij....

Wie helpt?

Eerst proberen de bevestiging waarmee de leidingen vast zitten iets los te krijgen , als de pomp aan de leidingen hangt kun je lastig kracht zetten om de boel los te krijgen.
Ik weet niet of de nieuwe pomp met olie gelevert wordt , anders de oude pomp leeg laten lopen in een bekertje en net zoveel nieuwe olie in de nieuwe pomp doen , mits daar niets in zit natuurlijk.
Nieuwe speciale o ringen plaatsen , niet de universele zwarte ringetjes gebruiken , overleven niet.
Zeer schoon werken en tevens de filter/droger vervangen.

Ik had toch eerst de koppelingsspoel gemeten, die is los te vervangen....maar goed, de compressor is al besteld zie ik.
Succes.

Hans4040 1285
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.