auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Geen warme lucht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo, ik heb het volgende probleem.
Peugeot 206 met airco blaast geen warme lucht. Reeds vernieuwd: kachelradiateur, thermostaat, waterpomp en distributie. Alles goed ontlucht. Motor wordt goed warm. Slangen bij radiateur en verwarmingsradiateur worden goed warm, echter geen warme lucht. Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

benchris (60)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zal waarschijnlijk iets mis zijn met de mengklep .
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer , er zijn voor een 206 meerdere uitvoeringen van de airco / verwarmingssysteem .
Kan ik de juiste er bij zoeken .

Allereerst bedankt voor je snelle reactie! Laatste 8 cijfers zijn;
41333247
Waar bevind deze klep zich ergens?

benchris 60

6 jaar

Start de motor .
Zet de ingestelde temperatuur op 14 graden .
Ga met uw hoofd onder het dashbordkastje , bedien met uw linkerhand de temperatuur instelling naar 28 graden .
Luister of u de mengklepmotor ( zacht ) hoort tikken .
Indien ja , démonteer de motor ( 3 torxboutjes ) en bedien handmatig de klep om te controleren of de as niet is gebroken , en om te controleren op warme lucht .
Indien geen tikken van de mengmotor , kan deze eventueel gewisseld worden ( ter controle ) met de motor die er kort boven zit . ( redelijk bij te komen ) ( Franse auto )
De motoren ( 3 stuks ) worden elektrisch gevoed vanuit het bedieningspaneel .

Hoi Rene, net werking mengklepmotor gecontroleerd. Heb motor losgehaald dmv de 3 torxschroefjes te verwijderen. Als ik de motor start en ik ga de temperatuur verzetten van 14 naar 28 graden gaat tussen de 19 en 20,5 graden het asje van de motor draaien. Kan ik hier uit dan concluderen dat de werking van de motor goed is of niet? Als ik de klep handmatig bedien merk ik absoluut geen verschil wat luchttemperatuur betreft. Dit alles heb ik gecontroleerd terwijl de motor op bedrijfstemperatuur is. De temperatuur van de waterslangen die naar de kachelradiateur gaan is ongeveer 50 graden.

benchris 60

6 jaar

Nog iemand een reactie op mijn laatste informatie?

benchris 60

6 jaar

Ik heb in de praktijk nog nooit een probleem aan de kachelbediening van een 206 meegemaakt........ maar goed....alles kan kapot :-)
Je geeft aan dat motor op bedrijfstemp is en de temperatuur van de waterslangen die naar de kachelradiateur gaan is ongeveer 50 graden. Dit lijkt mij te laag als de motor idd op bedrijfstemp is. Je hebt een aanvoer en een retour waterslang/pijp op de kachelradiateur en om uit te sluiten of er toch mogelijk een verstopping zit, zou je nauwkeuriger moeten meten op beide pijpen met als uitgangsmeting in ieder geval bij op bedrijfstemperatuur zijnde motor zo rond de 80 graden.

hans4074 0
badge

6 jaar

Hallo de auto is inmiddels verkocht dus het topic kan gesloten worden. Allemaal bedankt voor de reacties.

benchris 60

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.