Peugeot 206: Geen warme lucht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo, ik heb het volgende probleem.
Peugeot 206 met airco blaast geen warme lucht. Reeds vernieuwd: kachelradiateur, thermostaat, waterpomp en distributie. Alles goed ontlucht. Motor wordt goed warm. Slangen bij radiateur en verwarmingsradiateur worden goed warm, echter geen warme lucht. Wie kan mij helpen?

benchris

Geplaatst door benchris (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Er zal waarschijnlijk iets mis zijn met de mengklep .
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer , er zijn voor een 206 meerdere uitvoeringen van de airco / verwarmingssysteem .
Kan ik de juiste er bij zoeken .

benchris (0), 6 jaar geleden

Allereerst bedankt voor je snelle reactie! Laatste 8 cijfers zijn;
41333247
Waar bevind deze klep zich ergens?

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Start de motor .
Zet de ingestelde temperatuur op 14 graden .
Ga met uw hoofd onder het dashbordkastje , bedien met uw linkerhand de temperatuur instelling naar 28 graden .
Luister of u de mengklepmotor ( zacht ) hoort tikken .
Indien ja , démonteer de motor ( 3 torxboutjes ) en bedien handmatig de klep om te controleren of de as niet is gebroken , en om te controleren op warme lucht .
Indien geen tikken van de mengmotor , kan deze eventueel gewisseld worden ( ter controle ) met de motor die er kort boven zit . ( redelijk bij te komen ) ( Franse auto )
De motoren ( 3 stuks ) worden elektrisch gevoed vanuit het bedieningspaneel .

benchris (0), 6 jaar geleden

Hoi Rene, net werking mengklepmotor gecontroleerd. Heb motor losgehaald dmv de 3 torxschroefjes te verwijderen. Als ik de motor start en ik ga de temperatuur verzetten van 14 naar 28 graden gaat tussen de 19 en 20,5 graden het asje van de motor draaien. Kan ik hier uit dan concluderen dat de werking van de motor goed is of niet? Als ik de klep handmatig bedien merk ik absoluut geen verschil wat luchttemperatuur betreft. Dit alles heb ik gecontroleerd terwijl de motor op bedrijfstemperatuur is. De temperatuur van de waterslangen die naar de kachelradiateur gaan is ongeveer 50 graden.

benchris (0), 6 jaar geleden

Nog iemand een reactie op mijn laatste informatie?

hans4074 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik heb in de praktijk nog nooit een probleem aan de kachelbediening van een 206 meegemaakt........ maar goed....alles kan kapot :-)
Je geeft aan dat motor op bedrijfstemp is en de temperatuur van de waterslangen die naar de kachelradiateur gaan is ongeveer 50 graden. Dit lijkt mij te laag als de motor idd op bedrijfstemp is. Je hebt een aanvoer en een retour waterslang/pijp op de kachelradiateur en om uit te sluiten of er toch mogelijk een verstopping zit, zou je nauwkeuriger moeten meten op beide pijpen met als uitgangsmeting in ieder geval bij op bedrijfstemperatuur zijnde motor zo rond de 80 graden.

benchris (0), 5 jaar geleden

Hallo de auto is inmiddels verkocht dus het topic kan gesloten worden. Allemaal bedankt voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum