Peugeot 406: Akku 3 jaar oud

Bouwjaar: 1996

Geachte lezers met mijn peugeot 406 std 1.9 diesel juni 1996.
Met +/- 253.000 Km op de teller.
Nu is mijn vraag of het normaal is, dat een orginele akku van 3 jaar oud met gesloten systeem.
Al sterk verminderd in zijn prestatie, nu zeker met de kou.

Heeft iemand daar al eerder mee temaken gehad?
Is dat normaal of heb ik gewoon weer pech?
Gewoonlijk doe ik met navulbare akku 5 tot 7 jaar.

Of is er een mogelijk een firma die ze na kan kijken of toch nog kan vullen?
Ik heb toch het gevoel dat er tekort vloeistof in zit?
Wacht op antwoorden van de hobbyisten en specialisten.
B.V.D. met vriendelijke groet Willem.

w.vries28

Geplaatst door w.vries28 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

3 jaar met een accu is niet echt slecht te noemen, er zijn accu's die langer meegaan, maar 3 jaar is echt geen slechte score.

en wat heet origineel? peugeot maakt zelf geen accu's er wordt dus gebruik gemaakt van een ander merk en daar wordt dan de leeuw opgedrukt.

als het een gesloten accu is, is deze niet na te vullen en zit er niks anders op dan een nieuwe te kopen.

koop nou eentje bij de autoshop , zelfde accu aleen voordeliger doordat de leeuw er niet op staat.

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Onderhoudsvrije accu's (zonder vuldopjes) hebben een andere plaatsamenstelling om het waterverbruik te minimaliseren. Helaas gaan deze accu's in de auto's van tegenwoordig met hoge belasting steeds minder lang mee.
Een accu met vuldoppen is degelijker en kan er beter tegen ALLEEN ALS JE DIE REGELMATIG CONTROLEERT en eventueel navult.
Bij allebei de accu's is de juiste regelspanning van de dynamo van grote invloed op de levensduur.
Groeten,
Paul

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat is sterk verminderd?

Heeft u de accu laten testen?

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

Aller eerst jongens bedankt voor de info, ga ff kijken bij varta.
Ogineel is inderdaad ook niet zo, de zelfde zit ook in de VW.
En 205GTiGriffe Na drie dagen de accu ongeveer op halve kracht draaiende startmotor minder toeren en sneller inzakt.
Opeens langzaam met pijn en moeite startende motor.
Daarom mijn vraag, en is me duidelijk geworden dat ik helaas aan een nieuwe accu toe ben.
Ik ben er niet blij mee, gaat weer hoop geld kosten.
Omdat ik net een nieuwe baan heb gevonden me niet kan veroorloven om niet weg te kunnen omdat de auto niet start.
Helaas niet kan wachtentot deze het begeeft.
Ik weet genoeg maar laat hem nog ff testen voordat ik een nieuwe koop jullie horen nog van me oke.
Met vriendelijke Groet Willem.

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

Willem,
Je zou een andere accu parallel kunnen zetten om te kijken of het echt aan je accu ligt (maar dat zal wel, want hij lijkt snel lading te verliezen.)

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

Ja Erwin nu ik meer rij gaat het prima.
Probeer zo veel mogelijk mijn mobiel oplader er uit te halen als ik een dag geen auto rij.
Maar ga toch even testen voor dat ik een nieuwe koop.
Testen met nog een accu is lastig omdat ik er maar een heb.
Maar bedankt voor het idee.
Gr Willem.

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

WCP 178 bedankt voor dit idee er zit er eentje vlakbij.
Ik kijk maandag wel even.
gr Willem.

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

Geruststelling de accu is doorgemeten en nog goed genoeg.
Maar ik denk dat ik hem ga open maken of er voldoende accu zuur in zit, dat kon wel volgens de monteur.
Heel voor zichtig kan de deksel eraf als het goed is.
Wordt vervolgt gr Willem.

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoi Willem,
Je schrijft dat het zwakke starten meestal na een aantal dagen stilstand is. Heb je wel eens gemeten of er een lekstroom is?
Een te grote lekstroom, daar krijg je zelfs de zwaarste accu mee door de knieen.
Gr.
Paul

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

WPC 178 UITERAARD GEDISTILEERD WATER DAT WORD WEER VANZELF ACCU ZUUR TOCH! evengoed bedankt

Paulus ik ga wel even kijken voor de zekerheid.
Maar omdat ik al eens eerder tekort accu water (zuur) heb gehad in mijn 405 ongeveer dezelfde klacht had.
Daarwas de oorzaak een spannings regelaar op de dynamo defect.
Die gaf teveel en kookte mijn accu over (verdampte).
Gereviceerde dynamo er en alles weer oke.

Uiteraard door de kou verliest de accu spanning maar zoveel in 3dagen de helft klopt niet toch.
bedankt gr willem

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedenk dat wanneer bij navulvrije accu's de watervoorraad op is, de rest van de accu ook zowat versleten is. Met bijvullen rek je de levensduur misschien een paar maanden.
Gr.
Paul

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

Paulus ja je zegt daar wat , daar had ik nog niet bijn stilgestaan.
Ik wacht het nog even af en als de accu minder word helaas maar een nieuwe.
Dan wel liever een die ik,kan na vullen denk ik.
Bedankt paulus scheeld weer wat onnodig werk.
Gr Willem.

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

Heren de accu is vervangen bij harry bannis automaterialen.
Merk YUASA 90 AH 77.75euro dat is ruim 55.00 minder dan ik 3 jaar gelede betaald heb bij een peugeot dealer 133.00.
En dat was ook maar 75 AH, direct is het verschil te merken.
Alleen klein probleempje de til beugels van de accu moesten er af anders paste de bevestigings beugel niet meer en ook de accu bovenkap kon er niet meer op, anders sloot motorkap niet meer.
Omdat deze accu wel wat langer is en beter.
De startmotor gaat wel 4x zo snel zelfs met het koude weer.
En mijn wens was om gewoon de accu bij te vullen en dat kan ook met deze.
Mijn dank alle tips en ideen probleem op gelost.
Gr Willem en een heel goed 2006 met weinig problemen!

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Okee, dank voor je terugmelding.
Ook een gelukkig 2006!
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum