Hallo,
ik heb een vraag ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen!
ik heb een peugeot 206 maar sinds gisteren toen ik de auto aan zette bleef de auto op 3 cilinders draaien.
ik heb alle bougies vervangen maar hij blijft op 3 cilinders lopen
ik heb hem bij de peugeot dealer uit laten lezen
De monteur vertelde dat de auto te veel brandstof gebruikte maar dat had ik al door met het rijden.
Zal het probleem aan de Bobine liggen of de injectoren? De dealer vertelde dat hij er wel een nieuwe Bobine op zou kunnen zetten maar dan zou ik het wel moeten bekostigen.
Mijn vraag is of ik toch naar de dealer moet gaan en een nieuwe bobine er op moet zetten aangezien de bobine vrij duur is zou ik wel willen weten of de kans groot is dat het de bobine is.
Ik hoop dat iemand me meer informatie kan geven of ik de bobine toch moet vervangen of de injectoren.
Met vriendelijke groet,
Jari
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zowel de bobine als een defecte injector kan lopen op 3 cilinders veroorzaken en storing haperende ontsteking geven. Injectors zijn door iemand met beetje kennis van zaken redelijk eenvoudig te controleren op weerstand. Weerstand moet per injector zo rond de 13,9 ohm liggen.
ik hoorde bij de dealer dat er teveel zuurstof en teveel benzine naar binnenkwam en het niet verbrand werd. wat wil dat zeggen dat het aan de injector ligt of aan de bobine?
Mvg.Jari
14 jaar
Kan allebei. Maar hoe zit het nu? Je gaat naar de garage (een dealer nogwel!!) , en JIJ moet bepalen wat er aan de hand is? Das vreemd!
met hans eens, als die dealer van zo'n auto niet kan bepalen waarom ie op 3 cil loopt, moet je heel snel een andere zoeken.
Of opdracht geven om het uit te zoeken en niet alleen maar de foutcodes laten lezen.
Dat kan natuurlijk ook de reden zijn: opdracht ALLEEN uitlezen. Maar als dealer er wel een nieuwe bobine op wil zetten en deze betaald moet worden óók als dit de oorzaak niet is.......? Strange!
Het beginverhaal zal wel 2 kanten hebben.
Mijn vraag is waar en hoe ik het probleeem kan zoeken de bobine heb ik nou eenmaal vervangen en daar ligt het niet aan ''daar gaat 150 euro van de toonbank'' Nu hoor ik dat het aan de verstuiver kan liggen zal dat vaak de oorzaak zijn? Stel dat dat het niet is wat kan nog de oorzaak zijn?
ik hoop dat iemand me vraag zou kunnen beantwoorden,
mvg.Jari
14 jaar
Ik heb nou eenmaal de bougies vervangen en de bobine en helaas blijft de auto op 3 cilinders draaien.
Zal het aan de verstuiver liggen? Of zijn er ook andere oorzaken waar ik naar zou kunnen kijken.
Mvg.Jari
14 jaar
Jari, als je wilt weten of het aan een injector ligt, moet je de multimeter pakken en de weerstand van elke injector meten.....de waarde is al opgegeven! Stekkertjes van de injectors wippen en even een meetdraadje maken met 2 passende stekkertjes en meten. Dan doe je wat zonder domweg 4 nwe injectors te monteren en maar weer afwachten of dit de oorzaak is.
Als je dit had gedaan vóór de bobine aan te schaffen, dan had je in ieder geval geweten of het aan een injector gelegen had of niet.
Begin eens met alle bougie's eruit te halen en kijk eerst of ze allemaal vonken!
Zo ja,
Controleer of de injectoren werken, haal ze eruit, hang er een bakje onder en laat iemand starten en kijk of ze allemaal werken, werkt er ene niet, controleer of er spanning aanwezig is, als dat het geval is, controleer of de andere kabel een puls geeft ( word massa gestuurd ) is het laatste niet het geval, controleer bedrading tot aan ECU.
Is het verhaal hierboven allemaal in orde, controleer dan eens de compressie, noteer de waardes dan even hier.
Je moet uiteindelijk wel tot een conclusie komen, waar het probleem zich bevind.
Weerstand van de injectoren > 13 - 16 Ohm
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar