Peugeot 406: auto loopt stationair op lpg op 3 cilinders

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

hoi mijn auto loopt stationair op gas op 3 cilinders en op 1 cilinder heb ik ook maar 4 bar druk volgens de dealer dicht een klep niet goed af en moet de kop eraf,maar volgens een andere monteur kan ik ook nog proberen om spul door mijn olie te gooien waar door de kleppen weer schoon worden en dit ook wel eens wil helpen bij hogere toerental is er niks aan de had en op benzine loopt hij ook stationair goed.
heeft iemand nog een idee

rohs

Geplaatst door rohs (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

rohs (0), 17 jaar geleden

dank je wel voor je reactie marcel maar de monteur die dat zei vertelde mij het volgende:bij koude motor loopt hij ook op gas perfekt,op benzine loopt hij zowel warm asl koud perfekt het kan zijn omdat hij bbijna nooit op benzine loopt je bij de olie wat spul...... in gooit het beter kan worden doordat gas veel schraler is dan benzine kan het zijn dat de klep niet rond draait maar vast zit wanner de auto warm wordt en de klep uit zet.
dat was wat hij precies zei.

grtx richard

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nee, geloof er nog steeds geen hout van, Mijn redenering is, dat de klep bij warme motor op gas heter wordt dan bij warme motor op benzine, hierdoor wordt de klep iets groter en de klepsteel een tikkie langer.
Dit in combinatie met zwaar mishandelde klepzittingen( gebeurt onherroepelijk indien je op gas gaat rijden), zorgt ervoor dat de klep niet meer netjes afsluit.

neem mijn advies ter harte, en leg die 50 euro olieadditief bij aan je koprevisie, dan ben je verstandiger.

Groeten Marcel

rohs (0), 17 jaar geleden

ja dat zal dan wel ja,heb je enig idee wat zo'n revisie kost?

grtx richard

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dat hangt van een aantal factoren af.
1- waar je de reparatie laat uitvoeren ( dealer/ universeel of beun)
2- wat er precies vervangen moet worden ( zowiezo koppakkingsset/ evt nieuwe bouten indien nodig, aan te raden ook gelijk distributieriem en eventueel spanners, maar ook of er wel of niet beschadigde kleppen inzitten, ofdat het enkel en alleen met nieuwe zetels kan.)
vlakken/en eventueel afpersen.

Aangezien het hier om een 16 klepper gaat kan de prijs nogal fors gaan oplopen, daarom nu gelijk doen zodat je kleppen gered kunnen worden, en je minimale kosten hebt.

Succes Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum