Hallo beste mensen,
Mijn auto moet bijna voor de APK (09-09-'06), dus ik probeer zelf zoveel mogelijk te cheken op dingen.
De achterlampem zitten vol met water en condens, gelukkig heb ik alles droog/schoon gemaakt. Volgens helpt dit maar tijdelijk, nou zie ik in de ereflectoren z'n rubberen nibbel zitten. Echter hoe kan een lamp ademen als di nibbels dicht zijn? Mijn vraag is kan ik ze gewoon eruit halen, zodat de lampem beter kan ademen i.v.m. temperatuurverhouding?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja denk wel dat dat kan, bij mijn 106 heb ik op het laagste punt van de lamp een klein gaatje geboord en sindsdien heb ik nooit meer vocht er in gehad.
Trouwens als je achtelichten het gewoon doen en de juiste kleur geven dan maakt dat beetje vocht echt niet uit voor de apk hoor.
groeten jim
O.k bedankt voor uw hulp.
Ik heb uw advies opgevolgd en drie gaatjes (+/- 6 mm) in de lampen geboord. Nu maar afwachten of het werkt-:).
18 jaar
wanneer dat niet voldoende heeft gewerkt kun je de lamp eruit halen, en er vanaf de buitenkant met een fohn opblazen het vocht zal verdampen en door de opening van de verwijderde lamp verdwijnen.
17 jaar
Normalitair verdwijnt het vocht wel weer door de hitte van de lampen. Vocht in de koplampen is wel een apk afkeur puntje, ik weet niet of de achterlampen ook een probleem zijn of niet.
17 jaar
Beetje vocht maakt niet uit. Wat wel belangrijk is dat de reflectors van de beide achterlichten hetzelfde reflecterende beeld moet geven.
I.p.v. symptoombestrijding toe te passen (gaatjes boren) lijkt het mij beter om eerst de OORZAAK van de waterlekkage te vinden.
Gaatjes boren zorgt er wel voor dat het water WEG kan, maar nieuw water BLIJFT dus in de lamp komen en uiteindelijk zal de reflector dof worden en gaan bladderen.
Als laatste redmiddel kun je altijd nog gaatjes gaan boren, lijkt mij, Kim...............
17 jaar
TIP: als je toch gaatjes boort, probeer ze daarna dan driehoekig te vijlen.
In een rond gaatje blijft een waterdruppel hangen en kan tijdens vorst weer bevriezen.
mvg,
Hans.
Kijk, DAT zijn tips waar we wat mee kunnen!
Chapeau, Hans!
Nu nog ff vijlen, Kim...!!
17 jaar
Ik heb hetzelfde probleem, links voor bij een 406 coupe, al 3x met verfbrander (op 10cm) vocht verdampt maar na 45min weer condens :(
Gaten boren in de koplampen lijkt me wat minder daar er veel rijwind op staat.
Ik wil de koplamp unit vervangen. De bovenste bout lijkt het makkelijkst maar er zullen er ongetwijfelt mindere zijn. Heeft iemand een bevestigings schema voor mij?
17 jaar
je koplamp heeft een ontluchting robert, zit die niet dicht?
Arie, bedankt voor je reactie. Kun je aangeven waar die ontluchting zit ? Ik heb nu prijzen gehoord, begint bij 310,00 per lamp, en dan heb ik een mooie nieuwe links en een oude doffe rechts :S
17 jaar
Arie, bedankt voor je reactie. Kun je aangeven waar die ontluchting zit ? Ik heb nu prijzen gehoord, begint bij 310,00 per lamp, en dan heb ik een mooie nieuwe links en een oude doffe rechts :S
17 jaar
oops dubbel
17 jaar
als het goed is heb je aan je achterkant van je lampunit een rubber slangetje te zitten, zit vaak op een laag punt....daardoor kan eventueel condes water ook aflopen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar