deze 207 heeft het probleem als hij stationair loopt en je de airco aan zet of ventilator volgas aan dan slaat de auto af in computer geen storing.
egr klep is 3000km geleden vervangen ergens anders wat het vreemde is de egr aansturing staat op 90%dus als ik dan airco aanzet word hij zwaarder belast en stikt ie gewoon en als ik de egr buis boven op los haal blaast hij veel uitlaatgassen retour naar inlaat bij stationair draaien maar dan loopt hij wel goed als egr buis los is bij stekker egr los loopt hij ook goed maar dan is het waarschijnlijk noodloop dit zelfde gebeurt als ik stekker van dubbele doseer klep los haal of van lmm meter lmm staat theoretisch op 230 en meting op 265 als ik egrbuis dicht maak staat hij op 360l/h en loopt de auto goed terwijl theoretisch rond de 230 blijft staan.
alle info is welkom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dus als ik het goed begrijp sluit je de egr af is het probleem weg
egr is pas vervangen
als egr nog goed is, goed ingeleerd is en naar behoren werkt
kun je nog kijken naar je commonrailsensor in je meting gegevens
deze mag geen uitschieter krijgen anders heb je dit ook mogelijk als gevolg
maar egr zelf vervangen of laten doen
eventueel egr demonteren en kijken of je iets kunt zien
mogelijk dat egr klep los is geschoten inwendig
echter dit ben ik vaker tegengekomen bij een 2.0hdi en daar stikt de motor dan ook
starten paar keer rond en uit, rook uit de uitlaat
ugr buis los, starten en blijven lopen dan dot gas en rookt flink bij de losgenomen ugrbuis
egr klep is bij de peugeot dealer vervangen niet bij ons
het vreemde is dat de egr regeling constant jojo,t van 10 tot 90 % (vergelijkt met andere auto permanent rond 50 a 60 % constant dus geen gejojo)
en dan zie je luchtmassa meter ook mee gaat logie,s natuurlijk
en dan zo in eens naar paar keer gasgeven (geen pijl op te trekken) gaat egr naar 90 % en slaat de motor bijna of geheel af en als motor bijna afslaat gaat egr naar 0 % en brandstofdruk omhoog om de motor aan de gang te houden.
ook zit er een flinke hik in bij optrekken omdat egr te veel regeld bij laag toerental duurt te lang voor de klep dicht is daarna gaat optrekken prima .
soms als je paar km rijd is de auto vijlloos geen hik niks ! en na keer starten kan het er zo weer wezen.
mijn richting gaat een beetje naar computer maar het is zo vreemd soms wel soms niet.
zoals gezegd egr afdopt is probleem weg zeg je
ga dan terug naar de dealer die de egr heeft vervangen
deze kunnen heel makkelijk via breakout box metingen doen
klep op contact moet een spanning van 0.7-0.9volt zijn
via test regelorgaan aansturen dan moet hij naar 4.5-4.7volt gaan
en moet je de klep horen
verder kunnen ze controleren of de klep 5volt heeft maar verder houdt het op
weet niet hoe lang het geleden is die 3000km maar er zit garantie op reparatie
als je daar naar toe gaat en ze denken ook aan kapotte egr dan kunnen hun ook egr vervangen en dan zien wat het wordt
egr vervangen en ook motor ebe opnieuw laten herprogrammeren met de laatste software
als je comptuer naar twijfeld moet je eerst rest uitsluiten
computer kost 1200euro en komt nog snel inc diagnose en alles tegen de 1600inc
vandaar eerst rest uitsluiten
van 10 naar 90% is inderdaad veelste veel
truckerowerner,bedieankt voor je reactie
nieuwste software zit in de computer dit met citroen kast online gecontroleerd op chassis nummer (zegt software up to date)
die 5volt komt op de klep
en vorige keer me test regeleorganen ging de spaning van signaal draad op en neer tussen 0.8 en 4,8 volt zover ik heb onthouden maar de klep werkt wel want bij parameters zie het signaal ook mee op en neer gaan je hoort het ook aan het lopen van de motor als de egr jojo,t
ik heb ook een keer gehad dat motor stationaair slecht liep
ugr buis los en toen was het weer goed
nieuwe klep en probleem bleef
toen andere collega verder gewerkt en zag via meting gegevens zonder enige rede de druk verspringen van 350bar naar 1400bar
toen is zelf expert geweest voor de lease maatschappij
en zei dus vervangen
commonrial vervangen (advies om nooit de sensor los te vervangen en zelf ook bij sommige niet mogelijk te bestellen)
probleem was daarna weg
om computer te vervangen vindt ik eigenlijk te duur om te doen
controleren naar de commonrailsensor lijk mij slimmer
stekker goed erop
druk wat hij aangeeft over langere tijd klopt dit
geeft om de seconden zijn waarde door naar laptop maar computer heeft zelf meer keer per seconden deze data alleen uitleessnelheid licht daarvoor te laag
eventueel niet standaard meting gegevens pakken maar grafisch misschien dat je dan iets ziet
doe dit wel in beide gevallen
zo zou je zeggen dat de klep goed werkt
klep toevallig ook al losgehad om te controleren of er niks geks te zien is aan de klep zelf
ik heb klep los gehad en zelf nog een andere goede klep op gezet dit geen gewenste resultaat
met grafische meting geen afwijking in brandstofdruk te zien
zie hier nog een meting dat brandstofdruk niet afwijkt
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/849/207pgi.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/849...][img]http://img849.imageshack.us/img849/8403/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
dit is met ugr erop neem ik aan
en met ugr eraf
en met andere auto welke lijn geeft hij dan aan als je ongeveer zorgt de zelfde toerental (zou mooi zijn als je dit kunt doen)
dit laatste zou fijn zijn als dit mogelijk is
dat is iets wat ik nu graag zou willen zien/weten
toevallig niet voor de grap de lmm verwisseld met andere auto
de stekker heb je zeg je zelf al een keer losgehad
maar dan stijgt toerental volgens mij ook iets, als zeide voor noodloop
verder heb ik in mij hoofd nog zitten dat 90% juist zijn gesloten toestand is
weet ik niet zeker moet dat zelf ff achterhalen
ja klopt meting is met egr klep en stekker los dan gaat egr op 0% dus geen egr 90% is volop egr dit al getest
andere auto ook getest dan staat de egr netjes tussen 50 a 60 % stationair toerental vrij constant
lmm meter al 1 van andere goede auto op gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar