close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: Geoxideerde stekker, nu werkt 80% van de auto niet meer.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600

Geachte lezer,

Ik ben de eigenaar van een Peugeot 207 1600 Diesel uit 2008. Een week of twee geleden begon de ellende allemaal met een kapotte koplamp. Nu is het zo dat deze auto's lampen vreten, dus een lampje vervangen was ik al aardig in thuis geraakt. Echter na het vervangen, wilde de lamp niet gaan branden, dan maar een andere nieuwe lamp er in. Nog steeds geen succes. ANWB gebeld, deze kon het probleem ook niet oplossen, hij wist me wel te vertellen dat ik rechts geen massa met had. Zelf massa creeren had geen nut, want die eigenwijze klote computer onder de motorkap trapt daar niet in (computer werkt dus in feite wel fantastisch). Uiteindelijk maar naar de dealer in BBBBB. Deze de opdracht gegeven een onderzoek te doen naar het probleem. Deze wisten mij, na een dag zoekwerk, te melden dat er vocht in mijn zekeringenkast heeft gezeten waardoor alle pennetjes zijn geoxideerd. Door het onderzoek zijn er tevens wat pennetjes afgebroken en in de stekker blijven hangen. Het probleem is nu dat zo'n beetje 80% van alle functies in de auto niet meer werkt. Kosten voor dit grapje, volgens de dealer in Zeist; XXXX euro en/of meer. Toch maar even terug gegaan naar de dealer in VVVVVV, waar ik de auto gekocht heb (zo'n 1,5 jaar geleden), om daar eens te vragen hoe dit kan, en hoe dit opgelost moet gaan worden. Volgens VVVVVV zal dit grapje in eerste instantie tussen de XXXX en YYYY eurootjes liggen. Tevens zou men een aanvraag tot coulance inschieten bij het hoofdkantoor. Nu het volgende; Omdat ik de auto niet in onderhoud heb gehad bij de Peugeot is de coulance aanvraag afgeschoten, Kosten om de boel op te lossen, nu met de juiste materialen, komt uiteindelijk op ruim ZZZZZ EURO !!!

Mijn vraag, hier in dit forum is de volgende; KAN DIT ALLEMAAL ZOMAAR, voor een auto van net 3 jaar oud ???

Ik ben van mening dat die oxidatie in de zekeringenbak niet van vandaag of gisteren is. In de 1,5 jaar dat ik de auto heb zijn die stekkers er nog nooit vanaf geweest. Ik werk tevens voor Defensie, waar we heel veel met Peugeot's rond rijden, echter heeft er nog nooit een Peugeot dit probleem gehad. Ook tijdens eventuele onderhoudsbeurten komt dit ook niet echt naar boven. Ik heb vele monteurs gesproken, en die zeggen vrijwel allemaal dat dit nooit mag gebeuren, zeker niet bij zo'n jonge auto.

De Peugeot dealer gooit het er gewoon op dat zijn monteurs er wel naar kijken. Nou, daar sta je dan, een auto van 3 jaar oud, 1,5 jaar in bezit, en 80% van de functies die niks meer doen.

Ik vind het bijzonder triest, en moet zeggen dat de Peugeot hier geen schoonheidsprijs verdiend,
met ander woorden, Ik ben gelijk klaar met Peugeot.

Ik hoor graag reacties,

MVG Maurice (Zoetermeer)

Geplaatst door

mvanraam (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

welke zekeringkast is er stuk? gewoon de kast li voor onder de motorkap, of de zgn bsi in de auto aan de bestuurderszijde?

harry4203 2695
badge vip badge

13 jaar

Het gaat om de kast onder de motorkap, ik heb voor het gemak even een foto geplaatst. Hier kan je tevens goed zien wat er mis is. In de stekker die hier in gestoken wordt zitten pennetjes die afgebroken zijn. Aan deze stekker zit een complete kabelboom die volgens de Peugeot vervangen zou moeten worden.


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/40/...][img]http://img40.imageshack.us/img40/5835/ze...[/img][/url]

mvanraam 0

13 jaar

ik zou op de sloop een stuk kabelboom afknippen en 1 op1 doorsolderen en isoleren met krimpkous,
er zijn bedrijven die de comp nog kunnen herstellen,dan hoef je ook niet alles op nieuw inteleren.

simondekoning 0
badge

13 jaar

Compleet de boel vervangen voor een kapotte connector?.
Het moet niet gekker worden.
Overigens coulance claimen kan altijd,ook al is de auto in onderhoud geweest bij een universeel.
Laat de dealer maar eens zine in zijn onderhoudsvoorschriften en modificatie's waar staar dat expliciet deze connector gekontroleerd moet worden.
Als tie dat niet aan kan tonen had het dus ook geen reet uitgemaakt of tie bij een dealer in onderhoud was geweest.
Die hadden er net zo min niet naar gekeken.
Dus,werk van maken.

primera p11 0

13 jaar

ik nam daar inderdaad geen genoegen mee, en ging er mee verder rechts bijstand b.v

jan5047 0
badge

13 jaar

aan die zekeringkast hoef je niks in te leren, en kastje kost uit min hoofd ong 150euro incl. bewaar zelf altijd oude kabelbomen voor dit soort gevallen, en anders idd op de sloop even knippen.
primera, of het onderhoud nou wel of niet met de opgetreden storing te maken heeft, de coulanceregeling stelt nou eenmaal dat het onderhoud moet zijn uitgevoerd binnen het peugeot netwerk.

harry4203 2695
badge vip badge

13 jaar

[quote=harry4203]de coulanceregeling stelt nou eenmaal dat het onderhoud moet zijn uitgevoerd binnen het peugeot netwerk.[/quote]
Je hier achter verschuilen houd geen enkel stand bij een evt rechtszaak.
Ik vind dit zeker niet kunnen, maar de vraag is, hoe kan dit onstaan ??

Zijn er meer klachten of is dit een incident ?

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

controleer de stekker van de ruitenwismotor
me staat iets bij dat ik dit eerder heb gezien bleek toen dat de ruitenwismotor stekker vloeistof via de stekker naar de bm34 is gegaan
1 keer gehad
dit is/was zelfs zonder apart dat iemand uit frankrijk is komen kijken naar de auto (stekker van motor ebe van de ew7, ew10 en ep6 (1.6,1.8 en 2.0benzine is bekend dat kvs sensor dit zelfde effect heeft)
daar is dan ook kabelboom en bsm vv

je hebt daar op de bsm ook een mooie 96 nummer staan
deze nummer kun je zoeken op een sloop 207
komt nummer overeen dan kun je deze onderling verwisselen met elkaar
helemaal rechts staat b09 en daaronder staat bsm-?? laatste twee kan ik via foto niet lezen je hebt namelijk verschillende bsm nummers dit gaat over hoe sterk de bedrading in de kast is

bsm licht op 170euro goedkoopste en maximaal 300euro
denk dat je voor de jouwe waaschijnlijk 200kwijt bent
je zegt zelf dat pinnen zijn afgebroken en in de stekker is blijven zitten

hebben ze gekeken of de stekker aansluiting al los te vervangen is
kabelboom iets hoger tegen de 700euro al snel
dit allemaal ex vervangen
je kan de dealer een cri melding van laten maken in ieder geval tevens ook laten vragen voor coulance

nee heb je nu al en wie weet doens ze een keer ja zeggen en krijg je wel een lichte vergoeding van



op deze stekker 28voudig MR (bruin) zit veel lampen en ook ruitensproeierpomp
even controleren of deze draad bij de pomp rv achter zijscherm nog in orde is
stekker 28voudig GR (grijs) daar zit de ruitenwismotor op aangesloten
dus deze zal dan ook geoxideerd kunnen zijn

verder is het ook niet uitgesloten dat iemand de motor met hogedrukspuit heeft afgespoten
hierdoor kan water onder de afdekkap bij deze zekeringkast komen met alle gevolgen van dien
ten alle tijden motor afspuiten op deze manier mag dus ook niet gedaan worden

Geachte mede forum leden,

Bovenstaande is opgelost, echter niet door de Peugeot.
Bij peugeot zou ik zo'n slordige negentienhonderd euries neer moeten tellen. Ik heb een garage bedrijf gevonden die
het probleem voor een luttele driehonderd euro's op ging lossen. Een zekeringenkast kost i.d.d. zo'n honderdvijftig eurootjes.
Het prbleem was de stekker, de oude was niet meer te redden, maar de garagehouder wist iemand die hem een nieuwe zekeringenbak
kon leveren, en een nieuwe stekker van een kabelboom afknipte.

Om een lang verhaal kort te houden, mijn autootje rijdt weer, voor slechts driehonderd euro.

Ik ga voorlopig nog wel even met de rechtsbijstand, ombudsman, Tros Radar, en weet ik wie allemaal,
aan de haal om dit eens even wereldkundig te maken, omdat ik ook nog steeds van mening ben dat dit
niet zomaar mag gebeuren.

De garagehouder vermoed dat ze de motor (vlak voor de verkoop) nog even hebben schoon gespoten,
dat staat natuurlijk mooier voor de verkoop. Prachtig allemaal, maar dan moet je wel de boel even goed
droog maken, anders krijg je dit soort shit.

Maar goed, ik rijd weer, dank voor de tips en tricks allemaal,

Groeten uit Zoetermeer.

mvanraam 0

13 jaar

[quote=mvanraam]Ik ga voorlopig nog wel even met de rechtsbijstand, ombudsman, Tros Radar, en weet ik wie allemaal,
aan de haal om dit eens even wereldkundig te maken, omdat ik ook nog steeds van mening ben dat dit
niet zomaar mag gebeuren.[/quote]
Moet je zeker doen! Laat je de afloop over ca. 2 jaar ook nog even weten?

hans4074 0
badge

13 jaar

@ hans,

kan ik nu vertellen

zaak verloren, hoop frustratie en geld er achter aan ....

wie klaagt moet kunnen bewijzen, en als geld niet in een rechtzaak

Zo was m'n opmerking ook bedoeld.

hans4074 0
badge

13 jaar

aaaaah, ik zal hem verkeerd gelezen hebben hans ;)

als er al wordt gezegd dat de wagen afgespoten is dan moet de schade verhaalt worden op de gene die het af heeft gespoten
boven op de kap van de zekeringkast staat een verbod logo op dat je dit niet mag doen
blok schoonspuiten mag ook niet
maar als je de motor laat lopen dan verdampt er een groot deel en kun je niet zulke problemen krijgen

afgelopen week ook 1 gehad dit was een bobine die onder water stond
dit kwam ook door het afspuiten van de motor

maar als je achteraan wilt gaan voor je geld en je gelijk dat dit niet mag/kan
dan moet je naar de garage gaan die je de wagen heeft verkocht heeft namelijk ook zelf afgespoten en mag dus zelf betalen
echter valt zulke zaken moeilijk te bewijzen na 1.5jaar en er zijn snuggere mensen die het zelf doen bij hun eigen auto

onder de streep is het geen fout van peugeot zelf
omdat zoals je zegt de motor is schoongspoten waarschijnlijk
alle stekkers in de auto zijn gemaakt om mimimaal 10keer goed te werken en dan ook geen weerstand vertoont
daarom wordt bij beurten dus ook niet stekkers gecontroleerd
alleen als er problemen worden verwacht gaan de stekker pas los en wordt dit bekeken

[quote=mvanraam]Ik ga voorlopig nog wel even met de rechtsbijstand, ombudsman, Tros Radar, en weet ik wie allemaal,
aan de haal om dit eens even wereldkundig te maken, omdat ik ook nog steeds van mening ben dat dit
niet zomaar mag gebeuren.

De garagehouder vermoed dat ze de motor (vlak voor de verkoop) nog even hebben schoon gespoten,
dat staat natuurlijk mooier voor de verkoop. Prachtig allemaal, maar dan moet je wel de boel even goed
droog maken, anders krijg je dit soort shit.[/quote]
sluit mij aan bij bovenstaande post
nog nooit iemand gelukt
dit ook omdat je hier al schrijft dat hij schoon gespoten is


op 1 manier kun je nog iets terugverwachten
dat is als blijkt dat water ergens anders vandaan kwam via de kabelboom naar de zekeringkast is gekomen
dan krijg je hier wel coulance op
dit is al minder als de wagen niet in onderhoud is bij dealer, cq boekje niet goed ingevult
en je krijgt 0euro terug als het ergens anders is gemaakt

Ik ben toevallig vanmiddag teruggebeld door Peugeot Nederland n.a.v. een klacht die ik via de website had ingediend.
Na een serieus gesprek kwam de vraag wat ik nou precies van de Peugeot wilde. Ik heb aangegeven dat dit gevalletje
wel een erg prijzig grapje was en dat ik gewoon niet in staat was om negentienhonderd euro neer te tellen. Ik heb noodgedwongen
andere maatregelen moeten nemen (mijn auto bij een andere garage brengen). Deze maatregel heeft mij vijtienhonderd euro opgeleverd.
Ik heb tegen Peugeot gezegt dat ik het op z'n minst coulant zou vinden als de Peugeot voor de helft van de kosten die ik gemaakt heb op
zou draaien. Mijn telefoongesprek verliep op zich vrij vriendelijk en de dame in kwestie zou het nog eens op gaan nemen met haar collega's.

Ik verwacht niks, maar je weet het maar niet, ik wacht geduldig af.

U hoort van mij.

mvanraam 0

13 jaar

nee heb je en ja kun je krijgen

maar denk dat het 99% nee blijft zolang ik Peugeot ken met dit soort zaken

klant altijd bij dealer buurt gedaan bij 2jaar en 2maanden gevraagd of we olieverbruik konden meten
resultaat 0.04liter boven wat peugeot maximaal voorschrijft
dus coulance aangevraagd ivm nieuwe motor
20% van de kosten voor onderdelen werdt vergoedt rest niet

Weet je wat het is met dit soort zaken,als het netjes afgehandeld word door dealer/importeur koop je vaak ook weer hetzelfde merk terug.
Ik ben heel rigoreus in dit soort zaken,ik maak er niet teveel woorden aan vuil,maar het zou mijn laatste peugeot zijn als ik met zulke lul verhalen afgescheept werd.
Want dat zijn het in principe,alles doen om maar niet tegemoet te hoeven komen,zwetsverhalen over geen coulance omdat dit of omdat dat.
Kijk,voor de rechter gaan dit soort bedrijven nat,maar wie heeft daar zin in?.
Touwtrekken voor 2000 euro,dat weet zo'n importeur/dealer dondersgoed.
En mensen hebeen er vaak ook geen verstand van en worden met een kluitje in het riet gestuurd en zo is het cirkeltje weer rond.
Ook getuige de antwoorden die hier gegeven worden in de trant van:laat je het over twee jaar nog eens weten.
We hebben het hier over een klant die met een terechte klacht komt en getuige de reactie's word er nog veel teveel verdient in de branche.
Met een goede service zou het niet eens nodig moeten zijn om zo te moeten handelen als klant.

primera p11 0

13 jaar

[quote=primera p11]Ik ben heel rigoreus in dit soort zaken,ik maak er niet teveel woorden aan vuil,
maar het zou mijn laatste Peugeot zijn als ik met zulke lul verhalen afgescheept werd.[/quote]
Ik denk er in feite exact het zelfde over. Als hier niets uitkomt ben ik ook klaar met dit merk.
Ik heb overigens wel het idee dat dit met alle grote jongens zo werkt, of niet?

Greetings, Maurice.

mvanraam 0

13 jaar

Ja Maurice,dat klopt.
En ik erger me wezenloos aan de antwoorden van importeur en dealer.
Feitelijk omdat ze gewoon rommel geleverd hebben en daar draait dan een klant voor op.
Lullige stekkerverbindingen,turbo's die niet goed uitontwikkeld zijn,roetfiltersystemen die in onze vlakke landje niet werken,motoren die kapot draaien,Egr kleppen die om de haverklap vast zitten,verstuivers die nog geen halve ton halen,overal hebben ze een mooi verhaal voor,maar nimmer ligt het aan het produkt,altijd aan de omstandigheden.
En zo draaien ze overal hun kont onderuit.

primera p11 0

13 jaar

[quote=primera p11]Ook getuige de antwoorden die hier gegeven worden in de trant van:laat je het over twee jaar nog eens weten.[/quote]
Das een antwoord van mij, maar wél anders bedoeld dan dat jij het hier gebruikt. Als het een veel of vaker voorkomende storing was geweest, dan was ik de laatste geweest die t.s. ongelijk gegeven had om op coulance/vergoeding aanspraak te maken en te schermen met tros radar, blablabla.....Dit geval is, voor zover ik weet, absoluut geen bekende storing of oorzaak van een bekent probleem, dus wie gaat vertellen hoe dit is ontstaan? De mededeling van mogelijk gebruik van een stoomcleaner en niet dealer onderhouden doet geen goed aan "de zaak", want mocht dit hierdoor ontstaan zijn, dan moet je niet bij peugeot zijn.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat er bij ons dealerbedrijf veel moeite gedaan wordt in geval van verlopen garantie-problemen/coulance aanvraag voor de VASTE!! klanten, en lukt het niet om dit soort zaken bij de importeur gedaan te krijgen, dan regelen we het in de meeste gevallen in alle redelijkheid met de klant zelf. In sommige gevallen zelfs zo extreem klantvriendelijk, dat ik het er niet mee eens ben omdat het bijv. uit diagnose blijkt dat dit eigen schuld, dikke bult is.

hans4074 0
badge

13 jaar

Van mij mag er een slotje op,meningen zijn weer geventileerd en de ts heeft er weinig meer aan.

primera p11 0

13 jaar

Rustig Primera! Straks maak je je nog zo druk dat je een nwe hartklep nodig hebt, en die schijnen ook niet altijd even goed te zijn.

hans4074 0
badge

13 jaar

Een slotje er nu al op vind ik wat te rigoureus... laten we hopen dat de TS een tevreden oplossing zal vinden en dat hier wil vermelden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Geachte lezers,

In antwoord op alle bovenstaande het volgende,

De Peugeot heeft contact opgenomen en, helaas zoals verwacht, gaan ze mij op geen enkele wijze schadeloos stellen.
De Peugeot blijft bij het standpunt dat ik mijn auto niet comfort regelgeving van Peugeot heb laten onderhouden. Zelfs
mijn voorstel om de rekening te splitsen ging men niet in mee.

Zeer jammerlijk allemaal, en zoals ik eerder schreef, ik denk dat we voorlopig klaar zijn met het merk Peugeot.

Peugeot gooit het ook op het feit dat het mijn eigen keuze was de werkzaamheden bij een ander te laten doen.
Uiteraard klopt dat, maar of er sprake is van een keuze??? Het is namelijk nogal een behoorlijk verschil, negentienhonderd euro
bij de Peugeot, of driehondervijftig euro bij een ander goed garagebedrijf. Dat praten we niet meer over een keuze, maar bijna
over een verplichting. Ik ben best in staat om te betalen voor materialen en werkzaamheden, maar een dief van mijn eigen portemonnee
zal ik echt nooit worden natuurlijk.

Zoals gezegt, IK BEN D'R KLAAR MEE !!! Sluiten maar deze topic.

Dank allen voor de reacties en het meedenken.

Maurice (Zoetermeer).

mvanraam 0

13 jaar

Helaas voor jouw Maurice,maar dit is ook het antwoord wat ik wel een beetje verwacht had.
Hopelijk heb je nu nog een poosje lol van je auto maar de reactie is veelzeggend hoe er met klanten omgegaan word tegenwoordig.
Zoals gezegd,er word nog teveel verdient in deze branche.
En touwtrekken bij de rechter,daar zou ik ook geen zin in hebben,en dat weten hun ook wel.

primera p11 0

13 jaar

op verzoek van TS gesloten.

Hans4040 1320
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.