Peugeot 306: automaatbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: NFT, Motorinhoud (cc): 1587, Vermogen (kw): 72

Hallo beste mensen, ik heb een peugeot 306 cabrio 1.6 (72kw) van bj 2001 gekocht met defecte motor. De auto is een automaat. Onlangs heb ik de motor vervangen en deze starte onmiddellijk. Ik heb ook nieuwe olie in de automaat gedaan. Ik heb nog niet met de auto gereden omdat de uitlaat ook nog vervangen moet worden en deze had ik alvast een beetje los gemaakt zodoende dat hij nog half aan de auto hing en half op de grond lag. Maar ondertussen had ik de automaat nog niet getest. Bij het starten flikkerden twee lampjes sport en snow, maar in een werkplaatsboek staat dat deze via een computer terug gereset moet worden na los halen van de bak. Dus ging ik toch de automaat proberen. In de D ging hij een beetje naar voor en in de R naar achter. Maar omdat de uitlaat nog op de grond sleepte heb ik er niet mee gereden. De dag erna heb ik de uitlaat er volledig onderuit gehaald en terug gestart om hem volledig te testen. Resultaat: De automaat doet niks meer, niet vooruit en niet achteruit. Gewoon niets. Nu moet ik wel zeggen dat de batterij stuk is want moet de auto steeds starten met kabels. Mijn vraag is waarom de automaat het ineens niet meer doet. gr kurt

kurt1972

Geplaatst door kurt1972 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 5 jaar geleden

Heb je wel dezelfde hoeveelheid automaatoliegevuld als je hebt afgetapt? zo nee? Peil nogmaals op de voorgeschreven wijzeen vul zoals voorgeschreven.

kurt1972 (0), 5 jaar geleden

ja ik heb er nu momenteel 3,6 liter in zitten. Er moet normaal 4,5 liter in hebben ze mij gezegd. Is een AL4 automaat. Nu momenteel hebben ze mij 3 dingen gezegd:
- of olie te weing
- of te weinig spanning door batterij
- of auto volledig herprogrammeren omdat hij een tijd zonden batterij heeft gestaan
Maar èèn ding snap ik niet, de eerste dag dat ik hem starte ging hij wel een beetje vooruit en achteruit en de dag erop deed hij niets meer.

kurt1972 (0), 5 jaar geleden

ik heb volgende foutcodes gevonden:
Storingscode(s)
P0105: Verdeelstuk Absolute Druk/Barometrische Druk Circuit Storing
P0108-28: Verdeelstuk Absolute Druk/Barometrische Druk Circuit Hoge Input
P0335-24: Krukaspositie-sensor A - Schakelingsfout
P1523-24: Peugeot: Step Motor - circuit malfunction
Laatste fout kode
P0000: Geen storingscode
Permanente fout kode
P0000: Geen storingscode

heeft er iets met de versnellingsbak te maken?

kurt1972 (0), 5 jaar geleden

dit heb ik ook nog gevonden op een site:
Mogelijke storingen aan een automatische versnellingsbak
Automatische versnellingsbak “wacht” in de versnelling “D” drive of “R” achteruit:
– Versleten, gebroken of uitgedroogde afdichtingen.
– Slijtage in het hydraulisch/elektrisch schakelbrein.
– Elektronisch defect aan een PWM solenoid.
– E-PROM update nodig van de ECU.
– Vervuiling in de transmissie.
Lawaai of geluid uit de automaat tijdens het rijden:
– Onjuiste olie soort.
– Te weinig olie in de versnellingsbak.
– Filter dichtgeslibd met slijpsel.
– Tanden van de tandwielen ernstig versleten of beschadigd.
– Versleten of beschadigde lagers.
– Versleten of beschadigd differentieel.
– Aandrijfriem-duwband (CVT-transmissies).
Schok in koude of warme toestand van “P” of “N” naar “D” of “R”:
– Versleten, gebroken of uitgedroogde afdichtingen.
– Slijtage in het hydraulisch/electrisch schakelbrein.
– Elektronisch defect aan een PWM solenoid.
– TCU ofwel computer problemen.
automaatbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen:
– Verkeerde oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak.
– Frictieplaten zijn verbrand van één of meer koppelingsgroepen.
– Slijtage op een of meerdere pistons.
Positiehendel staat in “D” of “R” maar er is geen aandrijving:
– Versleten of beschadigde koppelomvormer.
– Versleten of beschadigde oliepomp.
– Interne mechanische beschadiging.
– Park neutral switch geeft geen signaal.
storingslampje versnellingsbak brandt:
– ECU defect.
– slijtage in de automatische versnellingsbak van zuigers, frikties.
– kortsluiting schakel solenoïd.
– Het systeem meet een afwijking en geeft dit aan, dit gaat meestal gepaard met noodloop.
Heeft u een automaat probleem, schakelt de automaat niet of brandt een storingslampje van de automaatbak.
Voor een afspraak, vragen en een gratis diagnose van de automaat kunt u contact opnemen met onze verkoop onder tel.nr.: 0318 525833
Autotransmission BV
Darwinstraat 2
6718 XR Ede / Gelderland
Tel.: 0318 525833
Fax.: 0318-527195
E-mail: info@autotransmission.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum