auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: Bakcfire of drukverlies

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: LFY 16V 1.8

Beste lezers,

Al een aantal maanden rijd ik in mijn peugeto 406 met een probleem. Hij geeft backfires, althans, dat dacht ik, maar aangezien het luchtfilterhuis nog steeds heel is heb ik het idee dat het een druk probleem is. Ik verlies ook koelvloeitsof en heb voor mijn gevoel maar de helft van mijn vermogen beschikbaar. Tijdens het vervangen van de bobine zei de monteur dat mijn koppakking lek was en dat er koelvloeitsof lekte. Daarnaast zei hij dat mij gaskleppenhuis deffect was. De auto rijd wel, maar komt vaak moeizaam op gang (shokkend) en als je toeren hebt gemaakt en je wil een beetje gas bij geven klapt er wat in de buurt van de motor. Ik rijd er ondanks alles toch nog 30.000 km per jaar mee. Zolang ik rustig rij en optrek is er niet aan de hand, maar het is wel erg irritant. Ik heb dus de bobine vervangen, en tevens de bougies, maar het probleem is er nog steeds.
Wie kan mij een beetje verder helpen?

Geplaatst door

O. (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is de kilometerstand? en is dit euvel van de 1 op de andere dag ontstaan? Ik zou eerst de distributie timing controleren.

wkhoek 0
badge

16 jaar

Hoe rijd tie op benzine?.

primera p11 0

16 jaar

Hij heeft nu ongeveer 255000 gereden. In het begin (90.000 km geleden) liep goed. Toen is er een MAP Sensor vervangen en heeft hij een kleine beurt gehad. Daarna is hij langzamerhand onregelmatig gaan lopen en kreeg ik de backfires. Na een hele lange reparatiebeurt bij een Peugeot dealer is de distributiriem weer op tijd gezet (dat stond hij niet meer?!). Het onregelmatige lopen was weg alleen de backfires bleven. Ik heb net nog even staan luisteren met de motorkap open en als je veel gas geeft de hoor ik een korte knal ergens uit het motorblok komen. Wat de koppakking betreft weet ik dat hij koelvloeistof lekt (niet veel en aleen als hij erg warm is) naar buiten toe. Ik heb geen last van witte rook ed. Soms heb ik het idee dat hij op "drie poten" loopt. Ik heb daarvoor al eens de bobine en de bougies laten vervangen. Twee dagen plezier voor 280 Euro en daar was het weer.
Hoewel ik nog steeds van A naar B kom vind ik het wel irritant en geloof ik gewoon niet dat het van een koppakking probleem zou komen.

O. 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.