👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ter informatie:
Na 4 jaar zijn de ventielhouders van de bandenspanningssensoren onder het plastic sluitdopje dermate gecorrodeerd dat het buisje halverwege de schroefdraad doorbrak en de ventielnaald eruit vloog. Dit gebeurde gelukkig tijdens het luchtpompen. Wanneer dit onderweg op hogere snelheid gebeurd was had het vervelend kunnen aflopen.
Navraag bij de dealer naar wat het vernieuwen van 4 sensoren kost, was eveneens een onaangename verrassing: €90,- per sensor, €13,- voor een bevestigingsset en ruim €100,- voor inlezen van de computer, dus in totaal ongeveer €500,-.
Ik heb toch maar bij het bandenbedrijf 4 conventionele ventielen laten plaatsen (voor €40,-). Het informatiedisplay geeft dan wel 'STOP' met lekke band icoon, maar dat duur maar 1 dag. Niet naar de dealer gaan om de computer te resetten!
Dat onder een plastic ventieldopje op 4 jaar tijd zo'n agressieve corrosie kan plaatsvinden toont aan dat xxxxxxx bij de productontwikkeling van dit onderdeel het kwaliteitsaspect ernstig uit het oog verloren is.
Bij het bandenbedrijf was men bekend met dit probleem.
Onderdeelnummers:
Bandenspanningsensor Peugeot nr 533093/5430 T4 Siemens-VDO
Bevestigingsset nr. 541203
[b]Gelieve op dit forum geen negatieve uitlatingen richting de fabrikant.
Problemcar is opgezet voor technische vragen, niet voor consumenten geschillen.[/b]
Tekst aangepast door de Moderator Problemcar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
daarom kun je tegenwoordig het ventiel los vervangen tov de sensor. dit is helaas bij de 407 nog niet mogelijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar