Peugeot 407: Peugeot 407 additief lampje brand

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Hallo, ik had dit bericht op dit forum gezet ,alleen wist ik niet dat het om een nieuw onderwerp moest!
Maar ik heb gisteren met een Peugeot 407 diesel bj.2005 met 175000 km gereden,toen ik wegreed ging het additief lampje branden met de gegevens bijvullen! tevens ging de roetfilter indicatiebranden ,dat duurde even toen gingen die gegevens uit ! de wagen reed prima ,na de proefrit heb ik het tegen de verkoper gezegd en die zij moet gewoon bijgevuld worden! klopt dit of zijn er nog meer dingen die aan de wagen kan mankeren? ik heb wel interesse bij deze wagen maar kan ik die zonder verdere problemen kopen of koop in een kat in den zak?gaarne z..s.m. advies terug b.v.d. Franco

franco1949

Geplaatst door franco1949 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

40 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Additief moet elke 60.000 km bijgevuld worden. Roetfilter moet elke 120.000 vervangen worden.
Is er een onderhoudsboekje / historie? Is het filter bij de 120.000 beurt vervangen?
Prijzen kun je bij de Peugeot dealer opvragen.

Ik zou de verkoper het bijvullen laten doen en dan pas kopen.
Vraag eens aan de verkoper of je de auto mag laten keuren bij een dealer of de ANWB.
Als het antwoord Nee is, hard weglopen. Bij Ja, is het jouw keuze.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

old ford ,Ik weet niet of de roetfilter is vervangen bij 120000 km ,maar kun je dan nog zolang rijden met een oude filter? en er is een onderhoudsboekje bij heeft alle beurten gehad bij peugeot dealer,dus dat scheelt.anders was ik al direkt weggelopen koop nooit een auto zonder onderhoudsboekje en een NAP check km is erbij.Ik wilde de auto kopen zonder garantie ,wel met APK maar weet niet of dat wel zo verstandig is ,maar heb met iemand gesproken die ook een wagen had gekocht met garantie bovag van 3 mnd .en steeds problemen met de auto en garantie homaar werd steeds op iets anders geschoven tot de garantoe weg was.maar wat raad u mij aan?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Met kenteken bij de dealer die het onderhoud deed onderhoudshistorie vragen. Dan weet je of het roetfilter vervangen is.
Als je zonder garantie wil kopen, dan is een aankoopkeuring eigenlijk verplicht als je geen kat in de zak wilt kopen.
En alles wat geconstateerd wordt, eerst door de verkoper laten repareren.

Ik vind zonder garantie kopen geen optie, maar dat is mijn mening.
Met garantie kan ook problematisch zijn, maar dan heb je juridisch iets meer mogelijkheden.
Alles wat onder de garantie gemeldt is, moet gerepareerd worden, al is dat 1 jaar later.
Vraag eens rond in de buurt wat de reputatie van deze verkoper is.
Overigens een echte Bovag-garantie is 6 maanden (niet 3). Zie: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&c...

Stel je koopt deze auto met garantie, dan hoort de auto een grote beurt gehad te hebben (dus inclusief bijvullen addititief).

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Bedankt ,voor de uitleg ! Ik ga a.s.dinsdag de garage bellen ,kijken wat die kwijt willen ,het is XXXX in het westen! daarna ga ik de garage even bellen wat die willen en voorstellen voor een aankoop keuring! als ik verder ben hoor je dat zeker.franco

harry4203 (430) PRO, 13 jaar geleden

even kleine correctie, additief moet iedere 120000km worden bijgevuld, en het filter behoort tot damnr 10311 om de 120000km te worden vervangen, en na damnr 10311 om de 180000km.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Sorry Harry,dit snap ik niet helemaal!wat betekend damnr.10311 het laatste stukje (en dan damnr.1011 om de 180000km) ???? ben maar een leek hoor!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

DAmm nmmr, is een productie datum nummer. Werkt voor de fabrikant makelijker met terugroep actie's/ model aanpassingen (face lift)

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ik ga dus a.s.dinsdag bellen en hoop dat de garage waar hij in onderhoud is geweest mij verder wil helpen! nadien meld ik het weer op dit draadje.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ik heb nu het een en ander uitgezocht ,maar ik kom met de garage niet in overeenstemming !Dus ik denk dat het met deze auto niks wordt,maar er zijn genoeg peugeot 407 te koop dus doe het rustig aan.Touwens moet er wel een roetfilter nieuw in en door het geheel komt de garage in ik niet bijelkaar ,teveel prijs verschil.Dus ik zoek rustig verder! en de aanbieder heeft mijn telefoonnummer! de wagen is al sind sept. verledenjaar te koop!!!Als ik iets heb meld ik mij weer!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Even weer een berichtje ! de garage heeft mij vandaag weer gebeld en in principe zijn wij in overeenstemming gekomen! komende week woensdag erheen om het een en ander te veriveren! de roetfilter wordt vernieuwd,additief wordt vernieuwd, grote beurd en wat er verder nog aan moet gebeuren wordt gedaan ,nieuwe APK,tevens krijg ik een garantie van 3 maanden!
Dus denk als ze zich aan de afspraak houden dat wij met ongeveer 1 week in een 407 rijden.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Hij wil hem wel heel erg graag verkopen. Maak een heel uitgebreide proefrit nadat alles gedaan is.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ja zo'n idee hebben wij ook,maar ik ga dus a.s.woensdag erheen voor het tekenen van het koopcontrakt en dan weet ik niet wat voor rechten ik nog heb! En als alles is gedaan hoe kan ik zien als de roetfilter ook is vernieuwd of kan ik als ik de auto heb beter even naar de garage gaan om te laten controleren ,want als op het contrakt staat roetfilter vernieuwen enz. en het zou niet gebeurd zijn heb ik denk ik wel rechten! maar onze zoon heeft ook zijn wagen daar gekocht en die is altijd goed behandeld,Gaarne jou/jullie visie ideen hier van!

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

EERST proefrijden, dan ANWB-aankoop keuring en dan pas gaan nadenken of je wilt tekenen.
Ook niet zeggen dat je hem wilt kopen. Alleen zeggen dat je hem gekeurd wilt hebben.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Het feit dat je gaat proefrijden in een auto en er brand al direct het lampje van het additief doet weinig goeds voorspellen.
Dat wist die garage ook allang.
Alleen hopen ze dat je erin trapt en zijn hun ervan af.
Hun vullen het additief bij en vervangen niks geen filter,gewoon met een grote boog omheen lopen.
Er staan er zat.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ik heb vandaag afgesproken dat zij de wagen een grote beurt geven,nieuwe roetfilter en additief ,km pasje erbij,apk, en dan ga ik ermee naar de garage om te laten controleren wat er nog eventueel mee is ,dan als alles goed is koop ik hem ,Met garantie. onze zoon heeft er ook een wagen gekocht en nu na 1 jaar is hij er verleden week toevallig geweest hij was iets kwijt en werd zonder kosten er weer bijgeleverd .als je daar van uit gaat is het wel een goede garage! Maar volgende week erweer heen dan meld ik mij wel weer.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Nou we hebben afgelopen woensdag de wagen opgehaald ,e n rijd prima ,alles wat ik wilde betreffende additif roetfilter grote beurt ,apk is gebeurd ,na het starten brand er geen lampje meer,gelukkig .
Wel iets vreemds ,heb namelijk direkt vol getankt en de brandstof meter deed het niet meer ,na 1 x uit te hebben gezet was alles weer OK ,,denk zelf dat de vlotter haperde ! maar geen last meer gehad en klopt het dat je met volle tank een 1000 km kunt rijden ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe groot is de tank en wat is het gemiddelde verbruik?
Met een 60 liter tank en een gemiddeld verbruik van 1 op 16 kom je theoretisch 960 kilometer ver.
In de praktijk is dat dan 900 omdat je de tank niet helemaal leeg kunt rijden.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

De tank inhoud is 66 liter ,het gemiddelde verbruik moet zijn 1/17'5 ,wat voor mij wel heel vreemd is de wagen heeft 6 versnellingen (vooruit ) dus waarom dat is? weet ik niet ,het is wel zo de wagen heeft een 176000 km gereden en moet hooftzakelijk lange afstanden hebben gereden.mischien beter !

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Als ik wat andere vragen heb over de auto ,moet ik dan een ander draadje starten of kan dat op dit stukje?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Waaarom 6 versnellingen? Andere merken hebben ook een zes-bak.
Misschien, heel misschien, is de motor daardoor iets zuiniger omdat je meer keuze hebt en wat lager in toeren kunt rijden.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ja dat klopt,maar was een beetje verbaast dat de wagen 6 gangen heeft!Maar nu we toch over andere zaken hebben dan het additif ,vandaag had ik wat last van gekraak zowel voor als achter ,heb bij een ander merk ook eens last van gehad ,dat waren de veren ,is dit een kwaaltje van de 407? en wat kan ik er tegen doen,de wagen heeft maanden stil gestaan!

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Ga er nou eerst eens een poosje mee rijden en laat de auto eens rustig op je in werken.
Na een maand of twee heb je een aardige indruk van de auto en kun je nog wat garantie zaken aan laten pakken voordat de garantie verloopt.
Je hebt nou eenmaal geen nieuwe gekocht en als je slecht tegen kraakjes en af en toe een brandend lampje kan had je er met een grote boog omheen moeten lopen.
Een franse auto staat nou eenmaal bekend om zijn matige afwerking en dito elektrische storingen,als je daar niet teveel aan stoort heb je er een prima auto aan.
Ga je op elke slak zout leggen,dan erger je je binnen de kortste keren een bult aan die auto.
Ga er nou eerst eens een beetje van genieten,het zijn fijne karren om mee te rijden en ze zien er mooi uit.
Er ligt een fijne diesel in met een mooie loop.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ja gelijk heb je ,de wagen rijd echt prima,en ik denk dat het gekraak wel wat minder word als ik er een poosje mee heb gereden ,en in doorsnede 1/17 of nog zuiniger voor zo'n mooie grote wagen is echt zuinig en ook het rijden echt confortabel!Ben er echt zeer tevreden mee ,alleen dacht kijken of er meer 407 rijder dit gekraak ook hebben!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Nou ik ben gisteren naar de garage geweest en het licht aan de banden achter! Heb er wel geen garantie op (banden) maar ga binnenkort nieuwe laten monteren ,ze hebben overigens 4/5 mm ,maar is niks aan te doen,verder de wagen rijd echt prima heb nu een 2500 km mee gereden ! verder geen gekke dingen ondekt,het gekraak aan de voorkant wat zo af en toe is licht aan de rubbers ,maar ze zijn net als nieuw ,kan men er b.v. iets op spuiten dat ze soepelder worden?of kan dat niet?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

waarschijnlijk cuppende banden, is geen remedie voor, behalve elke 10.000 banden van voor naar achter leggen en visa versa. Elk merk heeft dit probleem. persoonelijk vindt ik het zonde omdaar voor andere banden te monteren

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ja ik denk dat je gelijk hebt ,maar ga denk ik voor komende winter vernieuwen,maar het blijft zonde!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Nou ben even naar de garage geweest voor de 2é keer,ik heb ondekt dat het kraken eigenlijk alleen is als je door de bocht gaat ,het maakt mij eigenlijk niet uit alleen wat kan dat zijn ?
De garage houder zegt is niks bijzonders ,volgens hem licht het eraan dat de gehele stuurinrichting van aluminium is!klopt dit?maar het blijft een machtige auto !!!

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Kraken van het voortrein bij scherp (in) sturen zou kunnen liggen aan de 4 verbindingsbouten waarmee de 2 aluminium langsbalkjes L en R vastzitten aan het sub-frame.
Oplossing was dacht ik het plaatsen van ringen achter de moeren, maar met het goed vastzetten van de 4 moeren is het gekraak in de meeste gevallen ook verholpen.
Kraken kan ook komen doordat er water in de onderste fusee kogel(s) terecht is gekomen en de kogel inwendige vol zit met roest. Als dit in begin stadium is, dan hoeft er nog geen speling voelbaar te zijn, maar bij de wat gevorderde invloed van roest zit er ook speling op met dan ook gebonk en geklapper van de voorkant.......een bekent euveltje.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Bedankt ik ga komende week weer even bij de garage langs ,dan hoor je wel weer!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ben bij de garage geweest hebben niet eerder tijd dan 10 augustus om er naar te kijken i.v.m. vacantie! je hoord nog wel verder hoe het afloopt.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Hallo, Vandaag naar de garage geweest voor het gekraak en het lag aan de 4 bouten wat jij zij Hans4074 dus in iedergeval bedank voor de tip ,bij de garage hadden ze er nog nooit over gehoord,dus had even een uitdraai meegenomen om het hun te laten lezen ,dus was zo gepiept.verder een fantastiese wagen rijd perfect en ben er dus zeer te vreden mee!

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Soms is het heel simpel op te lossen. Bedankt voor je terugkoppeling.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Ik heb te danken!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Hallo, nu ik/wij de wagen ruim 3 maanden hebben kan ik alleen maar lof uiten,wij zijn zeer tevreden met de auto!!! Soms wel eens een lampje wat aangaat (gaat ook wel weer uit)maar is schijnbaar normaal !Accu inmiddels vernieuwen laten (bleek dat er een te kleine accu opzat) zo af en toe geeft het disple aan water in de oliefilter(is al afgetapt 2 x ) ,maar de melding komt zo af en toe terug.verder echt super!

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Hallo, nog steeds tevreden met de wagen,heb soms wel rare storingen,gaat er een piep en dan geeft het aan lamp kapot ,maar niks is kapot dan weer richtingaanwijzer defekt ,maar nee ,waar kan dit aan ligge of is dit de kwaal van de auto en niks van aantrekken?verder heb ik als ik door de bocht ga wat rare geluiden in de kofferbak ,dacht eerst dat er wat los inlag maar na alles uit de kofferbab te hebben gehaald blijft het geluid aan wezig,wie weet raad?

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Ach ja, het blijft een franse auto.
Als tie goed rijd,lekker doorknorren.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Hallo, nogmaals kom ik op de storingen terug die ik al eerder vermeld heb!Het is nu zo dat de storingsmeldingen steeds vaker komen,rechter achterlicht defect en dan linker achterlicht defect,dan weer eens knipperlichjten werken niet,terweil er niks kapot is en dat is heel vaak achter elkaar ,heeft het zin als ik de computer laat resetten?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je moet eerst eens naar de massa aansluitingen in de stekkers en aansluitingen op de achterlichten kijken. Deze verbranden, waardoor dit soort klachten ontstaat.

franco1949 (0), 13 jaar geleden

Hans bedankt voor de snelle reactie,komende week kijk ik daar na en dan hoor je het resultaat!

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

is ook een infoflash over de achterlichten. De stekkers op de units kunnen problemen geven, volgens deze info moet er dan eea vervangen worden...

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.