Na vervanging van het vliegwiel en koppeling schakelt de bak slecht,bij intrappen van de koppeling gaat het toerental niet hoger dan 2700 toeren en dat geeft problemen met het trekken van de caravan(1700) kg.
Dit was voorheen niet.Zouden ze in het motor management hebben gerotzooid of de software aangepast hebben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is standaard zo! Wanneer je volledig gekoppeld bent kan je wel hoger in de toeren gaan, laat hem in neutraal staan en koppeling niet ingedrukt kan je ook volledig toerental (4500tr) gebruiken. En als je dan je koppeling aantikt zie je het toerental terug zakken (schakelaar denkt dat je koppeling ingetrapt is).
Dit is gedaan om je koppeling te sparen, nog hoger toerental is nog meer frictie op je koppelingsplaten en dus meer slijtage. Dus sneller koppeling vervangen, je zult nu wel weten wat het kost, dus niet zo interessant...
Hou je toerental eens op 2000 toeren en laat je koppeling rustig opkomen. eens volledig gekoppeld kan je hoger in toerental gaan. Op deze manier heb ik al 3 ton getrokken zonder problemen.
Sta je op een helling dan handrem gebruiken of met rechtse voet spelen om rem en gas tegelijk te bedienen.
Ik snap niet waarom mensen telkens zo hoog in toeren gaan bij het willen vertrekken, geeft alleen maar mee slijtage aan je koppeling...
Geen idee , ik zou het vragen aan diegene die de reparatie uitgevoerd heeft .
Uitlezen en kijken wat er uit komt.
Nou zie ik niet helemaal het nut van plankgas geven met ingetrapte koppeling , want dan is de aandrijving ook weg , hoever komt het toerental in aangedreven situatie , dit kan namelijk ook een beveiliging zijn.
wat ben zegt klopt helemaal
is normaal
meerdere merken hebben dit systeem
Het gaat er ook niet om dat ik hoog in toeren weg wil rijden,maar het was voor de reparatie niet zo.
9 jaar
Soms vallen dingen je in 1x op na een reparatie , ik zal niet zeggen dat je geen gelijk hebt , maar het kan geen kwaad .
Anders zoals eerder aan gegeven even contact op nemen met de reparateur en hem het voor leggen.
[quote=theostaring@me.com]Dit was voorheen niet.Zouden ze in het motor management hebben gerotzooid of de software aangepast hebben[/quote]
Wat een wantrouwen richting je reparateur. Indien je dit vermoeden hebt, ga je toch terug ná die reparatie. Er is toch geen reden om een software update of whatever te doen bij een koppeling.
Maar het is goed te weten dat alles nu goed functioneert.
Je moet toch terug omdat de bak ook niet goed schakelt ?
Het probleem is dat ik al 5 keer terug ben geweest en iedere keer was ik mijn bus kwijt voor twee dagen en de laatste keer zelfs 4 dagen wat eigenlijk maar 2 dagen zou zijn,en gezien ik zelfstandig ondernemer ben en echt afhankelijk van vervoer zijnde een bus kan ik mijn werk niet uitvoeren.nu bij de laatste keer hebben ze weer wat geprobeerd om het schakelen soepel te laten gaan en dat heeft geresulteerd in een te hoge afstelling van de koppeling waarbij er bij het rijden bij de minste aanraking van het koppelings pedaal de motor over toeren maakt en de koppeling dus slipt,en daardoor denk ik dat de begrenzing ook in werking treed en er dus weinig kracht overblijft.omdat mijn bus getuned is en over 156 pk moet beschikken merk je echt wel dat er iets niet goed is.
9 jaar
Kijk nu komt er meer info te voorschijn.
De koppeling is dus ontregeld , hebben ze de bak er ook al eens weer achter weg gehad ?
Originele of aftermarket onderdelen geplaatst ?
Koppeling is goed ontlucht ?
Second opinion bij een ander opvragen.
Ik had specifiek om alle oude onderdelen gevraagd en heb die behalve drukgroep plaat en lager ook gekregen,de vraag waar of deze spullen waren kreeg ik geen antwoord op en zou dus kunnen zijn dat dat niet origineel geweest zal zijn.of de bak er nogmaals uit/ los is geweest weet ik nog niet omdat ik hem zaterdag opgehaald heb en er alleen een receptioniste was.second opinion onderzoek ga ik zeker doen.ik denk dat als ik blijf rijden zoals het nu afgesteld is de koppeling er vrij snel uit ligt.
9 jaar
even rare vraag, schakelt ie wel beter met deze verkeerde afstelling? deze koppeling is voorzien van een zelfstellende drukgroep, zou bijna denken dat hier iets mis is gegaan.
Koppeling is zelfstellend dus valt weinig aan te spelen, buiten dat deze niet goed ontlucht is.
Ik zou dit eerst laten doen, is slechts letterlijk 5 minuten werk (als je weet wat je doet). Zo weet je tenminste zeker dat je koppeling goed werkt.
Als je koppeling niet goed zou vrijkomen dan kan dit ook als gevolg hebben dat je moeilijk kan schakelen.
9 jaar
[quote=theostaring@me.com]k had specifiek om alle oude onderdelen gevraagd en heb die behalve drukgroep plaat en lager ook gekregen,de vraag waar of deze spullen waren kreeg ik geen antwoord op en zou dus kunnen zijn dat dat niet origineel geweest zal zijn.of[/quote]
Bij sommige merken wordt er een statiegeld regeling toegepast. Kan dus dat die delen zijn teruggegeven aan de leverancier. Het gaat er ook niet om, wat eruit is gekomen. Maar wat er nu gemonteerd is.
Heb je dat massa-vliegwiel wel teruggehad?
Is deze koppeling met een kabel of hydraulisch? Aan je verhaal denk ik dat de kabel VEEL te strak staat.
Als je auto zo vaak is teruggeweest, denk ik dat ze het schakelmechanisme zelf, is gecontroleerd. Gaat deze niet te stroef ergens. Lijkt me dat de koppeling doet, wat deze moet doen. Maar ja, die garage zal dit wel gecontroleerd hebben?
theostaring schrijft dat de motor getuned is
voor mij houdt dit in dat indien de koppeling overbelast wordt
hij daarvoor verantwoordelijk is
en ook als de versnellingsbak overbelast wordt
met de mogelijke gevolgen van schade
Beste Andreas,de auto heb ik laten tunen om zuiniger te kunnen rijden,iets wat ze af fabriek ook zouden kunnen doen,wat jij suggereerd klopt echt niet,de reparatie is gewoon niet goed uitgevoerd en dat zullen ze moeten oplossen.Uit jouw reactie zou ik kunnen opmaken dat je automonteur bent bij peugeot en hart voor het bedrijf hebt,daar is niks mis mee maar als iemand iets aan zijn auto laat doen buiten de dealer om en er is een probleem dan is het eerste wat ze aangrijpen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen door te zeggen dat het daaraan ligt,erg flauw en kinderachtig.iedereen maakt fouten en daar moet je verantwoordelijk voor durven zijn.
9 jaar
Als garagehouder moet je wel kritisch zijn, klanten die proberen misbruik te maken van de situatie zijn er genoeg.
9 jaar
Welk model heb je (verhoogd, verlengd?), wat is je verbruik?
Ik heb zelf een L1H1 en een gemiddeld verbruik van 8.1l/100Km. Vind ik op zich niet slecht voor een bus en technologie van 8 jaar oud. Als je kijkt wat je er in kan vervoeren ed.
9 jaar
Ik rijd een l3 h2 dc 156 pk met gemiddeld verbruik van 8 ltr /100 km na het tunen,hiervoor lag het verbruik op 11,5 ltr/100 km.het tunen heeft wel degelijk zin gehad.auto is voorzien van Climate control
9 jaar
Dit is wat de boordcomputer zegt of wat je zelf berekend adv je tankbeurten?
9 jaar
Volgens de boordcomputer,maar ik denk dat die wel positiever is dan het daadwerkelijke verbruik is.
9 jaar
Bij mij zegt ie telkens 6.8-6.9 in werkelijkheid 8 dusja
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar