Peugeot 806: bij warme motor inhouden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 16v

peugeot 806 hdi 2.o 16v
bij koude motor geen problemen trekt goed hoort turbo fluiten maar als hij warm wordt na ongeveer 7 km begint hij in te houden te stotteren en uit eindelijk slaat hij af ,wil daarna wel weer starten na een klein poosje maar trekt dan niet meer en komt dan beslist niet boven de 2800 toeren en als hij koud is doet hij alles weer waar kan dit aan liggen zou het een optie zijn om de hoge druk pomp te vervangen ,lage druk pomp is goed dus wie kan mij verder helpen , is ook al eennieuwe druksensor geplaatst . auto heeft 210000 kilometer gelopen

peugeot 806

Geplaatst door peugeot 806 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik zou voordat je een duur onderdeel vervangt eerst toch wel zeker willen zijn of dat het is en dat kan eigenlijk alleen maar door onder die omstandigheden de gegevens die bij de computer binnen komen te bekijken.

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Er zit een storing in de motor die zo ernstig is dat de motor ecu besluit om in de veilige modus gaan. Dwz, beperkt toerental en bijna geen turbo druk.

Er is een ernstige turbo druk storing geregistreerd. tehoge druk waarschijnlijk of er is iets met de brandstofhoge druk aan de hand.

Resumerend>> Mijn vriend Oldtimer geeft hier de juiste raad.

peugeot 806 (0), 16 jaar geleden

hartelijk dank hij is dus uit gelezen en geeft aan brandstof druk te laag er is al een brandstofdruksensor op gekomen en een turbodruksensor is laatst ook al vernieuwd en de lage drk pomp doet het welgoed mar waarom besluit de motor in de veilgemodus te gaan bij warme motor en niet bij een koude

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Dan heeft het er dus alle schijn van dat de hoge druk pomp te weinig druk opbouw heeft in de common rail, wat kan dat veroorzaken?
Lekke injector(en)?
of toch de hoge druk pomp ?
of de drukregeling ?achter op de pomp.
Dat zou je uit moeten kunnen vogelen.

peugeot 806 (0), 16 jaar geleden

injectoren zijn goed
en de drukregelaar achter op de pomp is al vernieuwd dus blijft er naar ons inzien allen nog de pomp over heb via de onderdelenzoeker een gebruikte pomp besteld met 6 maand garantie nu geeft deze pomp dus geen drup brandstof moet maandag eerst contact hebben met dit bedrijf of weet iemand waar je anders geschikt een pomp kunt kopen bij de peugeot garage kost hij 998 ex dus als jullie mij mischien een goed adres kunnen geven ben ik jullie dankbaar het gaat om een bosch hogedrukpop 0445010021 alvast bedankt voor de moete en het advies

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Injektoren zijn goed ? Hoe zijn die getest ? Kijk tijdens het starten eens naar de werkelijke brandstofdruk in de meetwaarde blok. Moet wel in de buurt van de 300 bar zitten anders heb je ook kans dat de motor helemaal niet meer aanslaat. Is die te laag en je hebt de pomp al vervangen dan lekken de onjektoren toch te veelbrandstof weg waardoor er niet voldoende druk wordt opgebouwd om de de verstuivers te doen openen. Is er een lektest gedaan op de brandstof retour ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.