na veel storingen met brandstof druk heeft een garage een nieuwe pomp gemonteerd en nu wil de ato niet meer starten ,waar kan dit aan liggen wie heeft er ervaring mee met oude pomp liep hij wel en nu wil hij niets meer laat het eens horen de garage weet het ook iet meer en zegt ik weet niet wat ik moet doen en nu zit ik er mee iemand een idee of wil het doen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zal vermoedelijk een kabel los of iets verkeerd gemonteerd hebben,
auto uitlezen op storingen,en parameters bekijken tijdens starten slaagt de auto aan op startpiloot?
is de hogedrukpomp vervangen door een nieuwe of een tweedehands,
eventueel de injectors testen of laten testen
groeten davy
Injektoren zijn goed ? Hoe zijn die getest ? Kijk tijdens het starten eens naar de werkelijke brandstofdruk in de meetwaarde blok. Moet wel in de buurt van de 300 bar zitten anders heb je ook kans dat de motor helemaal niet meer aanslaat. Is die te laag en je hebt de pomp al vervangen dan lekken de onjektoren toch te veelbrandstof weg waardoor er niet voldoende druk wordt opgebouwd om de de verstuivers te doen openen. Is er een lektest gedaan op de brandstof retour ?
Ik zie dat je nog een topic heb staan voor het zelfde probleem voor dat je de pomp hebt vervangen.
Ik zou ook nog eens kijken of de motor ecu welvrijgegeven wordt. (ik weet niet of jou garage dat kan zien) Na wat gesleutel(met deuren open etc) en wat zakken van de accu spanning kan het wel eens gebeuren dat de startblokkering er niet af gaat. Accu polen losgooien voor een nachtje en de accu goed opladen is nog wel even te proberen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar