Wanneer ik met mijn auto achteruit rij en op de rem trap, hoor ik van de voor remmend een luide bonk en voel schokje!
iemand enig iedee wat dit kan zijn, en of ik er wat aan moet doen, schijf en blokjes zijn nog dik genoeg
grt WArd
Geplaatst door post767 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
ivo4682 (0), 18 jaar geleden
waarschijnlijk de draagarm rubbers of een fuseekogel
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Of versleten remklauwen.
post767 (0), 18 jaar geleden
Hoe kom ik daar achter, fussees waren niet lek bij vervangen aandrijf as, draagarm rubbers geen iedee??
hoe weet je of de remklauwen versleten zijn
De auto remt gewoon goed!
nog ander vraagje, mn water afschijder lampje gaat afentoe branden nadat ik het filter vervangen hen, massa is gewoon goed!
iemand n iedee?
thnx ward
RAH (0), 18 jaar geleden
Als je achteruit rijdt en je trapt op de rem, dan hoor je een bonk en voel je een schok? Heb je dat ook als je na dat je achteruit reed en remde nogmaals achteruit rijdt en remt? Dus zonder nog een keer vooruit te hebben gereden?
Ik heb ooit eens gehad dat de remblokken te klein waren waardoor ze in de remklauw een klein stukje 1 a 2 mm speling hadden. Bij het vooruit rijden en remmen merkte ik dan niets, maar reed ik achteruit en remde ik dan schoten de remblokken de eerste 1 a 2 mm met de schijf mee, dat was het schokje en bonkje.
post767 (0), 18 jaar geleden
Nee bij mij blijven ze bonken bij het achteruit rijden
grt Ward
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
teveel ruimte op de geleidebussen van de remklauwen,versleten dus, deze zijn los te vervangen.
Watersensor zal wel stuk zijn, is een comperatorschakelingetje en niet los te repareren,als je het mij vraagt gewoon het stekkertje eraf want water in de brandstof komt in westeuropa met z'n strenge milieu eisen eigennlijk niet meer voor.
post767 (0), 18 jaar geleden
IK hoor nu ook ineens een sissend geluid wanneer ik mijn rempendaal intrap, het likt wel of er lucht ontsnapt!!!
Ook heb ik het iedee dat het pendaal lager zit, Moet maar eens gauw de remmen gaan bekijken!
grt ward
post767 (0), 18 jaar geleden
Ik las op dit forum, dat sissende geluiden bij het intrappen van het rempendaal kunnen wijzen op een kapote remservo of vacum pomp, zijn deze moeilijk te vervangen? kan in het ath v kluwer nix over vinden
heb trouwens 2 nw remklauwen gevonden voor een leuk prijsje, was goedkoper dan nw gelijdebussen
grt ward
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Nee, het een beetje zuchten tijdens het intrappen is normaal als hij maar niet sist als je hem ingetrapt hebt,en slecht gaat lopen.
post767 (0), 18 jaar geleden
oldtimer, bedoel je dat hij blijft sissen wanneer in getrapt???
dat doet hij niet, maar het sissen bij het intrappen is wel nieuw, nooit eerder gehoort, daarom verontruste het me een beetje
bedankt vd info
grt ward
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Het is je misschien niet zo opgevallen maar deze bekrachtigers halen de buitenlucht om te bekrachtigen weg uit het interieur.
dimma (0), 18 jaar geleden
nouw ik had het 1 week geleden precies hetzelfde alleen als ik achteruit ree en rem bonkte toen heb ik 2 andere aandrijfassen gehaald (van de sloop) sinsdien geen bonk meer duzz (dankzij me vader)
post767 (0), 18 jaar geleden
Bij mij waren het de remklauwen, zitten nu andere op en het gebonk is weg!
Vind het alleen nog steeds gek dat het lucht aanzuigen vd bekragtiging me nog nooit opgevallen is!
iedereen bedankt!! grt ward