auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: brandstof pomp/vloter van een 207 in een 206

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 automaat

Ik zal het ff zo goed mogenlijk uitleggen.

Ik ben bezig met een peugeot 206 waar er een paar electrische probleempjes mee zijn, waaronder de brandstof meter die steeds op leeg staat.
Ik dacht dat het aan de vlotter zou kunnen liggen dus heb op de sloop een andere brandstof pomp gehaald voor een 206 maar bleek achteraf niet te passen. De gene die er nu in zit was groter(vandaar dat ie ook niet door de standaard gat onder de achterbank kon) Na veel zoeken en brandstof pompen te hebben bekeken kom ik op een brandstof pomp uit van een 207. Nou zijn de problemen na een aanrijding begonnen en mijn vraag is dan ook.

Kan het zijn dat er een software update in de computer gedaan moet worden voor de brandstofpomp/vlotter omdat het er 1tje is uit een 207 die toch ff anders is dan de originele van de 206? Ik denk dat de computer namelijk na de aanrijding gereset is....

Weet iemand hoe dat exact zit?

gr Michel

Geplaatst door

Speedy1811 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kunt wel wat zaken betreffende tank instellen
maar zo uit mijn hoogd is het niks meer dan
groote van tank : 55liter
melding van brandstoftank leeg "" 8liter
deze gegevens kun je dan wel wijzigen maar wil het ook niet zeggen dat probleem opgelost is

je zou ook nog bedrading door kunnen meten
kans is er dat er kabelbreuk hebt door de schade
kabels controleren zou dan een oplossing zijn
maar het kan ook dat de instrumentenpaneel zelf kapot is

de 206 waar verschillende wijzer het niet deden, bleek dat instrumentenpaneel alleen communicatie krigt van de bsi (hoofdcomputer)
van bsi loopt hij direct naar achteren naar de tank
hoe en wat moet ik zelf dan nog kijken betreffende meten

maar ik heb dan wel de laatste acht van chassisnummer nodig zodat schema het beste kan kloppen

komt wel vaker voor dat de vlotter stuk gaat na een aanrijding. is het niet makkelijker om gewoon een nieuwe te kopen?

harry4203 3120
badge vip badge

13 jaar

waarschijnlijk is de potmeter van de vlotter overleden, heb dit zelf pas ook gehad ( 206 GTI ) heb een nieuwe pomp aangeschaft en was weer klaar!

het slimste is om gewoon de hele boel te vernieuwen! vernieuw ook gelijk even de pakking van de pomp, zodat hij later niet gata lekken omdat de pakking beschadigd was ofzo!


mvg robin

NLchaosNL 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.