Peugeot 206: peugeot 206 stationair

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem bij mijn peugeot dat hij stationair en dan vooral als hij warm is een beetje laag in toerenloopt (750) en bij koude motor loopt hij eerst (1250) en na verloop van tijd hoe warmer de motor wordt valt hij terug naar (750) alleen loopt de motor dan een soort van pruttelend.
Weet iemand waar ik eventueel naar zou kunnen kijken? Ik heb al in meerdere berichten gelezen dat het schoonmaken van de stappenmotor ook wel eens wil helpen?

groetjes,

chris-marvin

Geplaatst door chris-marvin (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je zult op dit type gasklephuis geen stappenmotor tegenkomen/vinden. Om zo op afstand te beoordelen waar het pruttelend lopen door veroorzaakt wordt en of dit überhaubt abnormaal is, is niet te doen.
Om het gasklephuis eens inwendig te reinigen kan geen kwaad. Wél op de juiste manier doen, dus demonteren van gasklephuis en met beleid reinigen met geschikt reinigingsmiddel en nadien een reset/inleer uit laten voeren.

chris-marvin (0), 13 jaar geleden

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het rood omcirckelde is aangezien ik dacht dat dit de stappenmotor was?


[url=http://img130.imageshack.us/i/stapb.jpg/][img]http://img130.imageshack.us/img130/2844/...[/img][/url]


En het gasklephuis zit onder de kap die je ziet rechtsonder op de foto neem ik aan? hoe verwijder je deze kap? zit hier een soort kliksysteem in of iets? ik wou deze namelijk al eerder eraf halen maar hij zat zo vast en ik zag geen schroeven of iets?

alvast bedankt!

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het rood omcirkelde is de EGR klep. De kap op het gasklephuis zit geklemt met een verborgen slangklem, te bereiken door vanaf luchtfilterhuis-zijde in het gaatje aan de voorzijde van de kap te vissen naar de draaier van de slangklem, hetzij met een schroevendraaier (lastig om het gleufje te vinden) of met dun dopje 7mm met verlengstukje.
Om de geribbelde slang achter op de kap te verwijderen moet je de gele borg-ring indrukken en gelijkertijd te slang lostrekken.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

en al opgelost wel graag de oplossing geven lees wat er boven het forum staat!!

chris-marvin (0), 12 jaar geleden

Heb het gasklephuis nog niet gereinigd dus de motor loopt nog steeds onregelmatig, nog niet opgelost dus!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.