Voor de keuring heb ik mijn auto naar een garage gebracht omdat de beschermhoes van de aandrijfas rechtsvoor te vervangen. Toen ik de auto terugkreeg merkte ik dat de versnellingspook enorm schokte bij accelereren. Terug naar de garage dus. Bleek dat 1 van de drie kogellagers van het kruisstuk kapot waren waardoor er speling opzat. De garage verklaarde dat dit waarschijnlijk al zo was. Maar doordat de hoes gescheurd was, en er dus geen vet inzat, werd de speling opgevangen. Nu de hoes vervangen is en volgevet, wordt de speling niet meer opgevangen en merk je het pas. Is dit een plausibele verklaring?
Volgens de garage moest de comlete cardanas vervangen worden omdat dit onderdeel niet los verkrijgbaar was. Kosten: 130,- + 50,- werkuren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk zomaar dat hij niet goed in elkaar gezet is.Weet dat natuurlijk niet zeker maar??
Het kan, maar het lijkt me sterk. Ik heb al vaker meegemaakt dat monteurs de homokineet er iets te enthousiast afslaan om de aandrijfashoes te vernieuwen. Daar kunnen deze dingen slecht tegen. Verder kost een complete aandrijfas inderdaad ongeveer 130 euro. Volgens mij moet deze ook compleet vernieuwd worden, maar ik heb op deze site wel eens andere dingen gelezen.
Die knoeiers hebben zelf die as vernaggeld.............
Wat een klets verhaal,nu er vet in zit zou de speling iets minder moeten zijn als zonder vet.
Laat je niet afschepen!
Hans
Ik neem dat het geen mega tijd is geleden dat je de auto heen hebt gebracht, zo snel komt er namelijk niet zoveel speling op als het vet dr uit is....
Bedankt voor de reacties. Voor de duidelijkheid: de hoes die vervangen is, is de hoes die vlak naast het wiel zit. Het lager dat kapot is, zit onder een andere hoes, meer richting midden van de auto.
20 jaar
Mark,
Dan hebben ze de de binnenste homokineet met monteren van de hoes uit elkaar getrokken,en niet goed in elkaar gezet.
Hans
Uit elkaar getrokken, moet op zich kunnen, maar verkeerd terug gezet denk ik dan. Je moet em namelijk ver genoeg terugduwen, zodat hij geborgd wordt. Als er nog weinig schade is, goed terugduwen en alles werkt weer perfect.
Die homokineet zit toch onder die aandrijfashoes vlak tegen het wiel, en niet onder de tweede hoes, die meer naar de binnenkant zit? Daar is het lager nl. kapot.
20 jaar
Jaaaaa ik weet het........ toch????? heb het berichtje weer verwijderd.
Hans
Ja een collega uit het westen van het land,maar dit hoort niet op deze site.
Moet voor een keer wel kunnen,sorry problemcar
Groeten Hans
Hé het berichtje hierboven heeft als aantal.....912...maar nu weer effe serieus.....zo kom je nog es iemand tegen trouwens op de site.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar