Heb ik eindelijk mijn auto verkocht -> branden gisteren plots de "STOP/TEMP" waarschuwingslampjes + het diagnose lampje bij de benzine meter (!!).
Auto is de laatste tijd wat minder vaak gebruikt (50 km/week) en staat soms dagen stil.
Toen ik het probleem constateerde (2 minuten na wegrijden) ben ik direct gestopt en heb ik na 5 minuten de auto weer gestart (in de tusssentijd vloeistof niveau koelvloeistof gecontroleerd -> is in orde). Tijdens vervolg van de rit (paar kilometer) -> geen probleem lampjes bleven uit...??
Waar denken jullie aan als je dit hoort? Kan dit een simpel vochtprobleem zijn / kapotte sensor ergens ?
Ik heb eigenlijk geen tijd meer om naar een garage te gaan (koper komt morgen de auto halen ?!)..
Ik kijk uit naar de adviezen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat kan aan de lange stilstand hebben gelegen, dus toevallig zijn geweest.Is het nadienniet meer teruggekomen?
Nee, daarna niets meer gemerkt, maar ik heb ik ook niet echt veel km's meer gereden. Mijn nichtje heeft de auto gekocht en heeft er inmiddels 30 km mee gereden en de lampjes blijven uit. Het lijkt inderdaad een "zendertje" die kuren vertoonde.
Stel dat de temperatuur / STOP een reële melding was geweest. Is het dan normaal dat het Diagnose lampje bij de benzine meter ook brandt ?
Is het überhaupt mogelijk dat de temperatuur 1 minuut na motorstart dusdanig oploopt dat de waarschuwingslampjes gaan branden ?
19 jaar
Ik alleen de iets oudere 205 maar daarbij gaat alleen het lampje van de tank branden als deze al bijna leeg is en niet het stoplampje... dus volgens mij staat dat wel los van elkaar.
Binnen 1 min is je motor en je vloeistof zeker nog niet warm.... Je olie is dan nog amper door het blok gepompt mede als koelwater.
.......dat bedoel ik....Het feit dat na 1 minuut een STOP / TEMP lampje gaat branden kan nooit een serieuze TEMP melding zijn, want die is na 1 minuut echt nog niet te hoog...
Stekkers maar eens loshalen en schoonmaken denk ik....
Ik ben (voorlopig in ieder geval) gerustgesteld :-)...
PS: het lampje bij de benzinemeter is geen benzine niveau lampje, maar het "diagnose" lampje. (oranje van kleur en een klein motoricoontje)
19 jaar
Ah je bedoelt het andere lampje, gewoon in het midden van het dashboard, het stop lampje brandt altijd als dr iets fout is. DUs ook als je temp niet goed is....
Maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk na 1 min.. duurt toch wel iets van 5min minimaal.
Je motortemp. kan inderdaad nooit in 1 minuut zó hoog oplopen!
Als er op een of andere manier (koud, zwetende klepseal,luchtbelletje, vocht/aanslag in een bougie,vocht/aanslag in een bougiekabeltje,vocht/aanslag in stekker,vocht/aanslag in sensor)tijdens de start 1 van de cilinders even een probleempje had dan schiet de lambdasensor misschien in paniek.Dat verklaard dan het brandende diagnose lampje.
Nogmaals,het is gewoon een samenloopje van verschillende factoren geweest. Dat gebeurd waarschijnlijk niet meer als er nu regelmatig mee wordt gereden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar