hallo,
Ik heb een peugeot 205 die slecht remt, remblokken voor en remtangen vernieuwd, remcilinders achter ook vervangen, ontlucht en alles was goed...
Zodra ik begin te rijden is alle druk weg en moet ik diep trappen eer hij remt, als ik een paar keer pomp, is het pedaal hard en remt hij slecht, maar het pedaal zakt wel snel naar benee.
als ik 1 keer trap, blijft de druk niet helemaal aanwezig, maar zakt heel langzaam weg.
Verder heb ik het gevoel dat mijn rempedaal een beetje naar rechts is verschoven...
Heeft iemand de tip die ik nodig heb?
o ja, mijn remtang rechtsvoor was de ontluchtingsnippel afgebroken, maar heb ik hem via de aanvoer ontlucht.
Met vriendelijke groet,
Frens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of toch niet goed ontlucht, of je hoofdremcylinder kapot.
maar dan moet toch altijd de druk langzaam weglopen, hij heeft het alleen zodra ik rij...
1 kijken of de handrem goed terug komt
2 achterremschoenen stellen (met een schroevendraaier door een gat in de trommel.)(de zelfstel inrichting werkt meestal niet goed daardoor zit het pedaal zo laag bij de eerste keer trappen)
3 handrem stellen.
4 rondom ontluchten.
veel succes.
ik heb de remmerij los en gangbaar gemaakt, dus alle 4 punten gedaan, remmen voor gereviseerd en achter de rechter handremkabel vervangen en beide remcilinders wegens lekkage...
Komt er voor wel remvloeistof? Ik heb wel eens meegemaakt dat de voorste remslangen dicht gaan zitten als het systeem op druk wordt getrapt.
hij is rondom ontlucht, rempedaal blijft dan hard, ook na het starten, maar zodra ik ga rijden, is veel remdruk weg en moet ik het pedaal ineens verder intrappen...
Maar bij het ontluchten viel me op dat als ik het pedaal ging intrappen, een gekraak hoorde en halverwege bleef hij als het ware haken, maar daar kun je zo doorheen trappen, ik denk dat het de hoofdremcilinder is, maar ik weet daar zo ook de klachten niet van.
Zijn alle wiellagers, met name voor, in orde? Als er speling op zit, dan krijg je een slingering en deze zou de remzuiger terug kunnen drukken. Als je dan gaat remmen, dat heb je de eerste slag nodig om de remzuiger weer aan te drukken. Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een ford escort. Het gekke was dat het niet te horen was, dat het wiellager stuk was, maar er zat wel speling op. Nieuw lager gemonteerd en probleem opgelost. Misschien heb je hier iets aan. Succes.
Of kromme remschijven
Zou er dan geen slingering merkbaar zijn in het stuur? want dat is bij mij iet het geval...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar