Hallo!
Ik heb nu een dik jaar een mooie 206cc waar ik erg veel plezier aan heb gehad afgelopen jaar, nu heb ik afgelopen week mijn dak weer geprobeert, en waar ik al bang voor was bleek waar, ik had de kofferbak vol olie staan Crying or Very sad
nu heb ik 2 nieuwe hefcillinders gekocht die 6000km gehaald hebben waarna de auto is overleden, (mooi verhaaltje van de sloperij) op mijn werk getest of ze niet lekken en dat blijkt goed. alleen de rechter lekt, maar mocht voor 10 euro extra de ander er ook bij hebben,
nu is het inbouwen geen probleem, ik heb te horen gekregen dat er H32 Hydroulische olie in zit, of dit waar is weet ik niet, bij de peugeot dealers hier in de buurt (Groningen-Veendam) konden ze het me niet vertellen Rolling Eyes ik vroeg me verder nog af hoe ik het reservaar kan bijvullen, zover als ik gezien heb zit het reservaar horizontaal op de pomp, dus hoe kan je dat bijvullen En vooral er op zetten als hij vol is? en ik heb nog niks kunnen vinden over hoe ik hem moet ontluchten,
kort samengevat:
welke olie moet er in het hydroulisch systeem
Hoeveel moet er in
Hoe vul ik het bij
Hoe ontlucht ik het systeem?
Alvast bedankt
Groeten, Nick bakker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is idd h32 olie. ontluchten hoeft niet, je moet de pomp op zijn kant zetten en reservoir losmaken en vullen. (wel eerst de vulplug deels losschroeven om systeem drukloos te maken)
Hallo Nick . De antwoorden op uw vragen . Succes.
geweldig! dan ga ik morgen wat olie ophalen en proberen! bedankt voor de antwoorden, zal de afloop vermelden!
6 jaar
bedankt!! cillinder vervangen, olie bijgevuld dak ff op dicht gehouden, nog klein beetje olie er bij in, en alles werkt weer naar behoren, heb weer een cabrio :D
vele malen dank!
6 jaar
Geen dank , graag gedaan . Bedankt voor uw feedback.
Ik heb geprobeerd met bovenstaande tips een vergelijkbaar probleem op te lossen maar de hydraulische pomp in mijn 206 CC uit 2004, ziet er net iets anders uit dan die op het schema in de bijlage van Rene. De pomp in mijn 206 zit klemvast in het schuimbed en kan daar zo uitgehaald worden. Dus de handeling "verwijder de bevestigingen (8)" is voor mij wat onduidelijk.
En is op datzelfde schema bout (5), later vulplug (5), die eerst gedeeltelijk losgedraaid moet worden dezelfde bout waarmee je altijd bij een storing de druk van het systeem haalt? Bij mijn pomp is dat een lange koperkleurige bout die ik een aantal slagen kan draaien maar daarna gaat hij steeds zwaarder en het lijkt erop dat ik iets stuk zou draaien als ik probeer hem er helemaal uit te draaien. De overige bouten die ik zie zijn allemaal hetzelfde en lijken me allemaal bevestigingsbouten die ik maar beter vast kan laten zitten.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar