Goedenavond,
Een Peugeot 206 1.4 KFW van een kennis ging op een gegeven moment slecht draaien en motorlampje ging branden.
Is naar een plaatselijke garage geweest en uit laten lezen.
Hele rits storingen opgeslagen en kreeg als mededeling het bobineblok te laten vervangen.
Dit heeft hij laten doen inclusief de bougies.
Dit ging een aantal km goed.
Nu kwam hij bij mij ik merkte dat hij op 3 cilinders draaide.
Uitgelezen met een obd tester, 4 storingen opgeslagen.
P0200,P0300,P0410 en P0412.
De laatste 2 zijn van de secundaire luchtpomp, hiervan is de geribbelde slang kapot zag ik die naar het aansluitstuk bij de klep op het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit.
Voor de de rest nog geen verdere aandacht gegeven.
Tevens zag ik dat het nogal vochtig was bij injector cilinder 1.
T-stuk ruitensproeier + slangen lekte, deze nu vervangen en stekkeraansluiting injector gereinigd.
Gelijk maar alle weerstanden van de injectoren gemeten, zijn allen 14 ohm.
Storingen gewist en warm laten draaien, bleef goed draaien totdat de temperatuurmeter de 90 graden haalde.
Nu alleen nog storing P0300 die terugkomt.
P0200 is niet meer teruggekomen.
Ik heb voor de rest nog geen controles zoals brandstofdruk of lekkage inlaatsysteem of werking lambdasondes gedaan.
Was benieuwd voordat ik verder ga er tips zijn waar ik het beste kan gaan kijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die injector waarvan de stekker vochtig was zou best eens defect kunnen zijn, dat gebeurt wel vaker. Meestal zie je dan iets van oxidatie waar de pinnen de injector body ingaan (teken dat er vocht in zit).
Hoi Arjen,
Gedurende een aantal dagen na vervangen slang secundaire luchtpomp en Forte Fuel System Cleaner te hebben gereden, ruim 50 kilometer zonder storingen
Vandaag terugweg in de file stotteren en motorlampje aan. Bij thuiskomst stekkers 1 voor 1 eraf gehaald van de injectoren, geen reactie bij cilinder 1.
Nogmaals weerstandsmeting uitgevoerd. Cilinder 1 onderbroken en de rest 16 ohm.
Bedankt.
Mooi zo, bedankt voor de feedback!
Groeten Arjen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar