Peugeot 206: centralevergrendeling 206 5 deurs

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Hoi allemaal. wij hebben hier een peugeot 206 5deurs . nu hebben we al 2 keer de centralevergrendling rechts achter vervangen. en weer is hij kapot. snap er niks van bekabeling goed . werkt hij 1 week en dan is het af. iemand dit vaker mee gemaakt.?

alvast bedankt

apalracer

Geplaatst door apalracer (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Origineel slot van de dealer??? Of hebben ze dit inmiddels ook via de tussenhandel, dus de zogenaamde SOEP-sloten?
Origineel, zo ja, zijn de bedienings-stangetjes tussen binn.zijde opener en slotknopje gangbaar?

apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden

allemaal ganbaar. nee origineel van de demontage;) maar die vorige ook 1 week en hup hij werkte niet meer. heel toevallig als het bij 2 sloten na een week defect gaan

Scorpio72 (0), 13 jaar geleden

De slotsetjes in de achterdeuren zijn niet het sterkste punt van de 206, al veel gedoe mee gehad.

Wat werkt er precies niet meer, het hele ding niet of gaan de deuren bij op slot gelijk weer open?

Dit laatste heb ik recent nog aan de hand gehad. In de aansturing zit een contactje die terugmeldt dat de deur dicht is, maar als deze niet ver genoeg schakeld (door slijtage) ziet het slot een open deur en wil niet op slot met de vergrendeling mee. De cv schakeld dan alle deuren weer open.

Dit contactje is echter niet echt nodig voor de werking en kan goed zonder. Het betreft 1 van de stekkerpennetjes aan de kant op de slotunit (4 pennetjes, of 5 als je deur controle op het dash hebt. bij een 4 pen is het de losstaande). Ik dacht dat het draadje oranje was.

Deze storing is simpel te testen. Klik het slot dicht met een schroevendraaier (open deur) en duw de vangklauw verder in. Als de cv nu wel normaal functioneerd is dit je probleem en kun je het oplossen door het juiste draadje te knippen of het pennetje met tape te isoleren (gepriegel maar het is mij zo gelukt.)

Wat ook wel voorkomt is dat de motor overbrenging kapot gaat en het slot een raar geluid maakt. Dit is einde verhaal, compleet vervangen is de enige mogelijkheid. Het slot uit elkaar halen is geen optie, dat krijg je niet meer goed.

apalracer (0) PRO, 13 jaar geleden

zal binnekort gaan meten en kijken als de klant zijn auto weer neerzet.

dankje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.