Peugeot 206: compressie meten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400 hdi

weet er iemand hoeveel de compressie moet zijn van de cilinders ?
is dat ook normaal dat ik constante stroom heb aan de relais van het voorgloeisysteem ook al is de sleutel uit het contact

peugot206

Geplaatst door peugot206 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat is precies het probleem Johan ? ( met de compressie )

Gr Stefan

peugot206 (0), 14 jaar geleden

de wagen heeft geen vermogen en rijdt maar 130 per uur . bij de concessiehouder hebben ze de injectoren vervangen en de bsi .ze hebben ook alles gecontroleerd en een nieuwe software gezet.de wagen was nog niet gemaakt . na braafjes men rekening van enkele duizenden euros te betalen kreeg ik te horen dat ik rgens anders moest gaan met dat probleem .ik ben toen naar een andere garagist geweest en e zei me om de compressie eens op te laten meten , maar bij nader inzien zagen we dat ze bij de concessiehouder niks hadden gecontroleerd . dus moeten we heel opnieuw beginnen . en we gaan beginnen met de compressie op te meten .ik rij nu zo al 6 maanden rond en hoop dat hij binnenkort gemaakt is .maar vandaag ben ik gaan rijden en de wagen heeft nog altijd geen vermogen en hij rijdt geen 130 maar nu rijdt hij nog maar 30 meer de turbo die werkt

Hans4037 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is er al eens gecontroleerd of het uitlaatsysteem mogelijk verstopt zit.

Hans

peugot206 (0), 14 jaar geleden

de cat is leeggehaald toen ik hem pas had ,en de achterst pot is enkele maanden geleden pas vervangen

harry4203 (415) PRO, 14 jaar geleden

ik zou toch eerst de kat eens losmaken en kijken wat ie dan doet. zo'n ding leeghalen valt namelijk niet mee, en wellicht ligt er toch nog eer stuk onderin. compressieprobleem komt volgens mij erg weinig voor, en ik lees verder ook niks over startproblemen oid. dus dat laatste zal denk ik wel meevallen. waarom zij de verstuivers en de bsi eigenlijk vervangen? ik neem aan niet met betrekkeing tot deze klacht.

AR 67202 (0) PRO, 14 jaar geleden

en egr blijft niet open staan?

peugot206 (0), 14 jaar geleden

zal dat ook eens allebei controleren.gisteren heb ik wel de luhtmassameter wat zuiver gemaakt heb ook de injectoren eruit genomen en de commenrail .op de injectoren heb ik een nieuwe koperen ring gezet en in de juiste volgorde teruggeplaatst de leidingen heb ik ook nieuw gezet.ik heb ook de volledige kabelboom wat van de ecu vertrok gecontroleerd op breuken,maar er waren er geen .ik heb wel voor ik begon de batterij afgekoppeld en 30 min gewacht voor ik begon ,moet die mms niet aan de diag komen voor software want sinds toen rijdt hij maar 30 meer.ik wou de D riem op zen punt zetten maar ik weet de punten niet staan of heeft dat er niks mee te maken.raar vind ik dat de wagen niet in noodprogramma valt en het lampje van de motor niet brandt.toen ik op 85000 km aan het rijden was viel de wagen in eens in noodstop en viel stil.ik heb deze laten takelen naar een peugot garage na een paar dagen kreeg ik te horen dat men injectoren kapot waren en deze alle 4 moest nieuw zetten ,hijkon deze niet laten revizeren , hij ging ook de hogedrukpomp laten revizeren.na men rekening van bijna 3800 euro te hebben betaald vetrok ik met een motor zoals eentractor en een zwarte wolk 10000 km later hetzelfde probleem,nu laat ik hem takelen naar een consessiehouder .na een paar dagen kreeg ik telefoon bsi stuk en injectoren stuk.ik kreeg geen garantie omdat het meer dan een jaar was. nu kon ik de injectoren wel laten revizeren ik heb ook de mazoutbak laten spoelen en alle leidingen laten vervangen kostprijs 1800euro sinsdien heeft de wagen geen vermogen en een top van 130 .ik heb de wagen aleen 4talkeer teruggebracht maar ze vinde niks eraan ecu vervangen of hogedrukpomp 1 van de twee.

Erwin2907 (0), 14 jaar geleden

Wat is een consessiehouder? ander woord voor beunhaas ofzo?

AR 67202 (0) PRO, 14 jaar geleden

concessiehouder = erkend hersteller

peugot206 (0), 14 jaar geleden

deze morgen voor ik ging werken ERG klep afgesloten en gaatje toegemaakt en aan de URGklep ook .ik ging werken aan toch 35 per uur.deze avond toen ik vertrok terug alles normaal .allé hij ging terug 90.ben ik bij de dorpsgaragist geweest waar ik hem volgende week breng voor men mazoutdruk te laten opmeten ,en die zei me dat ik klep afgesloten mag laten maar dat ik dan foutcodes op men dashbord kreeg.ik heb nu meer dan 30 km gereden en enkele malen stilgelegd ik heb nu nog altijd geen foutmelding zou ik menERG klep terug aansluiten of hoeft da niet ?

harry4203 (415) PRO, 14 jaar geleden

is het niet raadzamer om eens te informeren of er bij jouw in de buurt geen goed bekent staande peug dealer zit? aangezien het feit dat je nu waarschijnlijk al twee keer bent opgeligt en nu wellicht nog voor een derde keer gaat.(aangezien brandstofdruk opmeten bij een commonrail diesel niet meevalt, zeker niet door de gemiddede dorpsgarage, en deze door een dealer in een paar tellen is uit te lezen. de druk zal gezien het feit dat ie goed aanslaat en onder het rijden niet stopt overigens wel in orde zijn, maar dit terzijde. ik ben overigens een beetje bang dat jouw klachten worden veroorzaakt door de motormanagmentcomputer, maar dat is natuurlijk gevaarlijk om dat zo vanachter mijn beeldscherm te beoordelen.
m.v.g, harry

Saab Turbo (0), 14 jaar geleden

Heb je wel turbodruk? Ik heb bij een 307 hdi de ervaring gehad dat het slangetje van de membraasdoos van de turbo los was gegaan. De auto was toen ook niet voorruit te branden.

harry4203 (415) PRO, 14 jaar geleden

is je probleem al opgelost johan? we zijn benieuwd.

peugot206 (0), 14 jaar geleden

de turbo die werkt. sinds ik mijn EGR klep heb afgesloten , heb ik het gevoel dat de wagen iets beter voorruit gaat,maar voor de rest nog alles hetzelfde. vandaag ga ik hem terug binnenbrengen naar de garage, maar ik denk dat het probleem bij de ECU gaat liggen. kan ik deze laten herstellen of moet ik een nieuwe plaatsen , en wat is de kostprijs ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

zou eerst even afwachten wat het probleem nu precies is..

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

begrijp niet dat je rekeningen moet betalen voor een niet herstelde wagen, als de 4! verstuivers zonder resultaat worden vervangen dan zet je er toch de oude terug in.
begrijp ook niet dat een concessiehouder de oorzaak niet vind, distributie op tijd? compressie?...
compressie wordt gemeten via gaten vd gloeikaarsen.

peugot206 (0), 14 jaar geleden

nu brand het lampje van motordiagnose ook niet meer als je het contact opzet,maar dat van de ABS .krijgen de wagen ook niet meer gestart , dus zal het probleem bij de ECU liggen .kan ik deze ergens laten herstellen of weet er iemand wat de nieuwprijs is ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

kan aan de ECU liggen (begin ook aan te denken bij de berlingo), zijn de voedingen van de injecti computer en massa's wel goed?

peugot206 (0), 14 jaar geleden

volgens die van de garage wel ,die heeft alles gecontroleerd en alle kabels doorgemeten .ook de UGR klep is naar de haaien

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

eerst de EGR klep vervangen en inleren dan pas verder kijken

zon computer is niet goedkoop (dacht rond de €1500)

peugot206 (0), 14 jaar geleden

ja had zoiets in gedachten als ik die moet vervangen en die klep en werk zit ik weer rond de 2000 euro.kan ik die computer mms herstellen .ben nog aan het nadenken of ik hem laat herstellen,want de wagen is nogal kostelijk

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.