auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207 CC 2008: Contactslot werkt niet

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij even snel kort proberen voor te stellen. Ik ben Edwin en ben 41 jaar oud. Ik ben hier dit forum terecht gekomen, omdat mijn auto, een Peugeot 207 cc uit 2008 het niet meer doet. De auto heeft hetzelfde probleem als in dit topic https://problemcar.nl/topic/peugeot/geox...

Alleen is alles in een iets andere volgorde verlopen. Ik zal voor zover mogelijk het even kort samen proberen te vatten.

In december 2 jaar geleden heb ik dus een Peugeot 207 cc gekocht en deze heeft 1,5 jaar naar behoren gewerkt althans grotendeels naar behoren. De laatste tijd kwam het steeds vaker voor dat er 1 vd koplampen doorbrande en de motor zou te heet worden. Daarbij werkte ook de sigarettenaansteker niet meer. Dat was waar het mee begon.

De laatste tijd kwam het dus steeds vaker voor dat er een lampje doorbrande. Toen kreeg ik vervolgens op een gegeven moment een melding dat de motor te heet zou zijn en vanaf dat moment is het snel gegaan

Er is een nieuwe thermostaat in de auto geplaatst., nadat deze was geplaatst was het probleem niet weg maar eerder ernstiger geworden. Al was de motor koud werd er direct na 5 seconden aangegeven dat de motor te heet zou zijn. Deze bleef ecef echt wel gewoon draaien en rijden was ook mogelijk
Tot op een gegeven moment uit het niets de startmotor niet meer reageerde. Ik heb de motor klep toen open gehad en toen begon het echt te hozen. Dus ik snel alles dicht gedaan de stekkers van de ECU waren ook los en omdat het dus erg begon te regenen heb ik alles snel willen aansluiten (lees: stekker op ECU) en daarbij is een pinnetje van de ECU afgebroken. De startmotor deed het vervolgens niet meer tenminste als je probeerde te starten gaf ie enkel een kuchje. Ik heb toen puur om te kijken of het niet aan de startmotor zou liggen er even een andere ECU op gehad. Met deze ECU draaide de startmotor wel gewoon.. maar door de startblokkering op deze ECU (en een ECU met een ander.artikelnummer) omdat ik de auto niet kon gebruiken en dus ook niet doet en in de tussentijd veel op de fiets doe. Heb ik de betreffende verkeerde ECU er twee dagen op aangesloten gelaten (vergeten eruit te halen) in ieder geval toen heb ik een juiste ECU gehaald en daar zijn de gegevens van de originele op gekloond.

Echter als ik de sleutel van het contact nu omdraai gebeurd er niks dus geen lampje wat gaat branden niks. Als ik de lichtschakelaar omdraai zie je de wijzertjes van bijvoorbeeld de tank wel even vluchtig bewegen..

Hierna kwam ik erachter dat er blijkbaar vocht door de middelste aansluiting van de ECU kabel loopt aangezien er water of in ieder geval vocht lag in het vak waar de ECU ligt/staat naast de accu

Ditzelfde was het geval in het vak / plek waar het bm43 of 34 relaiskast is aangesloten..

De auto moet gekeurd worden en is vorige week opgehaald door een garage waar de ook eerder heen is geweest. Ik werd vandaag echter gebeld dat het hun ook niet lukt om ervoor te zorgen dat het contact wel aangaat.. dus ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar van wat is handig..?? Is de auto verkopen de beste optie en zo ja, wat kan ik er dan nog voor krijgen. . Een auto uit 2008 met wel aparte koplampen tenminste ik heb deze nooit eerder gezien.. of laten maken, maar aangezien het in de garage ook niet lukt heb ik daar een beetje een hard hoofd in. Het daaropvolgende probleem is dat de auto dus niet rijdt dus zou deze opgehaald moeten worden. Ik heb met de garage verder nog niet gesproken. Het is een er goed uitziende auto die als hij rijd prettig is om me te rijden, maar ja hoe krijg ik hem weer rijdende ik heb dus eigenlijk dezelfde problemen als in het vermelde topic hetzij ernstiger aangezien bij mij het contact zelfs geen reactie geeft... Ik ben echt een beetje radeloos dus het zou zeer gewaardeerd worden als iemand er op zou kunnen.reageren waar ik cq de garage wellicht wat mee zou kunnen..

Ikzelf zat te denken aan het vervangen van de bekabeling, maar dat gaat een behoorlijke prijzige bedoening gaan worden... Tips zijn meer dan welkom!!

Nog als aanvulling er staat 166.000 km op de teller en er zit nu dus een ECU waarbij er geen sprake meer is van een startblokkeringsysteem. In december 2020 gekocht voor 4.450,-

Geplaatst door

Dietz1981 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat doet de auto nu dan als je die (verkeerde ) ecu er weer ff aanhangt? Ik denk dat de bm34 stuk is, maar is natuurlijk zo even een wilde gok. T lijkt mij met de juiste testkast en een schema niet zo'n moeilijk geval, maar ja.

Massa kabel tussen accu en bak nog wel in orde ?

Ja die ziet er gewoon goed uit en is vrij schoon. Dus zeg maar oxidatie vrij..

Dietz1981 0

2 jaar

Met de andere ECU erin doet hij net zoveel of zo weinig als met de nieuwe (met de gekopieerde gegevens) en ja ik had daar zelf ook al aan gedacht, maar dan komt het toch automatisch bij het probleem van het vocht wat uit de stekkers (voor op de ECU) komt of is dat een gevolg van het b34 relaiskastje verhaal. . En wat zou dan de oplossing m.b.t het vocht zijn gewoon de kabels goed laten drogen en weer aansluiten en kijken waar het schip strand of niet natuurlijk...🤞 Thanx in ieder geval tot zover🙃

Dietz1981 0

2 jaar

Is het vocht, of is het koelvloeistof? dit laatste kwam nog wel eens voor wanneer de temp-sensor stuk was. mede gezien je ook al een temeratuurprobleem hebt. ook ruitensproeiervloeistof in de bm34 gebeurde soms. als een van deze 2 dingen aan de hand is, kun je idd beter een kabelboom vervangen.(nieuw of sloop)

Ik heb het vermoeden dat het koelvloeistof is. Met een zwarte achtergrond is dit echter vrij lastig te bepalen. In ieder geval niet net zekerheid, maar ja wat kan het bijna niet zijn, want waar zou dat vandaan moeten komen als de klep gewoon gesloten is geweest. Het is niet zo dat de auto bovenop een waterbron staat of ofzo . Dan heb ik ook nog een vraag m.b.t. het vervangen van een gedeelte van een kabelboom.. ik neem aan dat je dan doelt op enkel die stekker die lakkage verschijnselen vertoond. Aan hoe groot stuk moet ik dan denken?! 30 cm, 40 cm of is bij wijze van 25 cm al genoeg en is het vervolgens de bedoeling de draden weer te verbinden en aan elkaar vast te maken door te solderen en daarover heen een krimpkous te plaatsen?! En moet het dan een stekker zijn met precies hetzelfde artikelnummer of is het alleen noodzaak dat de draden worden aangesloten in de juiste volgorde zodat het is zo kan zijn dat geel met paars moet worden gekoppeld en het artikelnummer daarvan makkelijk te vinden Ja sorry voor de onnozelheid. De auto staat nu wel bij de garage, maar ik wil zelf dus met een goed sluitend verhaal aankomen. Zonder iemand daarmee onderuit te halen. Met mezelf als laatste uiteraard😅

Dietz1981 0

2 jaar

* even als aanvulling op bovenstaand antwoord. Het moet zijn water kan het bijna niet zijn etc ...

Dietz1981 0

2 jaar

Je begrijpt mn verhaal niet helemaal, doordat de koelvloeistoftemp-sensor inwenig lekt, wordt er koelvloeistof door de druk in het systeem de kabelbool in geperst met als gevolg dat de kabelboom beschadigd. als dit het geval is kun je beter van eenzelfde auto van de sloop de complete motorkabelboom vervangen.
Het is idd ook zaak de voedingen en massa's van de auto goed te controleren.
Ik twijfel ook een beetje aan de kennis van de garage als ik heel eerlijk mag zijn.
Zit er geen sloperij in de buurt, zodat ze bijvoorbeeld die bm34(zekerkast motorruimte ) even kunnen wisselen. kleine moeite, en je hebt dan iig het eea uitgesloten.

Oké dus de kabel(s) van de stekker/plug (geef het beestje een naam) in ieder degene waar de lekkage zich voordoet moet dan in zijn geheel worden vervangen. Wat zijn de prijzen hiervan nieuw of tweedehands?! Ja over de kennis van de garage daar wil ik niet teveel over zeggen. Ze zijn een universele (dus voor alle automerken garage) en dachten na mijn uitleg dat het geen probleem zou worden om het te repareren, maar goed ik heb lichtelijk het idee dat ze het eigenlijk wel goed vinden en geen zin hebben hier moeite in te steken. Al is dit een aanname wat ik nu opschrijf. Het feit is dat de auto er nu al staat en dat ze de auto ook hebben opgehaald met een grotere auto waar de auto dus op een soort aanhanger kon worden gezet. Ik moet er maandag of dinsdag naar toe om het te bespreken en ik wil zo veel mogelijk nuttige dingen kunnen voorstellen die tot de mogelijkheden behoren en oplossingen aan kunnen dragen. Dan zou ik voor een andere garage kunnen kiezen, maar dan krijg ik een aparte rekening voor het ophalen en het werk wat er nu reeds aan gedaan is voorgeschoteld, dan heb ik liever dat ik hier een eventuele oplossing vind die ook nog tot het weer werken van de auto zal leiden. Zoals aangegeven zit ik redelijk met de handen in het haar en weet ik niet of ik de auto misschien maar moet verkopen. Al heb ik geen idee welke prijs ik er dan voor kan vragen. Ik ga in ieder geval de voorgestelde zaken ophoesten en hopen dat daar de uiteindelijke oplossing dus ook in zit en dat ik dus niet voor een andere auto hoef te gaan. Deze auto bevalt op zich prima of beviel totdat dit allemaal begon te spelen. Scheelt ook geld denk ik tenminste afhankelijk van wat het gaat kosten, maar het klonen van de EECU heeft me al 250,- gekost en het ,ou zonde. Zijn als dat sowieso weggegooid geld wordt door er niks mee te doen uiteindelijk... Dus ik zal maandag of dinsdag het verhaal wel aanvullen met de gebeurtenissen. Wordt vervolgd in ieder geval bedankt tot dusver!!

Dietz1981 0

2 jaar

Volgens mij worden de rollen hier een beetje omgedraaid, normaal behoort de garage met een oplossing te komen en niet de klant. Je zegt bang te zijn dat je een factuur krijgt met wat er tot nog toe gedaan is. laat ze eerst maar eens uitleggen wat er allemaal in gecontroleerd/gemeten en uitgesloten.
Als je de indruk hebt dat ze er geen zin in hebben of het niet zien zitten, zijn ze miss wel blij als je em weghaald.
Anders moet je zelf even bellen naar een psa sloperij oid voor een motorkabelboom en een bm34. heb je iig enig idee van kosten. monteren kost je ruim een halve dag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.