Heren monteurs, ik lees vaak dat het vrij eenvoudig is met een lampje te controleren of een gloeispiraal het nog wel doet. Kennis starte gisteravond z'n 206 waarbij ik het idee had dat ie eerst op 3 poten liep. (met wat dikke rook) Auto loopt warm verder perfect. Is het voor een serieuze hobby-ist te doen? moet ik een stekker loshalen en daar een spanningszoeker in serie tussen plaatsen of kan ik iets van weerstand meten over de gloeispiraal? Ik was wel eens benieuwd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, je moet eerst de draad over de gloeibougie's eraf halen ,dan kun je met een proeflampje op de gloeibougie's één voor één controleren of het werkt,één op de plus en één op het bevestigingsdraadendje van de gloeibougie.Als het een DW8 is die weinig lange einden rijdt kunnen ook de kleppen nog wel eens vast staan.
Evt a.s. zaterdagmorgen maar es kijken als ie koud is en we tijd hebben, nu het weer warmer is valt het ook niet zo op. En deze rijdt gemm 2*70km/dag, dus niet zo weinig /rit.
Ik vind dat je gloeibougies niet echt goed kunt testen op deze manier. Oke, je kunt zien of ze het nog doen, maar als alleen de punt nog heet wordt doet ie het ook, maar heeft hij wel te weinig capaciteit. Gewoon de gloeibougie eruit draaien stroom erop en kijken hoe hij werkt.
Hij vroeg hoe het simpel met een proeflampje kon en daar heb ik andwoord op gegeven,dat demonteren en controleren op een accu beter is weet ik ook wel.Maar om nu een particulier zonder ervaring het risico te laten lopen om de schroefdraad uit de kop te draaien lijkt mij te ver te gaan.Ik weet dat jij daarna graag een nieuwe kop verkoopt, maar toch?
Geen zorgen hoor, op zich heb je gelijk, maar ik had wel eens iets gehoord over deze simpele methode. Daarop heb ik een keurig antwoord gekregen. Als zou blijken dat er bijv 1 niet werkt of als het starten echt beroerd wordt, dan gaat mijn kennis gewoon naar de garage en mocht de conclusie daar ook zijn dat het dat is, dan vervangen ze ze toch meestal allemaal tegelijk. Zover is het dus nog niet. Toch bedankt heren!
Ik bedoelde te zeggen dat je ze inderdaad kunt meten zo, echter dan kan het zijn dat je denkt dat ze werken, wat ook zo is, maar ze werken te slecht om de auto goed aan te laten slaan met als gevolg dat mensen kunnen denken dat het dus niet aan de gloeispiralen zal liggen.
De DW8 slaat eigenlijk perfect aan als de gloeibougie's alleen maar werken, of ze nou goed werken of niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar