Peugeot 206 1.6 XS: Hoop problemen

Bouwjaar: 2002

Heb al vanaf zo'n 4000 km gereden te hebben problemen.
Auto loopt stationair heel beroerd en houd soms erg in, dealer geeft aan dat dit te maken heeft dat de auto zelf de zuinigste afstelling zoekt. Deed dit de eerste paar duizend kilometer niet.
Remmen piepen, dealer geeft aan dat dit te maken heeft met dat er geen asbest meer verwerkt is in de remmen. Lampjes gaan af en toe allemaal aan op het dashboard, wordt aangegeven dat dit geen probleem is, moet alleen even uitgelezen worden bij de dealer. In stilstaande staand het stuur omdraaien geeft 't een raar knakkerig geluid.
Al met al sta ik nu op 16.000 km en heb na herhaaldelijk bij de dealer te zijn geweest nu een brief gestuurd naar de importeur dat ik juridische stappen ga ondernemen. En ja hoor, ik kreeg eindelijk een reactie; auto mag half januari naar de importeur in Utrecht. Terwijl er werd vermeld in de brief dat dezelfde technisch lui, die de dealer infomeerde over wat te doen met de klachten van mijn auto, nu naar mijn auto in Utrecht gaan kijken????? Ja, dan vraag je of dit gaat oplossen.
Ook werd er vermeld in de brief dat het niet stationair draaien geen uitleesprobleem op de computer heeft veroorzaakt. Probleem voor hun dus opgelost. Maar nu ?
Heeft iemand een oplossing, of weet iemand waar ik naar toe kan gaan om mijn gelijk te halen.
In oktober is mijn auto uit de garantie, en ben erg bang steeds bij de dealer te moeten komen en de rekening te krijgen.

Jacqueline

Geplaatst door Jacqueline (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

karo (0), 20 jaar geleden

Ik zou erg hard gaan piepen, je valt nog steeds onder de garantie en als ze nu niks voor je doen, doen ze nooit, dus gewoon juridische stappen nemen, ik zou met een brief, verzonden door een advocaat, beginnen, waarin je aanspraak maakt op herstel binnen een bepaalde periode anders een nieuwe auto en duidelijk aangeven dat je naar de rechter gaat, en er is geen ruimte voor onderhandeling.
Succes

monteurtje7987 (0) PRO, 20 jaar geleden

beste jacueline mag ik vragen bij welke dealer je 206 dan in onderhoud is ?
en is dit ook de leverende dealer ?
ik hoor het graag van je

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Reken er maar niet op dat `dezelfde lui`als naar jou auto bij de dealer kijken ook in Utrecht naar jou auto kijken.
1e. Heeft de dealer al eens meerdere dagen met jou auto gereden of was het steeds maar'even uitlezen'.
2e. Is er tijdens het uitlezen wel eens iets gevonden.
3e. De situatie wat betreft de dealer ligt in jou woonplaats verre van idiaal,dealerwisseling door Monti waardoor een onervaren niet Peugeot garage het Peugeot dealerschap heeft gekregen.
4e.Zoek in de omgeving eens naar een andere dealer,zij zullen blij de garantie overnemen,Neem niet de grootste maar zoek een kleinere waar persoonlijk kontakt mogelijk is en je een vertrouwensrelatie kunt opbouwen met een van de monteurs, want jou uitspraak over "die lui"spreekt niet van veel vertrouwen en respekt onderling, wat de communicatie tussen jou en de dealer niet gemakkelijk maakt.Verder heb ik het idee dat je,als je dreigt met stappen,je alleen de hakken maar dieper in het zand tegenover jou aan zult treffen.M.a.w. je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.Sterkte Oldtimer.

dupl-u-4293-5dd1470815902+sanco (0), 20 jaar geleden

Zonder de details te kennen, dit lijkt heel erg op de problemen zoals ook voorkomen bij de 1.6 (en 2.0) 307 zoals te lezen op die site. Als oplossing is behalve een update van de computer ook wel eens aangedragen dat met het vervangen van de bobine het probleem was verholpen. Het probleem met de remmen is ook niet uniek en ook daarvoor zijn er mogelijke oplossingen voorhanden. Zoals OJ hierboven al schrijft, een goede dealer met kennis van zaken zal stap voor stap alle mogelijke oorzaken nalopen. Het moet al raar lopen dat jouw 1.6 niet weer net zo wil draaien als in het begin. Heel veel sterkte en we zijn benieuwd naar de afloop!

Andy410 (0), 20 jaar geleden

Voor het probleem met de piepende remmen is een oplossing, de dealer heeft namelijk antipiepplaatjes. Voor het geluid in het stuur moet een nieuwe stuurkolomschakelaar gemonteerd worden.

Jacqueline (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties;
antipiepplaatjes zijn al 2 keer gemonteerd en had geen effect.
De remschijven zijn al afgedraaid en er is een speciaal goedje aangebracht, ook geen effect.
Ik ben op het moment met de auto in onderhoud bij de dealer, en heb het idee dat hun alles eraan hebben gedaan, maar dat de importeur erg lastig is met garantiewerkzaamheden.
De computer is al een aantal keer uitgelezen maar weet niet of zij elke keer een foutmelding krijgen. Wel bij het aangaan van alle lampjes op het dashboard; men noemt dit een miscoummunicatie.
Er is ondertussen ook al een nieuwe bobine ingegaan en ze hebben het gasklepje schoongemaakt. De dealer heeft dus echt zijn best wel gedaan.
Zelf heb ik het idee dat het de boardcomputer is, maar die vervangen ze niet zo snel heb ik begrepen.

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Waarom niet?Ik denk dat het beter kan en dus ook beter moet. Als jou dealer zegt dat ze in Utrecht moeilijk doen dan verschuilt hij zijn onkunde achter de importeur. Deze heeft er namelijk helemaal geen belang bij dat jou auto niet goed functioneerd.En mijn ervaring met de importeur(meer dan 20 jaar) is dat ze echt wel alles doen wat in hun mogelijkheden ligt om de dealers te helpen, maar als de dealer niet de juiste vragen op de juiste plek neerlegt, dan kunnen ze ook weinig doen.Ik denk dat je als de problemen, als je auto in Utrecht geweest is ,nog niet opgelost zijn jij toch maar eens naar de dealer in Haarlem of Alkmaar moet gaan voor verdere hulp.Succes Oldtimer.

jjkuijpers (0), 20 jaar geleden

hallo,stottert je auto nog zo nee wat hebben ze eraan gedaan gr jos

Jacqueline (0), 20 jaar geleden

Heb gisteren mijn auto opgehaald en waar ik al bang voor was; mevrouw er is niets "fouts" geconstateerd aan u auto. En alles wat ik had aangegeven werd afgedaan als; producteigenschap of inherent aan het product.
Heb nu ook vocht in mijn achterlamp en dat vergoeden ze gelukkig nog vanuit de garantie. Maar er werd al bij verteld dat dit een gebruikelijk probleem was en dat dit probleem weer terug zou komen.
Overigens meldde de monteur die mijn auto naar de importeur reed wel dat mijn auto schokkerig reed en dat de auto "liep te zoeken" op de heenweg. Vond 'm overigens op de terugweg beter rijden. Dus er is wel degelijk een probleem en ik ben niet gek aan het worden zoals zowat werd gesuggereert.
Wat moet ik hier nu nog mee?????????

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Laat de ANWB er eens mee rijden of ga inderdaad naar Nefkens Haarlem, Vanaf 1 febr. is daar een nieuwe chef door mijzelf opgeleid dus dan moet het goedkomen.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

zoek eens contact met een programma zoals Kassa Als de problemen op TV dreigen te komen wil de importeur nog wel een swat harder lopen

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

zoek eens contact met een programma zoals Kassa Als de problemen op TV dreigen te komen wil de importeur nog wel een swat harder lopen

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

En zet vooral lekker de hakken in het zand, dan krijg je helemaal niets meer gedaan.

Jacqueline (0), 20 jaar geleden

Ik ga van de week contact opnemen met de ANWB, dat lijkt mij een goed idee. Bedankt voor de tip.
Ik laat weer van me horen, en bedankt voor alle tips.
En als dit niet werkt, dan kan ik altijd nog naar de geschillencommissie. Zit er eigenlijk niet op te wachten om hiermee op tv te gaan, er zal toch uiteindelijk wel een oplossing komen.
En nogmaals, ik heb toch het idee dat de dealer alles heeft gedaan wat in hun vermogen lag.
Maar dat wil niet zeggen dat ik hier mee tevreden ben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum