close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Cruise Controle AP800 John Gold.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 16V

Ik heb een CC van John Gold. (AP800) specifieke set voor Peugeot 206 307 etc etc en uiteraard andere modellen van PSA
Ik zelf heb een peugeot 206 sept 2005 1,4 16V
Nu moet ik het senlheidssignaal zien te vinden. Heb heel wat op internet gevonden maar kom eigenlijk bij mij alleen maar op de stekker die aan de ABS-Unt zit. Die krijg ik er echter niet af, en om nu met je ABS te gaan rommelen vind ik ook zo wat.

In zekeringkast is bijvoorbeeld pos 14 niet bedraad. deze wordt toch wel genoemd als mogelijke positie.
Wie kan vertellen waar ik het signaal kan weg halen. en of dit zelf goed te doen is.

Of is er iemand die dit (het pulssignaal) vakkundig kan aftakken naar de omgeving va de stuurkolom. voor een redelijke prijs. De rest lukt op zich wel. maar alleen de puls dus niet.
rest is namenlijk speciale kabelboom en 4 draden naar koppeling, rem, en permanente plus

Geplaatst door

gratje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij die auto is er geen andere plek, behalve pos28 op de abs-pomp. ong midden op de stekker zit een knopje wat je kunt indrukken, en daarna kun je de plastic beugel die er overheen zit naar boven bewegen. daarna is de stekker los.

harry4203 2495
badge vip badge

18 jaar

Ik heb het knopje gevonden. dat was op zich duidelijk.
alleen de stekker los krijgen ging nog niet.
heb jij een oplossing. wil ook niet alles kapot trekken :-)

gratje 0

18 jaar

Tot zover is dit allemaal gelukt. Draadje doorgetrokken. Het is echter volgens mij positie 24 (is een 26 polige stekker) ABS (geen ESP aanwezig). Bedankt dus voor de hulp tot zover.
Maar nu nog aan het werken krijgen.........

gratje 0

18 jaar

Bij de set zit een uitgebreide omschrijving van hoe e.e.a. aan te sluiten. Leek allemaal erg simpel.
Maar. Toen starten: en inleren.
- Motor liep (op ongeveer 3000 toeren).
- Intrappen rem deed het toerental verlagen.
- Nu moet je een aantal handelingen uitvoerne op het bedoeningspookje. Echter die zijn omschreven als het standaard bedieningspookje van John Gold. Hierbij zat de originele peugeot handel.
- 3x op fix set + en daarna hoorde je een piepje.
- dan moet je op fix dec- drukken. deze heet anders en gaf ook geen resultaat. geen piepje.
- Motor sloeg af en auto wou ook niet meer starten.

Als je nu alles demonteerde dan doet de aut het gewoon weer. Wat ik fout gedaan heb weet ik niet, iemand een iedee, thax alvast

gratje 0

18 jaar

Bij de set zit een uitgebreide omschrijving van hoe e.e.a. aan te sluiten. Leek allemaal erg simpel.
Maar. Toen starten: en inleren.
- Motor liep (op ongeveer 3000 toeren).
- Intrappen rem deed het toerental verlagen.
- Nu moet je een aantal handelingen uitvoerne op het bedoeningspookje. Echter die zijn omschreven als het standaard bedieningspookje van John Gold. Hierbij zat de originele peugeot handel.
- 3x op set (grote knop centraal) en daarna hoorde je een piepje.
- dan moet je op fix dec- (dus zachter rijden) drukken. deze heet anders en gaf ook geen resultaat.
- Motor sloeg af en auto wou ook niet meer starten.

Als je nu alles er tussen uit haald dan doet hij het gewoon weer. Wat ik fout gedaan heb weet ik niet, iemand een iedee, thax alvast

gratje 0

18 jaar

ik ken de ap-800 zo niet, maar is dit nog steeds zo''n ding met een bruine, een bruin/witte een paarse, en een oranje aansluiting?
zo ja, probeer dan eens de oranje op contactplus aan te sluiten, de bruine op de contactplus op de remlichtschakelaar, de bruin/witte op de draad vanaf de remlichtschak naar de lampen, en de paarse via een aparte koppelingsschak naar massa,welke naar massa schakelt als het pedaal wordt ingetrapt. en sorry, speedpuls is idd pos 24.

harry4203 2495
badge vip badge

18 jaar

Klopt volgens mij wel. ZIt nu op mijn werk en zal vanavond even alles bij elkaar leggen.
Maar de draadkleuren kloppen wel.
En volgens mij ook de omschrijving waar te monteren.

Klopt het dat als hij nog niet is ingesleld de auto als je hem start op een redelijk hoog (±2500 a 3000 toeren gaat lopen??
Op het moment dat ik de rem intrap zakt het toerental naar normaal stationair (zo'n 900 plus een beetje).

En dan ook nog de inleer procedure. maar zal anders dat wel bij john gold zelf navragen.............


[quote=harry4203]ik ken de ap-800 zo niet, maar is dit nog steeds zo''n ding met een bruine, een bruin/witte een paarse, en een oranje aansluiting?
zo ja, probeer dan eens de oranje op contactplus aan te sluiten, de bruine op de contactplus op de remlichtschakelaar, de bruin/witte op de draad vanaf de remlichtschak naar de lampen, en de paarse via een aparte koppelingsschak naar massa,welke naar massa schakelt als het pedaal wordt ingetrapt. en sorry, speedpuls is idd pos 24.[/quote]

gratje 0

18 jaar

nee, hij moet gewoon gelijk goed lopen. inleeerprocedure, rem intrappen en cruisecontrolschak op aan, rem vasthouden, motor starten 4keer fixplus 1keer fixmin (met nog steeds ingetrapt rempedaal) daarna pedaal los, 70km/u gaan rijden en de cruisecontrol erop zetten. stoppen, opnieuw starten en hij is ingeleerd.

harry4203 2495
badge vip badge

18 jaar

Oke, bedankt tot zover.
Ik loop eerst alles nog maar eens af. b.v. of er op de draad die ik aan pool nr 24 van de ABS pomp heb gemonteerd nu echt wel een signal meet.
Ik had de cruise controle namenlijk al wel compleet gemonteerd zoals in de omschrijving aangegeven.
Kan dat alleen bijvoorbeeld met een scope??
Dat zou ik kunnen controleren op mijn werk. Daar lopen wel wat EMC en electro specialisten rond, en daar liggen wel een antal scopes.
Of zou dat met een multimeter ook kunnen?? Dan kan ik dat zelf ook.



[quote=harry4203]nee, hij moet gewoon gelijk goed lopen. inleeerprocedure, rem intrappen en cruisecontrolschak op aan, rem vasthouden, motor starten 4keer fixplus 1keer fixmin (met nog steeds ingetrapt rempedaal) daarna pedaal los, 70km/u gaan rijden en de cruisecontrol erop zetten. stoppen, opnieuw starten en hij is ingeleerd.[/quote]

gratje 0

18 jaar

dat zou het beste gaan met een scope, maar of je nu wel of geen speedpuls hebt, die auto moet gewoon goed starten en lopen. ook moet je die pieptoontjes horen als beschreven bij de inleerprocedure. er staat als het goed is ook een testprogramma bij stilstaande auto in de gebruiksaanwijzing beschreven.

harry4203 2495
badge vip badge

18 jaar

Oke, ik loop alles nog wel even na.
Bij mij worden 2 schema's aangegeven. Jou uitleg staat erin en de uitleg voor specifiek 206 (blad 7a of 7b). Jou uitleg komt overeen met aansluiting van de cruise controle in niet omschreven modellen zoals ze dat noemen.(?????)
In specifieke schema (206) wordt de oranje draad niet gebruikt. In algemene schema wel.
Ga dus jou schema denk ik maar eens proberen.
Maar dat zal wel dit weekeinde worden.
Ik reageer uiteraard als het gelukt is..........

groetjes
arnold
[quote=harry4203]dat zou het beste gaan met een scope, maar of je nu wel of geen speedpuls hebt, die auto moet gewoon goed starten en lopen. ook moet je die pieptoontjes horen als beschreven bij de inleerprocedure. er staat als het goed is ook een testprogramma bij stilstaande auto in de gebruiksaanwijzing beschreven.[/quote]

gratje 0

18 jaar

29-06-2006:
Hiep hiep hoera.
Probleem is opgelost.

Ik heb uiteindelijk ook John Gold zelf gemaild.
Het feit dat de auto op 4000 toeren ging lopen had als reden dat hij in noodloop ging.
De oorzaak hiervan kon zijn: (antwoord John Gold)
- Een van de verloopstekkers niet goed aangedrukt op gaspedaal.
- 4 polige stekker met zwarte draad in verloopstekker hoofdkabelboom i.p.v. in interface (moet in interface). deze kan omgewisseld worden
- Er is geen juiste constante voeding gekozen
Geen van deze 3 was de oorzaak.
Maar zo verzekerde men mij: het kon niet anders zijn dan dat het gaspedaal niet herkend werd.

Een andere optie kon zijn dat de merk specifieke kabelboom niet goed was. Bedoeld wordt dan dat er ooit bij een serie problemen met het contact van stekkers geweest is.
E.e.a. nagekeken (weerstand kabel meten bij in en uitgang om te kijken of contacten / aansluitingen goed waren) en ja hoor........ 1 van de draden maakte geen contact. En laat dit nu net de constante plus geweest zijn. (Dus indirect toch optie 3 die ze aandroegen)

Na dit verholpen te hebben liep de motor gewoon stationair en kan e.e.a. ingeleerd worden.
Moet inleren nog doen maar dat zal nu wel lukken........ Zit het toch ook af en toe mee.........

Kreeg nog wel een storing hierdoor. "storing uilaatgas" (waarschijnlijk door noodloop of missen van gaspedaal).

Maar deze verdween ook weer op mirakuleuze wijze.

Heb John Gold uiteraard nog even bedankt. Prima service ook aan een gewone particulier.
Mag toch ook eens gezegd worden.

Bedankt ook voor de inbreng. In dit geval met name Harry

30-06-2006:
Inmiddels inleren uitgevoerd. Is inderdaad echt heel simpel.
Prima Cruise Control.

gratje 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.