Peugeot 307; Bouwjaar: 2004; Brandstof: benzine; Motor: 2.0 EW ; automaat; cruse control; climat control.
[Van aankoop af (2004) in de koude periode (onder 8 graad C) komt de motor na een eerste start slecht op gang, ploft een beetje, lijkt alsof de motor op 3 poten loopt; wordt langzaam aan een stoomtrein, soms in display storing uitlaatgas verschijnt, of de motor afslaat , je komt moeilijk (hortend en stotend) weg , als hij ca 2 km gereden heeft voel je een schakeling en zie je de toerenteller enkele strepen terug lopen en rijdt de outo als een naaimachine. De garage heeft al een motorreiniger(hydro klepstoters en injector) gebruikt en 0W30 olie erin gedaan. De conclusie van de garage is dat de klepstangen vervuild zijn met een kleverige aanslag zodat de kleppen bij koude motor blijven hangen. Ze dragen als oplossing aan het uithonen van de schacht. (1600).auto heeft 120000 km
Het probleem doet zich in de zomer niet voor!.]
De garage geeft toe dat het de klepstoters zijn reparatie wordt geraamd op 800 euro maar doorrijden met dit euvel kan volgens de garage geen kwaad. De storing is alleen lastig bij kouder weer. Kan het inderdaad geen kwaad??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik snap je verhaal niet helemaal. je hebt het eerst over vervuilde klepstelen, en daarna over stoters. ik ga er vanuit dat het aan de stoters ligt, komt het meeste voor, en kan in principe geen kwaad. is alleen storend.
Heb zo ook al eens een 307 2.0 meegemaakt, bij deze hielp toen een herprogrammering (nieuwe software)op de motor ebe (computer).
Lijkt me sterk dat je probleem van het slecht lopen aan de stoters ligt hoor..
Denk dat je het beter ergens anders zoeken kan..
15 jaar
Als ik het zo lees "..ploft een beetje,.. alleen in koude periode" e.d. denk ik toch aan een electrisch probleem; bobine, bougies, lambda etc..
15 jaar
Wat ik vreemd vind is dat dit al vanaf aankoop (nieuw?) in 2004 zo is, en nu 120000km later het opeens vervuilde stoters of klepstelen blijken te zijn?? Ik ga er vanuit dat deze in 2004 nog niet vervuild waren toch?
Als je de auto nieuw gekocht hebt en al 5 jaar met dit probleem zit, wat schijnbaar niet opgelost (kon)kan worden zonder dure reparatie, dan heeft je dealer je wel heel goed aan het lijntje weten te houden en zou ik eens een goed gesprek met hem gaan hebben.....
Maar zit het niet in de programering? ik lees dat de auto een automaat is en dat na 2 km rijden alles okay is. Heeft Peugeot er misschien een andere koudeloopregeling inzitten ivm de automaat? Het is maar een idee, maar heb wel eens eerder zoiets gezien.
gr
Peco Power
Volgens mij heeft deze een elektrisch bediende gasklep . Ik zou zeker zorgen dat de laatste software update geladen is en de gasklep heel goed inleren. Dit kan alleen met koude motor.
Wat betrefd de klepstoters, ik doe meestal bij koude motor compressie meten. Als het dan goed is dan ligt het niet aan je klepstoters.
Verder heb ik ook eens zo'n vergelijkbaar probleem opgelost bij EW10 (ploffen e.d.)door de elektrische gasklep te vervangen.
Misschien heb je hier iets aan.
PT nieker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar