close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: temparatuur koelwater loopt te hoog op

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 16V

De temparatuur van het koelwater loopt te hoog op . We hebben de thermostaat vervangen helpt eigelijk niet .

Met de test kast uitgelezen , zit een foutcode op " relais koelvin lage snelheid "

Als we de data bekijken zien dat de koelvin lage snelheid actief word maar vin slaat niet aan .

Even later word de hoge snelheid actief en dan gaat de vin wel aan en loopt de temparatuur weer terug .

Zou dit in een relais zitten of in de koelvin motor .

Krijg de auto dinsdag aan eind van de dag terug .

Geplaatst door

bandenman (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de ecu al vertelt dat er iets met het relais is, zou ik het in het relais, of de zekering van het relais of de bedrading van het relais zoeken.

oldford 0
badge

15 jaar

Volgens mij kan dat ook nog aan de voorschakelweerstand liggen. Die zit als je voor de 307 staat links boven de ventilator aan de voor zijde. Daar weer naast zitten de relais lage en hoge snelheid onder elkaar. Het relais lage snelheid is de bovenste .
geef voor de zekerheid even laatste 8 van chassis nr. dan check ik de schema's nog even voor je.
Als je in de data kijkt en lage snelheid wordt aktief zal pen 2 op het relais aan massa geschakeld moeten worden. pen 1 is de voeding die uit de zekeringkast onder motorkap komt en de relaisspoel van spanning voorziet.
Pen 1 is de voeding voor de motor via hoofdzekering MF1, Mf1 zal welgoed zijn want koelvin draait. Koelvin is dus ook niet stuk lijkt mij.

Verder pen 5 moet 12 volt geven als relais geschakeld wordt Die gaat naar de voorschakelweerstand. De terugkoppeldraad naar de motor ebe over het aansturen van de snelheid van de koelvin zit na de voorschakel weerstand. Dus als er geen spanning op de terugkoppeldraad komt weet de ebe dat de koelvin niet draait en weet ook welke snelheid er ingeschakeldstaat. Zodoende kun je uitlezen in welke richting je moet gaan zoeken.

Storing is opgelost het bleek aan de weerstand te zitten , deze zit aan de voorzijde naast de raditeur . Echter er zitten geen relais .
Na vervangen weerstand werkte alles weer goed .

bedankt voor de reacties

harrie luikens

bandenman 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.