Peugeot 307: automatische transmissie storing

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0EW

Peugeot 307; Bouwjaar: 2004; Brandstof: benzine; Motor: 2.0 EW ; automaat; cruse control; climat control.
De display geeft na start en ca 2 km rijden de boodschap "storing automatische transmissie". De automaat schakkelt niet meer en luistert niet meer naar handmatige bediening. Ik moet stoppen en opnieuw starten. Dit is mij in de afgelopen maand al 4 maal overkomen. De garage kan niets bijzonders vinden. Wie heeft hiervoor een verklaring?

Ben voor mijn vakantie naar andere garage (peugeot dealer) geweest. Deze gaf aan dat de elektrische kleppen mogelijk vervangen moeten worden. Kosten ca 600euro.

Na de vorige melding heeft de versnellingsbak geen problemen meer gegeven. Heb er inmiddels ook al 4000km met caravan mee gereden in warm gebied. Een week na thuiskomst (vorige week) na ca 2 km rijden weer melding van storing. De afstand is kennelijk maatgevend voor de storing.

fredloeff

Geplaatst door fredloeff (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Waarschijnlijk zijn de drukregelkleppen in de automaat de oorzaak van de storing. Is uw garage een peugeot dealer ? Die moet n.l. wel de storingen kunnen uitlezen met zijn testapparatuur.

pdebeeld (0), 14 jaar geleden

leeg

antoonio (0), 14 jaar geleden

als het probleem alleen optreed bij koude start en na herstart weg is. dan is de accu misschien te zwak en valt hij bij kode start onder het vereiste voltage waardoor decomputer het even niet weet

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

heer pdebeeld,

Het beste kunt voor uw probleem een nieuw topic openen maar hier dan toch mijn verhaal !

Dit probleem wordt in de meeste gevallen veroorzaakt doordat de drukmodulatiekleppen vervuild raken/slecht werken. Echter een drukstoring kan ook ontstaan als de kleppen goed werken maar dan is er ergens anders een drukverlies , bijvoorbeeld in jet kleppenhuis waar de de kleppen inzitten of elders in de bak.
De werkwijze van peugeot is eigenlijk, bij deze storing; vervangen kleppen en een update, bij herhaling van de storing vervang het kleppen huis, als de storing zich dan nog voordoet dan complete bak vervangen. nogal rigoreus, vooral dat laatste.

Verder is het het olie peil van de bak heel erg belangrijk !! Dit moet gemeten worden onder de auto bij een (bak olie) temperatuur van 60 graden !!!!

Bij een te laag oliepeil kan je ook deze storing krijgen. Bijv.als de linkse aandrijfas keering een klein beetje lekt !!

Het is inderdaat snel dat de kleppen nu al weer vervangen moeten worden maar niet onmogelijk. Heb het ook wel eens meegemaakt zo snel

Ik zou nu in elk geval het olie peil laten controleren en uitwendige lekkages laten controleren en en eventueeel bijvullen of eerst lekkage repareren. Er hoeft niet perse olie onder de auto te staan bij een kleine lekkage !!

Vriendelijke groet,

PT nieker

pdebeeld (0), 14 jaar geleden

leeg

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

PT, over welk type Automaat wordt hier gepraat ? Klinkt me namelijk niet bekent in de oren deze klacht.

pdebeeld (0), 14 jaar geleden

verwijderd

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Das het probleem, begrip automaat is nog al breed ;)

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Citroenmonteurtje, dit is een AL4. Weet jij vasr ook wel e.e.a. van.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

AL4, ok bedankt.


@ TS heb je ook foutcodes ?

pdebeeld (0), 14 jaar geleden

verwijderd

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.