close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: dieselmotor "hikt"bij lage toeren

Bouwjaar: 1999

Hallo, Mijn peugeot 306 diesel uit 1999(zonder turbo)houdt in bij lage toeren. Dit gebeurt na het afremmen op de motor, als ik na een bocht gas bijgeef begint de motor te "hikken" dit gebeurd tussen de 1600 en 2000 toeren. Ik moet dan de koppeling gebruiken anders houdt het niet op. Als ik na de bocht het toerental laat zakken tot 1300 toeren of zo neemt de motor goed op maar begint hij wel weer te haperen bij 1600 toeren.In de tweede en derde versnelling heb ik last, in de vierde is het bijna niet merkbaar.
Als ik extreem langzaam gas bijgeef heb ik geen last.
Warme of koude motor maakt niet uit.
Brandstoffiler en luchtfilter zijn vervangen, kleppen zijn gecontroleerd.
Het dempertje op de handel van de brandstofpomp lijkt zijn werk goed te doen ( moeilijk in, makkelijk uit )
Wie weet raad ?? Jan

Geplaatst door

peugeot8932 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

UGR afsluiten, even wat teruglezen op het forum, komt veel voor bij 206 met dezelfde motor.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Hallo oldtimer,

bedankt voor de reactie, ik heb de ugr afgesloten, was meteen een stuk beter, heb nu twee tanken leegereden alleen rond de 1800 toeren blijft hij nog inhouden. Moet ik nog wat meer geduld hebben of moet ik de klep reinigen of iets dergelijks ?

peugeot8932 0

19 jaar

Dat is niet normaal, hoe heb je de UGR afgesloten?

oldtimer 0
badge

19 jaar

ik heb de leiding naar de UGR bij het t-stuk bij de vacuumpomp losgekoppeld. Daarna de leiding afgestopt met een boutje, en het t-stuk dichtgemaakt met een slangetje en hierin ook een boutje.
Dus zowel de losgemaakte leiding naar de UGR als de leiding van de vacuumpomp zijn dichtgemaakt, de leiding naar de rembekrachtiging werkt natuurlijk nog.

peugeot8932 0

19 jaar

Dan zou het toch goed moeten zijn. Hoe loopt hij de eerste paar seconden na het starten?

oldtimer 0
badge

19 jaar

loopt meteen goed, hoef ook maar even te gloeien. Het enige wat ik nog op kan merken is het volgende (is denk ik wel een ander probleem):bij het wegrijden hoor ik bij lage toeren een "donkere brom" , is ook meteen weer weg als het toerental oploopt. ik hoor het als ik in de auto zit maar als er iemand anders wegrijd hoor je het buiten nog erger. Als ik onder de motorkap gas geef lijkt het bij de distriebutie vandaan te komen of van de bovenste motorsteun.(Distriebutieriemen en rollen zij 10000 km geleden nog vervangen)
de motor lijkt over het hele toerengebied iets rauwer te lopen als vroeger.
Nu ik onder de mororkap bezig ben zie ik nu ook dat er continu een aantal kleine luchtbelletjes door de doorzichtige brandstofleidingen te zien is, minimaal maar toch...
het is langzamerhand wel een raar verhaal aan het worden maar ik geef zoveel mogelijk info.
Ben benieuwd

peugeot8932 0

19 jaar

Dat gerommel komt van de spanner van de multi v riem. daar zijn de scharnierbusjes van uitgeslagen. Spanner vervangen is de oplossing, wel een rotklusje trouwens.Die kleine luchtbelletjes zijn ook niet goed, alhoewel ik denk, als ik het verhaal zo lees dat het weinig kwaad kan.

oldtimer 0
badge

19 jaar

is duidelijk, ik ga binnenkort de busjes vervangen.
Ondertussen heb ik dan wel weer een tank of wat leeggereden, ik merk toch dat het inhouden langzaam minder wordt.

bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg.

peugeot8932 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.