auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Distributie riem vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 sw

Hallo allemaal,

Ik heb een peugeot 307 1.6 sw, deze heeft 5 jaar geleden distributie riem vervangen bij 116.000 km,.
Wanneer moet deze weer vervangen worden?
Binnen 5 jaar of 10 jaar?
Nu staat op de teller 165.000 km!
Alvast bedankt voor uw reactie

Geplaatst door

Smail (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

10jr, 120000km

harry4203 3120
badge vip badge

11 jaar

Beste harry4203,

Mijn dank is groot voor uw reactie.
Dus ik kan pas bij 240.000 km, en of over 5 jaar deze vervangen in mijn geval!

Smail 0

11 jaar

Dat had ook in het service boekje van de 307 gestaan.
Ergens op de eerste pagina's. Voor, tussen of na de onderhouds instructies.

TvH85 0

11 jaar

wanneer de riem vervangen moet worden staan niet in het boekje.
dit ivm het boekje algemeen is voor de auto.
bij de regel van het vervangen van de d-riem staat letterlijk neem contact op met de dealer.
voor deze is het 10jaar en/of 120.000km
maar een andere riem is weer 10jaar en/of 240.000km en om voor de klant duidelijk te maken staat het er niet in maar bij een beurt weet de dealer meteen of hij daar aan toe is.

dank voor jullie antwoorden.

Hoe zit het eigenlijk met waterpomp, is deze ook 10 jaar/120.000 KM?

Mvg,
Smail

Smail 0

11 jaar

Deze wordt ook mee vervangen, zijn goedkoop, waarom daarna weer alles demonteren en dat alleen voor een waterpomp, en incl. zijn riem dat ook mee moet vervangen worden.
Voor nog geen 100 Euro heb je toch alles, als je het zelf doet.



Gr.

firedriver 440

11 jaar

Is dit hetzelfde voor een Peugeot 308, 1.6 HDi 110pk?

In het boekje staat het volgende:
- normale gebruiksomstandigheden: 240.000km of 10 jaar
- zware gebruiksomstandigheden: 180.000km of 10 jaar

Mijn garagist zei onlangs die te willen vervangen aan 120.000km. Wat is het nu precies?
(En wat verstaat men eigenlijk bij zware gebruiksomstandigheden?)

Auto heeft nu rond de 118.000km.

orosseel 0

11 jaar

we spreken over verzwaard onderhoud als je meer dan 50.000km per jaar rijdt
je moet dan bij de 1.6hdi om de 15.000km of 1 jaar olie verversen en hebt geen tussencheck meer

normaal onderhoud is dus als je minder dan 50.000km per jaar rijdt en dan is het 20.000km of 2 jaar (alle nieuwe auto's na juli 2012 zijn alle om het jaar geworden)
dan dus ook de d-riem bij 240.000km of 10jaar

hoe je garage (denk dat hij geen peugeot dealer is) bij 120.000km komt is denk omdat hij ford gewend is. daar is het inderdaad 120.000km dat door ford wordt opgegeven dat de riem vervangen moet worden.
daar is het ook dat bij 180.000km de roetfitlter vervangen moet worden.

bij peugoet geldt voor zowel de riem als voor de roetfilter 240.000km
additief is om de 120.000km bijvullen of de zak die erin zit vervangen.

Hi Werner,

Bedankt voor je reactie!

Het is wel degelijk bij een Peugeot dealer. Ik was er langs geweest voor mijn airco en aangezien de auto bijna 120.000 km sprak hij mij aan over de distriebutieriem dat hij bij het onderhoud van 120.000km wou vervangen. Hij zei dat ik zeker niet langer mocht wachten dan 150.000km.

Maar als ik u goed begrijp dan mag ik dus met een gerust hart wachten tot de 240.000km? Ik reed 30.000à35.000km op een jaar maar dit zal nu veel minder zijn aangezien woon-werk verkeer met de auto door een verhuis is weggevallen.

Groeten,
Olivier

orosseel 0

11 jaar

dan zit hij in de war met de benzine deze is inderdaad om de 120.000km of om de 150.000km
gekke is dat in een 308 met benzine motor geen d-riem op zit maar ketting dus hoe hij daar bij komt snap ik ook niet helemaal.

met een 1.6hdi mag je gerust tot 240.000km wachten.
ik heb nog nooit een gebroken riem bij deze motor meegemaakt.
het is wel zo dat de nieuwe type 1.6hdi om de 180.000km is, zelfde geldt voor de filter.

aan de hand van jouw gegevens lijkt me dat niet hier het geval zijn.
ivm in boekje anders staat

Hallo,
Ik heb een 206sw 1.4 Hdi uit 2003 en heb hetzelfde probleem. De een zegt vervangen met 120.000 en anderen zeggen met 160.000 of met 240.000. Hoe zit het bij de 1.4 Hdi motoren met het vervangen van de distributieriem?

de_kikker 0

11 jaar

Ik geef hier letterlijk een antwoord van nog een andere Peugeot dealer:

"Volgens onderhoudsschema Peugeot bij 180.000 km of op 10 jaar.
Wij hebben de gewoonte riemen preventief wat vroeger te vervangen, specifiek bij een 1.6 HDI aan 160.000 km."

Peugeot weet het zelf blijkbaar niet al te goed.

Nuja, ik denk dat ik zal wachten tot de 180.000km.

@de_kikker: Bij mij staat bij de 1.4Hdi hetzelfde als bij de 1.6Hdi.

orosseel 0

11 jaar

[quote=trucker0werner]dan zit hij in de war met de benzine deze is inderdaad om de 120.000km of om de 150.000km
gekke is dat in een 308 met benzine motor geen d-riem op zit maar ketting dus hoe hij daar bij komt snap ik ook niet helemaal.[/quote]
misschien heeft hij nog de interval van de Tu-motoren in zijn hoofd? deze was altijd 120.000. Deze zit inderdaad niet in de 308 maar deze motoren zijn toch jarenlang gebruikt, dus gewenning he.

Peugeot604 0
badge

11 jaar

@peugeot604
vandaar dat ik ook zei benzine motor ivm die alle eigenlijk bij 120.000km zit, het kan zijn dat ik met de EW-motor vergis maar dacht dat die ook op 120.000km stond

@orosseel
zoals ik al zei de nieuwe types 1.6hdi [url=http://www.feline207.net/media/upload/do...]dv6cted4[/url] (euro5 8klepper in plaats van 16klepper) is inderdaad 180.000 en/of 10jaar
echter deze riem heb ik nog niet gehad dat ik die moest vervangen ivm km-stand
zo uit mijn hoofd is deze pas gekomen rond de 2011 daarvoor was het de [url=http://www.forum-auto.com/uploads/200603...]dv6bted4[/url]
dit is de 16klepper en staat op 240.000km qua interval
dit geldt als je normale gebruikersomstandigheid hebt.
verzwaard onderhoud dan moet hij wel bij de 180.000km

@de_kikker
had van een 1.4hdi opgezocht op basis van een bipper en dan geeft hij aan wat ik erboven heb gezet
180.000km bij verzwaard onderhoud
en 240.000km bij normaal onderhoud
de grens van verzwaard onderhoud en normaal onderhoud is moeilijk te trekken.
ze zeggen 50.000km en/of meer dan zit je op verzwaard onderhoud. maar veel kleine ritjes is eigenlijk ook verzwaard onderhoud

tot hede nog nooit bij een diesel een probleem meegemaakt. alleen bij de benzine dat de waterpomp lager defect was waardoor de riem tegen de kap kapot gegaan is.



ps voor alle met laatste acht van chassisnummer kan ik precies zeggen wanneer de riem aan de buurt is

Hoi Werner,

De laatste 8 karakters van mijn chassisnummer zijn: 9S164622.

Groeten,
Olivier

orosseel 0

11 jaar

@Truckerowerner, Bedankt voor de info.
Heb altijd Golf gereden, en die moesten meestal rond de 90.000 Vandaar dat ik een beetje argwanend tegen 240.000 aan keek. Maar het is dus inderdaad zo.

de_kikker 0

11 jaar

@hierboven
dat klopt inderdaad die moesten meestal om de 90.000km
daar moest ook de riem tijdig vervangen worden beter bij 70.000km omdat tussen de 70 en 90dkm de riem geregeld wel kon breken.

in het begin dacht ik ook hoe kun je een riem hebben die 240.000km blijft zitten maar heb daar nog nooit problemen mee gehad

@orosseel
helaas kan ik ff niet op servicebox ivm probleem met de server
mar als ik zie 9s dan heb je waarschijnlijk een auto uit 2010 of later gok ik
dan heb je dus ook waarschijnlijk de nieuwere motor (zie [url=http://www.feline207.net/media/upload/do...]dv6cted4[/url] )
dan is het inderdaad 180.000km alleen kan dat pas zeker zeggen als ik morgen ff na check

Dag Werner,

De auto heb ik nieuw gekocht in 2009.
Bedankt om het even op te zoeken!

Groeten,
Olivier

PS: Sorry voor mijn late reactie. Om één of andere reden krijg ik plots geen email notifications meer van nieuwe berichten.

orosseel 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.