close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 508: distributieriem

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5F02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

Ik heb deze auto begin dit jaar aangeschaft bij 113.000 km. Nu 120.000 km beurt en de distributie ketting moet vervangen worden. Omdat deze Peugeot nog geen 5 jaar oud is, valt deze reparatie gelukkig onder de coulance regeling anders kost mij dat 900,00 euro. In de onderhouds historie van deze auto is de distributie ketting 2 keer eerder vervangen bij de 41.000 km en 90.000 km. De distributie ketting blijkt in alle gevallen uitgerekt. Gemiddeld ben ik over 40.000 km dus weer de pineut alleen heb ik dan pech want dan is de auto 5 jaar en zijn de kosten voor mij. Ik vindt het niet normaal dat iedere 40.000 km de distributie ketting vervangen moet worden. Is dit een een bekend probleem bij dit type auto en zo ja, waarom wordt hier dan geen adequate oplossing voor geboden ?

Geplaatst door

Leo21 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat zijn nu de klachten waarvoor de ketting weer vervangen zou moeten worden? als t een timingkwestie is zet ik em liever een keer netjes op tijd. een nieuwe ketting rekt de eerste tijd het meeste op, een ketting met 30000km een stuk minder. probleem is absoluut gekent, maar een adequate oplossing gaat er niet komen, mede omdat deze motoren dacht ik al niet meer geleverd worden. probleem komt het meeste voor bij zgn pedaalridders.

@Harry, Ik had totaal geen klachten. De auto ging voor een onderhoudsbeurt naar de Dealer. Die kwam ermee dat de distributie ketting vervangen moest worden. Dus alle lof voor Peugeot dit keer.

Leo21 0

7 jaar

Zit hier geen distributie [b]riem[/b] op ..?
Normaal heeft een ketting geen vervangings interval.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Het zal wel een riem zijn en geen ketting.

Leo21 0

7 jaar

Alle 508 benzine hebben een ketting.
ferry

ferdinand 60

7 jaar

idd, was t maar een riem, dan hadden ze al die problemen niet.

Hoezo was het maar een riem ?? Ik heb ooit een Ford Mondeo gereden die had een ketting. Daarvan werd gezegd dat ie nooit vervangen hoefde te worden hoogstens bij 200.000 km wat bij stellen. Waar is de distributieketting van Peugeot van gemaakt ?? Van karton ??

Leo21 0

7 jaar

Nou, ik vind het ook belachelijk dat elke 40000 km de ketting vervangen moet worden...zal wel van plastic zijn, is iets sterker dan karton -;)
Ik rijdt zelf Mercedes, nu ruim 300000 Km en die ketting is nog nooit vervangen

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

nou, de moderne mercedessen kennen ook wel de nodige kettingproblemen hoor. maar goed, we hebben nog steeds geen antwoord waarom de ketting nu weer vervangen zou moeten worden. dit moet ergens op gebaseerd zijn. geen enkele dealer gaat/mag voor coulance zonder klachen of gerelateerde foutcodes een ketting vervangen. kan ook nog dat er bij de vorige vervanging een fout is gemaakt. heb er vorigeweek ook weer een gehad, ketting 8000km erop en hopeloos van tijd.

@Harry, Sorry voor de late reactie maar Peugeot geeft als reden op dat er te veel rek op de ketting zat en daarom bij voorbaat is vervangen. Of bij de vorige montage bij 90.000 km een fout is gemaakt is mij niet bekend. Nu dus vervangen bij 120.000 km.

Leo21 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.