Peugeot J5: distributieriem en overige riemen vervangen

Brandstof: Diesel, Motorcode: U25

Ben bezig met het vervangen van al mijn riemen. Distributieriem mag geen probleem zijn. Heb de kap en de krukasmoer al verwijderd. Het lukt me niet om de overige riemen eraf te halen. Heb voor het gemak alles rondom de luchtfilter verwijderd en de spanrol losgedraaid. Mijn probleem is dat de riemen niet langs de onderste polie kunnen. Moet men deze polie verwijderen dmv van de 6 boutjes? Zelfs dan is de ruimte bij de polie is minimaal. Gaarne raad en advies.

Zoekende

Zoekende

Geplaatst door Zoekende (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Poulie moet er af.

kriko (0), 16 jaar geleden

Bij de polie moet volgens ik nog weet alleen de centrale moer los , niet de zes , tikken en schuin komt die zo los . Die riemen mogen wel wat spannen want slippen rap door .

Zoekende (0), 16 jaar geleden

Heb het volgende moeten doen:

1. Vacuumpomp met bevestigingsstang er af'
2. Bevesting boven de riemen er af.
3. Spanrollen los.
4. Bevestigingboutjes polie er uit.
5. Polie scheef en riemen er langs.

Tevens:
Koelwaterslangen er af

6. Voorste polie waterpomp er af.
7. Spanrol er af.
8. dynamo er af.
9. waterpomp losgemaakt en er afgehaald, wordt tevens ook maar vervangen.

Hulde voor diegene die dit bedacht heeft ;(

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze motor hoort ook in een Citroen, die monteurs hebben de handen andersom aan de polsen zitten.

Zoekende (0), 16 jaar geleden

Ben bezig met het vernieuwen van mijn distributieriem. Zie nergens merktekens staan voor de riem en voor de riem van de pomp. Waar moet ik opletten?

kriko (0), 16 jaar geleden

er voor zorgen dat alles blijft stil staan en niet verdraait., . Normaal blijft het wel op zijn positie en er voor zorgen bij de langste riem dat die nu ook niet te hard spant , klein riempje is een automatische span rol . achteraan aan de opening starterkrans moet er een merkteken staan van zijn dood punt . Het is natuurlijk goed opletten vooral als je het nog niet gedaan hebt en je moet hem terug op zijn punt brengen als de boel verdraait is met de riemen er af . Het is eigenlijk een cx motor citroen .

ferre de groot-1 (0), 5 jaar geleden

heb een j5 maar ditributie riem is gebroken en vind geen punten om nieuwe te monteren graag enige uitleg waar controle punten kunnen staan om alles op zen punt te zetten

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Ferre,
Ik zou een nieuw topic starten.Deze is al 11 jaar oud.

ferre de groot-1 (0), 5 jaar geleden

ik heb een peugeot j5 met 2.5 diezel motor en bij het vervangen van de koppeling is de distributieriem tijdens testrit gesprongen met gevolg dat de klepstoters krom waren nu wou ik nieuwe riem steken en zat met probleeem dat ik geen enkel punt vind om alles terug op timing te zetten krukas en nokkenas graag enige uitleg waar ik deze kan vinden of hoe ik alles moet zetten om terug op punt te staan
mvg ferre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum