Mijn stuurversnelling van mijn J5 gaat tamelijk moeizaam. Dit is een reden voor mijn vrouw om niet in de camper te rijden. Heeft iemand ervaring met het smeren van overgangspunten van het stangenstelsel of kom ik als ik de stuurkolom sloop busjes tegen of zit het haken ergens anders? . Gaarne raad en advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan de stang zijn maar er zit ook een bedieningskabel dus uitzoeken waneer die zwaar schakeld
Beste mensen , men spreekt hier van een bedienings kabel , heb er een paar op afbraak en ik zie aan die versnellings pook geen enkel bedieningskabel , een gewone pook met stang die op en neer gaat . Of hebben jullie dat op de ontkoppelings kabel onderaan . We kunnen nog veel leren van elkaar .
17 jaar
Voor zover ik weet klagen veel vrouwen (ook de mijne) over het moeilijk (zwaar) schakelen, zeker de 5 is wat lastig , met als gevolg dat ik elke km met onze camper zelf moet rijden.
Onder de plastic omkasting van de stuurkolom zijn de draaipunten makkelijk met olie te smeren.
Verder heb ik de stang die in de versnellingsbak schuift van een betere lagering met afdichting voorzien wat het doorgeven van trillingen naar boven heeft verminderd.
Deze maatregelen hebben tot gevolg gehad dat, naar mijn gevoel, de bak op de 5 na goed schakelt. De afstand tussen 4 en 5 is erg weinig, je moet daar echt met een beetje gevoel mee omgaan.
Ben benieuwd of je verbetering kan bereiken.
16 jaar
Boven in het schakelmechaniek zit ook nog een gleuf afstelmogelijkheid waar de keuzemogelijkheid naar de 5e versn iets kunt verstellen waardoor hij der wat beter(lichter) in schuift.
En Kriko dr zit inderdaad geen kabel in deze auto's
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar