Peugeot J5: Nokkenastandwiel van tijd J5 crd93 diesel

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 liter 75 pk crd93

Wat gebeuren kan is mij overkomen. Het liefst type ik mijn probleem met hele kleine lettertjes. Bij het monteren van de nieuwe riem van mijn J5. geen tubo, is het nokkenastandwiel (NAT) verschoven. Heb vooraf de krukas, pomp en NAT gemerkt. BLijkbaar was de afstelling op een kantelpunt. Heb geen officiele merktekens kunnen vinden. Goede raad onder de motor was en misschien nu wel duur. Heb mbv de oude riem en veel kracht rechtsom het NAT op het gemaakte merkteken gezet. Heb hem misschien 4* rond moeten draaien omdat die er net over heen ging (compressie?). Hoe los ik dit op en wat heb ik aangericht?. Zit nu in een rouwproces van stom, stommer ......

Zoekende

Geplaatst door Zoekende (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Het lijkt mij verstandig dat je voordat je moet gaan zwemmen in de tranen , eerst maar even logisch nadenken.
Waar komt deze motor het meest voor, CITROEN.
Wie is de fabrikant van deze motor , CITROEN.
Wie zal dus de meeste gegevens hebben , CITROEN.
Waar kan ik dus het beste vragen om hulp , CITROEN.
Verder denk ik dat alles wat je tot nog toe gedaan hebt weinig kwaad kan en mocht het wel zo zijn kan het hooguit een paar stoterstangen kosten.
Deze motoren gaan namelijk niet echt stuk als de riem breekt.
Sterkte en een prettig weekende.

kriko (0), 16 jaar geleden

Is toch een heel proces en als je niet zeker bent beter door een ervaren monteur , je moet met een micro meter werken vooral om de stand van de zuiger te weten , starten zal hij altijd wel doen maar juist op tijd staan , het moet juist zijn . Ik blokkeer alles zodat het blijft staan . Nu moet je gaan zoeken en zou ik toch ook even moeten nadenken .Ik vindt momenteel mijn boekje niet meer .
Het is inderdaad een citroen cx motor en een verwant van de indenor motor ,
maakt wel wat lawaai maar oersterk , staan ze voor bekend maar toch niet voor hoge snelheden .In feite rijdt je met een Italiaans koetswerk .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.