Tijdens starten is de distributieriem geknapt.
Nu weet ik niet zo veel van peugeot, maar moet ik er vanuit gaan dat de zuiger de kleppen heeft geraakt ?
Geplaatst door Audidriver73 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
306 cabrio (0) PRO, 16 jaar geleden
Ga daar maar vanuit, kromme kleppen.
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Dat is minder, bedankt voor je reactie.
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Weet ook iemand waar de merktekens zitten bij deze motor?
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
paspennen
1 in vliegwiel en 1 in nokkenas
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=CARS&MOTORS]paspennen
1 in vliegwiel en 1 in nokkenas[/quote]
Dus niet te doen zonder speciaal gereedschap?
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Heb hem nu uit elkaar liggen, spanrol is kapotgelopen, lagers liggen verdeeld achter distributieriem. Ik kan het merkteken van de krukas niet vinden. Moet de 19mm bout los en poelie er helemaal vanaf?
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
nee
op de rand carter blok zit een gat waar een kruis schroefdraaier in past en op het nokas tandwiel een dacht 12 mm bout
zit een gat achter waar deze inpast
dus je speciale tools zitten in de uowe bouten en slecht gereedschap bak
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
In de 3 gaten waar de boutjes van de 2 v-snaar poelies is niet open aan de achterkant zover ik kan zien. Wel staat er aan de onderkant van krukas een inkeping en op de krukas zit ook een inkerving, deze heb ik op tijd gezet maar motor slaat niet aan omdat deze geen compressie heeft, dus waarschijnlijk toch kleppen die open blijven of toch het verkeerde merkteken? Heeft er niet toevallig iemand een afbeelding hiervan?
Op onderstaande afbeelding zijn de kogeltjes van de spanrol te zien, links van de krukaspoelie.
[url=http://img212.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img212.imageshack.us/img212/6442/...[/img][/url]
[url=http://img529.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img529.imageshack.us/img529/7239/...[/img][/url]
[url=http://img212.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img212.imageshack.us/img212/4309/...[/img][/url]
Richard9710 (0), 16 jaar geleden
Misschien heb je [url=http://home.tiscali.nl/richardhuis/Distr...]hier wat aan[/url].
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Dank je wel, daar kan ik al iets meer mee, enige dat ik niet thuis kan brengen is op de 3e afbeelding waar het vliegwiel geblokkeerd moet worden.
Richard9710 (0), 16 jaar geleden
Geen idee, heb zelf een 406 waarbij het vliegwiel niet geblokkeerd hoeft te worden. Aan het plaatje te zien is het volgens mij aan de onderzijde van de motor en de versnellingsbak. De pen zou dan vanaf de kant van de motor het vliegwielhuis ingestoken moeten worden. Misschien is deze handleiding niet voor jouw motor. Er zijn meerdere motorcodes voor de 1.4 die in de 306 ligt.
Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden
Oke, duidelijk, bedankt voor de uitleg en beschrijving.