auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: distributiriem geknapt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Tijdens starten is de distributieriem geknapt.
Nu weet ik niet zo veel van peugeot, maar moet ik er vanuit gaan dat de zuiger de kleppen heeft geraakt ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga daar maar vanuit, kromme kleppen.

306 cabrio 0
badge

17 jaar

Dat is minder, bedankt voor je reactie.

Weet ook iemand waar de merktekens zitten bij deze motor?

paspennen
1 in vliegwiel en 1 in nokkenas

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]paspennen
1 in vliegwiel en 1 in nokkenas[/quote]
Dus niet te doen zonder speciaal gereedschap?

Heb hem nu uit elkaar liggen, spanrol is kapotgelopen, lagers liggen verdeeld achter distributieriem. Ik kan het merkteken van de krukas niet vinden. Moet de 19mm bout los en poelie er helemaal vanaf?

nee
op de rand carter blok zit een gat waar een kruis schroefdraaier in past en op het nokas tandwiel een dacht 12 mm bout
zit een gat achter waar deze inpast
dus je speciale tools zitten in de uowe bouten en slecht gereedschap bak

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

In de 3 gaten waar de boutjes van de 2 v-snaar poelies is niet open aan de achterkant zover ik kan zien. Wel staat er aan de onderkant van krukas een inkeping en op de krukas zit ook een inkerving, deze heb ik op tijd gezet maar motor slaat niet aan omdat deze geen compressie heeft, dus waarschijnlijk toch kleppen die open blijven of toch het verkeerde merkteken? Heeft er niet toevallig iemand een afbeelding hiervan?
Op onderstaande afbeelding zijn de kogeltjes van de spanrol te zien, links van de krukaspoelie.

[url=http://img212.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img212.imageshack.us/img212/6442/...[/img][/url]

[url=http://img529.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img529.imageshack.us/img529/7239/...[/img][/url]

[url=http://img212.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img212.imageshack.us/img212/4309/...[/img][/url]

Misschien heb je [url=http://home.tiscali.nl/richardhuis/Distr...]hier wat aan[/url].

Richard9710 0

17 jaar

Dank je wel, daar kan ik al iets meer mee, enige dat ik niet thuis kan brengen is op de 3e afbeelding waar het vliegwiel geblokkeerd moet worden.

Geen idee, heb zelf een 406 waarbij het vliegwiel niet geblokkeerd hoeft te worden. Aan het plaatje te zien is het volgens mij aan de onderzijde van de motor en de versnellingsbak. De pen zou dan vanaf de kant van de motor het vliegwielhuis ingestoken moeten worden. Misschien is deze handleiding niet voor jouw motor. Er zijn meerdere motorcodes voor de 1.4 die in de 306 ligt.

Richard9710 0

17 jaar

Oke, duidelijk, bedankt voor de uitleg en beschrijving.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.