Peugeot 406: div. kleinere electrische probleempjes

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 8 V 110 pk

Ik heb een tijdje geleden een poos last gehad van temp. meter die op 70 gr soms bleef hangen, later dan wel goed . Ook heb ik een maand geleden een tijdje alarm hoog temp. gehad als de motor nog helemaal koud is. Deze storing is nu weg. maar ik heb gisteren ineens melding gekregen electronische diefstalbeveiliging defect.

Van de zomer gaf uitlezen met Peugeot kast oa aan sluiting temp sensor +/- (geen permanente fout !).

Wat veroorzaakt deze problemen ? Sluiting ergens of ?

KRG

Geplaatst door KRG (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

antoonio (0), 13 jaar geleden

zitten deze problemen er in gelijk na koude start?

KRG (0), 13 jaar geleden

Ja, als het probleem van de "rare "temp meter die blijft steken bij 70 graden zich voordoet, dan is dat bij koude motor die opwarmt en dan zie je op den duur de olietemp meter wel op 90 graden staan en de watertemp. meter blijft dan steken soms op 70. Maar een andere keer gaat het wel weer prima. Ook de laatste tijd treedt het euvel niet meteen weer op.

Er is een maand geleden dan het "waarschuwing te hoge temp bij gekomen. Dit trad dan op als de motor inderdaad nog helemaal koud was, na een aantal km rijden.
De stop lamp brandt dan even en een aantal keer piep, daarna gaat de melding dan ook weer weg.

Ook dit euvel treedt nu niet meer op. Combinatie van vocht en of sluiting ergens ?

De melding van electronische diefstalbeveiliging defect is nu ook niet meer opgetreden.

Ik heb ook een tijdje gehad dat de brandstof meter bleef steken bij half vol. Zie daarover eerdere meldingen van mij op dit forum. Dit gaat nu ook weer goed.

Rare Franse electrische probleempjes !

pieterp9094 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou beginnen met het loshalen en schoonmaken van de massa's onder de motorkap. Niet schuren, alleen met spray schoonmaken, vastzetten en daarna wat vaseline er overheen. Daarna afwachten of het weg is.

Benzinemeter is denk ik een ander probleem.

antoonio (0), 13 jaar geleden

gelijk accu testen

KRG (0), 13 jaar geleden

@Antoonio

Waarom geef je aan dat ik gelijk de accu zo moeten (laten) testen ?

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Klaas,

Als ik dit zolees dan is je koelvloeistof temperatuursensor defekt. Of in elk geval hapert hij af en toe. De boordcomputer weet tijdens het haperen even geen raad met het signaal en gaat dan op ''rood'' dwz stoplampje aan en een melding op het schermpje ''motor te heet''

Vervangen dus die temperatuur sensor (groen en zit in zijkant cilinderkop)

antoonio (0), 13 jaar geleden

omdat je door een zwakke accu die bij start niet! genoeg amp. levert allerlei rare problemen als tijdeleke storingen kan!krijgen en dit een gratis iets is om te doen en je gelijk meer weet en dit punt in je verdere zoektocht kunt uitsluiten.
succes

KRG (0), 11 jaar geleden

Ik heb een nieuwe accu geplaatst, maar euvel treedt af en toe nog steeds op. Zal de temp. sensor eens vervangen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.