Peugeot 206: Doet helemaal niks meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 8V

Hallo,

Ik heb dus precies het zelfde,
Dit zijn de dingen die ik vernomen heb.
Ik was aan het rijden op de snelweg en vervolgens leek het wel of mijn auto verzoop, ik kon het gaspendaal intrappen maar er gebeurden niks,
vervolgens wil mijn cockpit weg + radio.
Later was dat weer weg, maar toen ik weer ging rijden viel mijn motor plotseling uit en wou het niet meer starten, althans niet meer aanslaan.
Ik ben toen onder de kap gaan kijken en kwam erachter dat mijn bobine kabel kapot was deze heb ik snel zelf even herstelt, vervolgens toen ik wou starten, hoorde ik getik van een relais vandaan komen onder de ECU, dat bleek mijn brandstofrelais te zijn deze heb ik dan ook vervangen maar vervolgens gebeurden er niks.
Tot op de dag van vandaag staat mijn auto stil, ik heb totaal geen verlichting meer in de auto het enige wat ik nog kan zien in mijn cockpit is het
motormanagmentlampje en mijn accu lampje, de benzine pomp slaat ook niet aan na 2 a 3 sec.
En ik ben bang dat mijn dit een ontiegelijke dure reparatie gaat kost. Misschien handig om te weten dit zijn de gegeven van mijn auto

Peugeot 206
1.6 8V
Bouwjaar 2000
Motorcode TU5JP

Zou iemand voor mij een stappen lijstje kunnen opstellen wat ik allemaal precies moet en kan doen, want dan kan me dan misschien nog wel een
aardig bedragje schelen.

P.S
Ik heb mijn auto al weg gebracht naar de garage, maar de garage kan mijn computer niet uitlezen i.v.m dat mijn ECU geen stroom krijgt.
Plus dat de accu nu onder tussen ook een beetje leeg is. Voor de rest, zit ik nu met de moed diep en diep in mijn schoenen ivm dat ik ook geen werk meer heb, en mijn auto echt nodig heb om een nieuwe baan te krijgen ik hoop echt dat iemand mijn kan helpen want dit bezorgt mij echt
slapenloze nachten.


Alvast heel erg bedankt
Vriendelijke Groeten
Harro Gudden

Harro Gudden

Geplaatst door Harro Gudden (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

A. Cornelissen (0), 13 jaar geleden

Kontroleer zekering F24 (5 amp),dit gaat rechtstreeks naar de ecu toe.
En de relaismodule kan ook kapot zijn,bruine achtig kastje.

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Dank je wel voor je reactie!!!
Ik ga dit morgen meteen checken.

Laatste Update 28-10-10 19:00 :
Mijn auto staat ondertussen bij autobedrijf, daar heb ik vandaag er nog ff naar kunnen kijken.
De motor krijgt zoiezo geen benzine binnen, dat hebben we geprobeerd.
Tevens kwam ik erachter de de stekker van mijn dodenmansknop vast getyrept op hoe je het dan ook zegt zit.
Zou dit ook met mijn dodenmansknop ook kapot is of dat deze de problemen veroorzaakt.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

F24 in zekeringkast motorruimte is + over contact (CC) naar ECU,
F26 is + accu naar ECU en dubbelrelais.
Dat de stekker van schoksensor vast gezet is met bindstripje is op zich niet bijzonder. Dit doen ze als extra zekerheid om te voorkomen dat de stekker er af kan komen, en de boel stilvalt.
Of de schoksensor kapot is???...............meten is weten, en datzelfde geldt ook voor de voeding(en) en massa's van/op/aan de ECU.
Het kan gaan om een defecte zekering, maar ook een draadbreuk (in die beroemde kabelgoot achter het distributiedeksel) behoord tot de mogelijkheden.

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Maar zou het niet zo zijn dat met een kabelbreuk, de auto het de ene keer wel zou doen en de andere keer niet??

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja dat kan, maar het houdt een keer op. En om een eind aan je slapeloze nachten te maken, zul je iets moeten ondernemen. Dat kan bestaan uit beredeneren (zeker niet verkeerd!) maar uiteindelijk zul je, of de garage, toch moeten gaan meten om bepaalde belangrijke zaken uit te kunnen sluiten of juist hiermee de oorzaak te localiseren.
Je verhaal heeft een paar onduidelijkheden, maar het feit dat je aangeeft dat de computer niet uitgelezen kan worden, niet meer aanslaat, geen benzine krijgt, enz. kan duiden op het ontbreken van een voeding en/of massa, dus op afstand "bekeken" zou dat mijn eerste stap zijn als uitlezen niet lukt.

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Daar heb je gelijk in morgen ga ik als eerste beginnen met alle zekeringen te controleren + door meten, hopelijk volgt morgen meer nieuws.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Slaap lekker!

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Thanx!

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Beste Mensen
Bedankt voor jullie reactie's maar na een hele lange dag goed zoeken heeft het tot nu toe nog geleid tot niks, conclusie is dat ik met een elektro-dokter ben gaan kijken, en het gene waar het op uitwijst is dat ik veel meer geld kwijt ben aan de reparatie dan dat, de auto kwa dagwaarde heeft.
Dus tot mijn spijt gaan mijn 206je eruit.

Hartelijke Bedankt voor al jullie reacties

Gr. Harro Gudden

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat heeft de elektro dokter voor diagnose gesteld dan? Ben eigenlijk wel benieuwd, want de dagwaarde zal toch in ieder geval 1500,- bedragen?

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Een vriend van mij die weet alles van auto elektro en die heeft er na gekeken en hij zegt ook dat het gewoon niet meer waard is om hier nog te gaan investeren, en de reparatie + werkuren gaat meer dan zoiezo 2 weken kosten, en dat is meer dan de dag waarde, en kwa dag waarde weet ik niet precies hoe hoog een peugeot 206 zit, als ik de dagwaarde er nu voor terug zou kunnen krijgen zou ik egt blij zijn maar dat kan niet jammer genoeg.
Want als ik de dagwaarde ervoor terug kon krijgen op 1 of andere manier dan wist ik zeker dat ik meteen weer een andere auto kon kopen.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Maar een oorzaak is dan nog niet gevonden? Naja, tis jammer, maar tis je eigen keus en misschien wel een verstandige, alhoewel op deze manier (niet lopend) wegdoen, ook geen topscore op gaat leveren.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Wordt hier niet te moeilijk gedacht door de TS?

Er is bekent dat de EBE een ontbrekende + heeft, ik ben vrij zeker als je deze + hersteld dat de auto gewoon loopt.

Als er eens een GOED schema bij gepakt wordt, moet je toch binnen 15 Min kunnen bepalen op welke draad de + ontbreekt.

Als ik het goed onthouden heb komt er OOK een geschakelde plus van de PSF1.


Laat hem uitlezen met de PPS, en kijk welke modules WEL reageren en welke NIET.

maak hier een lijstje van. meestal zit hier een logica in welke wel reageren en welke niet. door het ontbreken van een + op de EBE. kijk ook even goed naar de kabelboom bij de bak waar hij ingaat naar de EBE, zou me niet verbazen als hier een draad is doorgesleten.

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Het gene wat ik vandaag heb gecontroleerd zijn de zekeringen. F24 en F26 + EBE stekker door gemeten, maar toen wij de EBE der af hadden liggen deed me verlichting het in 1x wel weer, alleen brander er iets door in mij cockpit.

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Dus ja het is allemaal behoorlijk ingewikkeld vooral die kut elektronika van tegenwoordig, zoals mijn werd verteld is het 1 groot massa probleem, en voor dat we daar uit zijn ben ik een heleboel euro kwijt, en is het zonde van mijn geld zoals mijn werd verteld. Maar als ik nu nog een beetje mazzel heb en ik kan nog het een en andere vangen voor mijn auto kan ik tenminsten nog een Ford Probe kopen

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat klinkt als kortsluiting. Wat heb je precies hersteld aan de kabel van de bobine, en wat bedoel je met kabel? De bedrading van/naar de bobine?

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

De bobine steker was kapot dus ik heb die kabel aangesloten met kabelschoentjes(vrouwtjes) zodat, dat weer functioneerde.
en pas een paar weken later kwamen er meerdere problemen naar boven, en nu staat die zeker meer als 2 maanden stil.
En als jullie interesse hebben om te kijken wat er allemaal aan de hand is mogen jullie van mij komen kijken.
Dashboard is er in ieder geval al uit dus ruimte zat om daar alles te bekijken.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Harro Gudden]En als jullie interesse hebben om te kijken wat er allemaal aan de hand is mogen jullie van mij komen kijken.[/quote]
Haha, tis iets te ver weg, maar kan het niet uitstaan dat zo iets niet gevonden kan worden (Is beslist geen verwijt richting elektro dokter!)) en ja .......dan jeuken m'n handen en nee.......niet door exceem. lol

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Hahahaha, ja ik kan nu voor de auto nog zoon 500 euro krijgen tis niet veel maar goed heb wel vervoer nodig, en als je al zonder werk zit kan je best begrijpen dat het geld ook een keer op is, dus alles wat ik er nu voor kan krijgen moet maar zodat ik geld bij me nieuwe auto kan leggen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

problem car meeting :D

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

hoebedoel je dat ?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Hij wil gratis een BBQ en een praatje maken met z'n grote vriend...........in Arnhem.

Maar Harro, heb je geen kortsluiting veroorzaakt met die kabel vrouwtjes? De normale, standaard maat vrouwtjes zijn te breed (wat klinkt dat weer heerlijk) om in de 3 of 4 aansluitingen van de bobine te proppen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Kunnen we gelijk die P van jou weer laten lopen haro :P

(en de aansteker is nog altijd gewillig)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum