close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: dreunfrequentie

Bouwjaar: 2000

Mijne Heren,

Na een half jaar heb ik eindelijk het uitlaatspruitstuk vervangen van mijn 406 met een EW7 motor. Het gerinkel is nu over evenals het inhouden bij koude motor (op benzine).
Wat over is gebleven is een meedreunen van iets onder de motorkap of uitlaatsysteem bij rond de 2200 touren. Mijn vraag is of er in uw ervaring met dit type auto onderdelen zijn die gevoelig zijn voor meedreunen bij een specifiek toerental, en wat er eventueel aan gedaan kan worden.

gr.

Cees Heemskerk

Geplaatst door

heemskerk4251 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het komt wels voor dat de bovenste deksel van EW10 en EW7 motoren gaan resoneren of meedreunen,haals die deksel weg en probeer dan eens.groetjes

monteur7981 0
badge

19 jaar

Cees, als ik het mij goed herinner had jou auto ook last van stotteren/schokken bij het optrekken. Is dit nu opgelost met het nieuwe spruitstuk. Zit zelf ook al geruime tijd met een "stotter" probleem en denk er ook aan om het spruitstuk te vervangen, vind alleen een experiment van 200 euro wat duur.

406rijder 0

19 jaar

Erik,

Deze ( en wellicht ook jouw) EW7 en EW10 motoren hebben nogal eens last van 'rammelende' en gescheurde uitlaatspruitstukken. In een eerder topic werd uiteengezet dat dit ook kan leiden tot inhouden. Ik heb er een half jaar over gedaan om tot de conclusie te komen dat het uitlaatspruitstuk vervangen moest worden. Ik heb de gok genomen door van de sloop een spruitstuk te halen (90 euro) in de hoop dat dit goed zou zijn, en ziedaar het is gelukt. Met een pakking en een nieuwe klem kostte dit mij ruim 100 euro. Ik ben tevreden met het resultaat. Het inhouden bij koude motor, eigenlijk een soort 'zagen' is zo goed als weg. Maar ik ben een LPG rijder en na een paar honderd meter schakelt hij over op gas en op gas heb ik nooit last gehad van 'zagen'. Goede peugeotsloop? bartebben.com, of De Vos in Boven Leeuwen, te vinden in het telefoonboek. Als jouw spruitstuk ook rammelt en je bent in staat om de wisseling zelf te doen dan is het een expiriment van goed 100 euro.

gr.

Cees

heemskerk4251 0

19 jaar

Heren techneuten,

Ik loop nog steeds te zoeken naar de oorzaak van het meeresoneren. Vanaf 2100 touren tot 2600 touren resoneert er iets mee. Op aanraden monteurtje heb ik een paar dagen zonder het bovenste deksel rondgereden maar dat was niet de oorzaak.
Als de motor draait zonder aan te drijven heb ik het gevoel dat het complete blok trilt, en begint er ergens in de kop of bij de distributie iets mee te resoneren. Is dat trillen eigenlijk normaal? Massakrachten? Wat dat resoneren betreft,heeft iemand van u een suggestie? Een spanrol? Motor heeft 83.000 km gelopen.

gr.

Cees

heemskerk4251 0

19 jaar

Cees,

Heb inmiddels ook een spruitstuk binnen via Bart Ebben, bedankt voor de tip. Toch heb ik nog, voordat ik ga beginnen, een paar vraagjes. Zijn alle werkzaamheden vanaf de bovenkant uitvoerbaar of moet ik ook vanonder de auto sleutelen? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Bij voorbaat dank voor de hulp.

Erik Posthuma

406rijder 0

19 jaar

Erik,

Ik ben inmiddels te oud om nog zelf onder de auto te gaan sleutelen. Mijn zoon heeft dit voor mij gedaan, en die heeft alles via de bovenkant geregeld. Hij heeft alleen de klem moeten doorzagen (of slijpen). Die wilde met geen mogelijkheid los. Hij zei dat het een 'peace of cake' was. Het rinkelen is nu weg, alleen resoneert er nog steeds wat. Kom ik nog wel achter!

gr.

Cees

heemskerk4251 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.