Peugeot 306: druklager defect, repareren?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: XSI

Als ik het koppelingspedaal intrap, hoor ik een schurend geluid, volgens mij is dit het druklager? Nu lees ik overal dat dan de hele koppeling vervangen moet worden.

Wat zal dit ongeveer kosten en is dit de moeite nog? De auto heeft 210.000 op de teller staan.

MarcelH

Geplaatst door MarcelH (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Santa (0), 15 jaar geleden

Om bij het druklager te kunnen komen moet de bak erachter vandaan.
Omdat je dan alles toch goed kunt bekijken, loont het de moeite om de koppelingsplaat en de drukgroep goed te bekijken.
Bij twijfel gewoon vervangen want je hebt de boel dan TOCH al los.
De km. stand zegt op zich niet zoveel want als het "snelweg kilometers" zijn slijt je koppeling veel minder dan bij "stads kilometers".

Persoonlijk zou ik op "safe" gaan en de drukgroep, koppelingsplaat, druklager en top (prise-as)lager in 1 keer vervangen. Eventjes kijken naar evt. olie lekkage via de krukaskeerring en prise-as versnellingsbak en vervangen indien ze lekken.

Kijk hier maar eens voor evt. richtprijzen.

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ken...

(sorry, deze werkt voor jou zo niet....)

MarcelH (0), 15 jaar geleden

ik bedoel niet of het de moeite is om de platen te vervangen, maar in het algemeen? Of dit voor deze auto de moeite nog waard zal zijn met deze km. stand?

kleijn (0), 15 jaar geleden

als die verder goed is waarom niet ??de prijs weet ik niet als ik zeg 500 euro zit ik aardig in de buurt maar dat is uiteraard de hele koppeling groet willem2

Santa (0), 15 jaar geleden

Je moet je afvragen of het JOU de moeite waard is.....?

Indien de auto verder goed bevalt, waarom dan de koppeling niet gewoon vervangen?

Doorrijden en geluiden negeren resulteert meestentijds in dure reparaties en bijbetalen voor een andere auto om de kosten van een koppeling uit te sparen lijkt mij ook een manier om jezelf voor de gek te houden...

Santa (0), 15 jaar geleden

http://www.hbase.nl/

Probeer deze dan maar.

TrafficBandit (0), 15 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het na circa 350 km na het optreden van het probleem niet meer mogelijk om met de auto te rijden. Filerijden e.d. lukte al helemaal niet meer. Als de auto verder nog goed is dan zou ik de koppeling gewoon vervangen, een andere vergelijkbare auto kopen kost je waarschijnlijk veel meer geld maar als je toch al een andere auto wilde dan is het natuurlijk wel een prima excuus ;)

Als je het zelf doet dan ben je voor rond dan 250 euro klaar:

[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Re...[/img]
[img]http://home.planet.nl/~cheng058/Other/Ko...[/img]

kleijn (0), 15 jaar geleden

nou daar koop je geen andere auto voor dit is duidelijk

mcitr. (0), 15 jaar geleden

Een geheel orginele nieuwe valeo is goedkoper (128), alleen niet bij de dealer..

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img508.imageshack.us/img508/4294/...[/img][/url]

Factuur van 15-09-09 ?? ;

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

heeft hij pas garantie vanaf sept 2009.

TrafficBandit (0), 15 jaar geleden

hehehehe dat was me ook nog niet opgevallen.

TrafficBandit (0), 15 jaar geleden

Hehehehe gelukkig voor de dealer heb ik z'n naam even weggepoetst voordat de rekening online ging :))

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=TrafficBandit]Hehehehe gelukkig voor de dealer heb ik z'n naam even weggepoetst voordat de rekening online ging :)[/quote]
De prijs is in iedergeval wel goed, kun je bij peugeot niks van zeggen, onderdelen kosten niet een drol........

Gr. paul

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.