Mijn acculampje brandt tijdens het rijden. Ik vermoed dat mijn dynamo aan het eind van z'n latijn is. Hoe kan ik er zeker van zijn??
Geplaatst door Jamal4870 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Rene9571 (0), 19 jaar geleden
Even de laadstroom meten. gr. Rene
Jamal4870 (0), 19 jaar geleden
Op welk punt moet ik dat doen en wat moet de waarde ongeveer zijn??
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Gewoon op de accu bij draaiende motor spanning tussen 13,6 en 14,4 volt, Iets hoger mag tegenwoordig ook wel.
Jamal4870 (0), 19 jaar geleden
Oke...first thing in the morning!!! Bedankt!!
Jamal4870 (0), 19 jaar geleden
Auto is terug. In de dynamo zit een nieuwe unit (en ik dacht ook koolborstels). Hij doet het nu wel. Alleen s'ochtends blijft het lampje toch zeker een kwartier zachtjes branden. Dan laadt ie ook niet...Ik heb het gemeten. Als de motor warm is dan brandt ie niet zo lang maar toch...De garage zegt dat ik er mee moet rijden zodat de nieuwe onderdelen op de nieuwe inslijten...Beetje raar..niet??!!
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Niet pikken !! moet gewoon direkt goed werken, de enige elektrische verbinding is van de borstels en die doen het of niet.De rest zijn allemaal vaste verbindingen en als die temperatuur gerelateerde, wel -- niet-- verbindingen geeft is het zeker niet best.
Jamal4870 (0), 19 jaar geleden
Bedankt Jansen...Ga er werk van maken!!!
greefje (0) PRO, 19 jaar geleden
Je hebt een diode defect. Dit gaat niet vanzelf over. Ze zullen er toch meer werk van moeten maken.
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Sorry snelle vinger, of was het m'n duim.
Jamal4870 (0), 19 jaar geleden
Is die diode apart te verkrijgen??
harry4203 (530) PRO, 19 jaar geleden
nee, je moet dan de diodeplaat vervangen, dit is als je het moet laten doen net zo duur als een ruildynamo. dus terug naar de garage. en dat je een dynamo in moet rijden is inderdaad wel erg raar, (wel leuk bedacht overigens)