Peugeot 405 2.0: ECU

Bouwjaar: 1995

Nadat in mijn peugeot een andere motor is ingebouwd treedt het volgende probleem op.



Iedere keer als het contact wordt afgezet verdwijnen de ingeleerde 'settings' van de ECU.



Na een kwartiertje rijden is alles weer normaal, stationair oke zowel op gas als benzine.



Als de motor wordt afgewurgd en het contact blijft aan start hij zelfs na een half uur normaal, en heeft hij het ingeleerde geheugen vastgehouden. De kwaal is daarom zo vervelend omdat wanneer de lambdasensor warm is bij starten het benzinebedrijf zodanig vet is dat de G3 (die lambdagestuurd is)de verdamper dichttrekt zodat de motor niet wil starten.

Bij controle van de ECU blijkt dat als het contact wordt afgezet alle spanning is verdwenen.

Mijn vraag is dus:

a: Hoort er een constante spanning op de ECU te blijven staan na afzetten van het contact om het geheugen vast te houden.

b: Zoja weet iemand op welke draad deze constante spanning gezet moet worden.

c: heeft iemand misschien een aansluitschema?



De ECU is een Magneti Marelli 8p


heemskerk4251

Geplaatst door heemskerk4251 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Als ik er aan denk zal ik maandag even kijken naar het nummer van de constante stroomdraad, want die moet er echt wel inzitten.

heemskerk4251 (0), 20 jaar geleden

Oldtimer,

Graag want ik zou er ontzettend mee geholpen zijn!

gr.

Cees

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

.

heemskerk4251 (0), 20 jaar geleden

Oldtimer,

Het is u vergeven! Morgen is er weer een dag! Ik kijk met belangstelling naar uit.

Gr.

Cees

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Nou hier komt hij dan ,Als het contact uit is staat er op aansluiting 4 van de stekker van de ecu 12 volt, deze komt van een van de spoelen van het dubbelrelais links onder vooraan .

Dus even meten met een voltmeter. op het moment dat je het contact aan zet wordt dit een min zodat het relais inslaat waardoor dan een 12 v plus op aansluiting 35 van de ecu komt , ook vanaf het dubbelrelais, dit zijn de hoofdvoedingen van de ecu.

heemskerk4251 (0), 20 jaar geleden

Oldtimer,

Bedankt voor de tip! Ik houd u op de hoogte.

gr

Cees

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.