auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405 2.0: ECU

Bouwjaar: 1995

Nadat in mijn peugeot een andere motor is ingebouwd treedt het volgende probleem op.



Iedere keer als het contact wordt afgezet verdwijnen de ingeleerde 'settings' van de ECU.



Na een kwartiertje rijden is alles weer normaal, stationair oke zowel op gas als benzine.



Als de motor wordt afgewurgd en het contact blijft aan start hij zelfs na een half uur normaal, en heeft hij het ingeleerde geheugen vastgehouden. De kwaal is daarom zo vervelend omdat wanneer de lambdasensor warm is bij starten het benzinebedrijf zodanig vet is dat de G3 (die lambdagestuurd is)de verdamper dichttrekt zodat de motor niet wil starten.

Bij controle van de ECU blijkt dat als het contact wordt afgezet alle spanning is verdwenen.

Mijn vraag is dus:

a: Hoort er een constante spanning op de ECU te blijven staan na afzetten van het contact om het geheugen vast te houden.

b: Zoja weet iemand op welke draad deze constante spanning gezet moet worden.

c: heeft iemand misschien een aansluitschema?



De ECU is een Magneti Marelli 8p


Geplaatst door

heemskerk4251 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ik er aan denk zal ik maandag even kijken naar het nummer van de constante stroomdraad, want die moet er echt wel inzitten.

oldtimer 0
badge

21 jaar

Oldtimer,

Graag want ik zou er ontzettend mee geholpen zijn!

gr.

Cees

heemskerk4251 0

21 jaar

.

oldtimer 0
badge

21 jaar

Oldtimer,

Het is u vergeven! Morgen is er weer een dag! Ik kijk met belangstelling naar uit.

Gr.

Cees

heemskerk4251 0

21 jaar

Nou hier komt hij dan ,Als het contact uit is staat er op aansluiting 4 van de stekker van de ecu 12 volt, deze komt van een van de spoelen van het dubbelrelais links onder vooraan .

Dus even meten met een voltmeter. op het moment dat je het contact aan zet wordt dit een min zodat het relais inslaat waardoor dan een 12 v plus op aansluiting 35 van de ecu komt , ook vanaf het dubbelrelais, dit zijn de hoofdvoedingen van de ecu.

oldtimer 0
badge

21 jaar

Oldtimer,

Bedankt voor de tip! Ik houd u op de hoogte.

gr

Cees

heemskerk4251 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.