auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Egr 307hdi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000HDI

Ik heb al wat gelezen over egr problemen, nu vroeg ik me af of een 2000HDI van 90Pk ook zo een egr klep heeft en hoe je die uit kunt schakelen.
Mijn wagen schokt soms ook ligt dat daar ook aan? (schokerig rond 1800 toeren) bouwjaar 2004.

Geplaatst door

Sus11208 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Elke recente diesel is uitgerust met een EGR-klep, of wat er zou op moeten gelijken... Vanaf 98 hebben alle diesle het zeker al, kan mss al vroeger geweest zijn.
Dat schokken hoeft niet meteen te wijzen op een vervuilde of hangende EGR-klep, maar het zou kunnen. Doe eens een reinigende flacon in je tank, kan ook soms soelaas bieden.
Ik weet niet of het nog zo simpel is met de huidige diesels om die EGR-klep af te sluiten, want die wordne gestuurd via de computer.

Dav-E 0

18 jaar

Afsluiten kan perfekt, sluit het slangetje op de egrklep af. Verbruik zal normaal ook dalen. Motor rookt ook minder na enige tijd.
Schokken is een software probleem wat ook de partner hdi heeft.
egr afsluiten brengt enige verbetering, voor de rest is het wachten op een update hiervoor. (probleem is gekend)

Dirk2301 0

18 jaar

[quote=Dirk2301]Afsluiten kan perfekt, sluit het slangetje op de egrklep af. Verbruik zal normaal ook dalen. Motor rookt ook minder na enige tijd.
Schokken is een software probleem wat ook de partner hdi heeft.
egr afsluiten brengt enige verbetering, voor de rest is het wachten op een update hiervoor. (probleem is gekend)[/quote]
EGR afsluiten heeft alleen maar voordelen! Waarom plaats men dan een EGR? Omdat het enkel nutttig is voor het milieu en dat voor de eerste km's. Vanaf dan verslijt je EGR-klep, en geeft het meer problemen dan goeds... Daarom is deze klep afdichten wel voordeling voor het verbruik, vermogen, uitlaat (roetdeeltjes), ...
Afdichten van deze klep zal idd wel gaan, maar omdat die -bij de nieuwere diesels- aangestuurd wordt via de computer, zal die wrs voor storingen zorgen...
Bij oudere diesels gaat het een stuk eenvoudiger, afkoppelen en afdichten, klaar!

Dav-E 0

18 jaar

Kan bij dittype motor zonder problemen (heb het zelf al bij enkele gedaan).
Het enige wat je hebt is een foutmelding in je bsi, zonder verder gevolg.
Wel even melden in garage als je onderhoudgaat, anders lopen de werkuren om de storing op te zoeken.

Dirk2301 0

18 jaar

[quote=Dirk2301]Kan bij dittype motor zonder problemen (heb het zelf al bij enkele gedaan).
Het enige wat je hebt is een foutmelding in je bsi, zonder verder gevolg.
Wel even melden in garage als je onderhoudgaat, anders lopen de werkuren om de storing op te zoeken.[/quote]
Haha, goed om te weten! Bedankt voor de goede raad.

Dav-E 0

18 jaar

Is afdichten van het slangetje voldoende of moet er nog meer afgesloten worden?
Als er een foutmelding komt gaat die dan weg als ge alles terug normalizeerd (er is nog waarborg op tot october, en weet niet of de dealer dat goed gaat vinden) of blijft de bsi die fout onthouden.
Het zou fijn zijn als ik de egr uit kan schakelen door het slangetje af te sluiten, en indien er iets aan de wagen scheeld ik dat ongedaan kan maken zonder dat de dealer er iets van merkt.
Nog een stomme vraag: als de wagen in zijn noodprogram gaat (enkel als voorbeeld bedoeld) gaat die dan terug in zijn normaal program als ge het kontakt uit schakelt (natuurlijk tot de fout terug optreed) en hoelang worden die fouten ongeveer opgeslagen?

Sus11208 0

18 jaar

Fout blijft in bsi, als naar de garage moet maak het slangetje gewoon open.
Dan denken ze dat het eraf gevallen is.
Wagen gaat hierdoor niet in noodloop.
Na de waarborgperiode sluit je het gewoon definitief af.

Dirk2301 0

18 jaar

Dan ga ik dat zo doen, slangetje afsluiten en gedaan met EGR.
Het zijn allemaal wel stomme vragen maar met die electronica in de wagens moet je wel zien wat je doet.
Ik ken iemand die bij een nieuwe A6 een trekhaak geplaatst heeft en die daarbij de elecrtonica zo overhoop heeft gegooid dat ze bij de VAG garage een week bezig geweest zijn om dat allemaal te herstellen (nieuwe boordcomputer, kabelboom enz, + een gepeeperde rekening)
Ik ben graag ingelicht voor ik ergens aan begin.

In ieder geval bedankt voor de nodige tips.
Beste groeten van Sus

Sus11208 0

18 jaar

Moi,
Ik heb een 206 met dezelfde motor en was even nieuwsgierig of je de klep hebt afgesloten, en of die schokkerigheid daarmee ook verdwenen is.
Groet,
Bert.

Treb 0

18 jaar

Ik heb zo eens aan het kijken geweest waar die egr klep zig bevind, das nog niet zo simpel.
Ik zie ze niet en ik voel ze ook niet omdat waar ik vermoed dat ze zit er niet bijkan.
volgens het boekje is he een 3ERHYB motor van 90pk

Sus11208 0

18 jaar

Ik heb de EGR klep buiten gebruik gesteld, gewoon de vacumleiding gevolgd en afgesloten.
Met draaiende motor heb ik eens geprobeerd EGR aangesloten en eraf.
Als de EGR klep afgesloten is draaid de motor merkelijk beter en trekt volgens mij ook beter.
Dat had ik al veel eerder moeten doen.

Sus11208 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.