close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: elektrische storing , dashbord en meters

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdi

bij koude motor , valt binnen in de auto de stroom soms 1 of 2 seconden uit met als gevolg dat de meters naar nul gaan en de dashbord verlichting uit gaat. Ook de radio stopt er even mee.

Soms komt deze storing een paar keer achter elkaar voor.

Na de storing duurt het zeker 5-10 minuten voor dat er weer warme lucht uit de kachel komt (clima control)

De motor blijft prima draaien en ook de gewone verlichting blijft aan.

cruise control geeft wel storingsmelding.

Peugeot dealer heeft de storingen uit gelezen en de voedingen gecontroleerd. maar niets gevonden.

(storingsmeldingen zijn ontstaan door de stroomuitval).

wie kan mij een advies geven.

het vervangen van de computerunit die de binnenboel aanstuurd kost +/- 700 euro, maar of dat de problemen oplost is maar de vraag.

alvast bedankt voor de reacties

Michiel uit Marum

Geplaatst door

michielfr (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

alles wat je opnoemd zit afgezkerd bij f14 in de computerunit (bsi wordt hij genoemd)
intern zit een relais dat door de computer wordt aangestuurd deze verbind de accuspanning met de componenten
dus accu->zekeringkast voorin->bsi-> in de bsi relais, zekering f14-> naar de instrumentenpaneel en radio toe
onder de motorkap zit zekering MF5 die daar afgezekerd is dan in het interieur ook
naast dit zou je ook airbag storing hebben dit ivm ook op deze zekering zit
cruise control zit gebruikt communicatie van instrumentenpaneel dus deze valt inderdaad daardoor in storing

als ik de schema bekijk lijkt mij ook alleen de bsi kapot te zijn
probleem zit er in dat het intern is, relais kan kapot zijn en problemen geven

omdat je niet zeker weet of alleen dat ene relais de boosdoener is dan heb ik wel een idee dat je zou kunnen doen
maar is meer "buun-de-haas-manier"
dit door zekering f14 eruit te halen en op het ene pinnetje waar spanning draad naar dashboard met lampje eraan die afgezekerd is
andere kant zet je zelf een 12volt op die via een relais loopt die weer geactiveerd wordt wanneer hij op contact gezet wordt deze ook allemaal afgezekerd
als dit lukt en je rijdt er mee
alles blijft het doen en lampje gaat een keer uit 2 seconden
dan weet je dat relais in de bsi kapot is
en dus nieuwe bsi erin moet

echter is een idee durf niet te zeggen welke storingen en problemen komen
en welke schade er door komt
kans is groot dat dealer dit ook niet wil doen ivm mogelijke problemen allemaal

verder weet ik niet welk km-stand hij heeft




kort gezegd als ik jouw verhaal lees en schema bekijk zou ik ook zeggen dat bsi (comptuerunit) defect is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.